אבי מלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבי מלר
אבי מלר
אבי מלר
לידה 7 באוגוסט 1953 (בן 70)
חיפה, מְדִינַת יִשְׂרָאֵל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבי מלר (נולד ב-7 באוגוסט 1953) הוא עיתונאי, שדרן ופרשן ספורט ישראלי. מלר ערך את ספר הכדורגל "ההולנדי של עכו". מלר מזוהה בעיקר עם שידורי כדורגל אנגלי, אותם הגיש שנים רבות בערוץ הספורט, אך בשנת 2004 הערוץ איבד את זכויות השידור של הפרמייר ליג, ומאז מלר משדר את שידורי כדורגל מגרמניה, איטליה, סקוטלנד ולעיתים ספרד. מלר שידר את משחקי גביע הליגה האנגלית בתקופה שהמשחקים היו משודרים בערוץ הספורט. כמו כן, מלר משתתף באולפן ליגת האלופות ומגיש את תקצירי המשחקים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלר נולד וגדל בשכונת נווה שאנן בחיפה, ובמשך תקופה קצרה שיחק כדורגל בקבוצות נוער וילדים בעיר. למד בבתי הספר בארי והריאלי בחיפה. שירת בחיל השריון, ואף השתתף בלחימה ברמת הגולן במסגרת מלחמת יום הכיפורים. לאחר שהות של כעשר שנים באנגליה שב לישראל בשנת 1984. למלר אהדה גדולה לכדורגל הבריטי בכלל ולווטפורד בפרט. בעבר כתב טורים במעריב, ידיעות אחרונות והביטאון על המשמר. מלר משדר בגלי צה"ל ובערוץ הספורט (מאז 1992) וכותב בעיתון גלובס. מלר מרצה באוניברסיטה הפתוחה, במכללת ספיר ובמכון למנהיגות בקורסים לתקשורת ועיתונאות.

מלר ידוע כשדר בעל סגנון קליל, הוא אינו נוטה לדבר על טקטיקה ועל יסודות המשחק ומרבה לפרט בסטטיסטיקות וסיפורי צבע. מלר ידוע גם במשחקי המילים שלו, אותם הוא מפגין בשידורים.

בשנת 2010 השתתף כנמתח בתוכנית "נראה אותך" בערוץ 2. בשנת 2012 השתתף בעונה הראשונה של סדרת הדוקו-ריאליטי "גולסטאר" המשודרת בערוץ HOT3. בשנת 2013 השתתף פעם נוספת כנמתח, הפעם בתוכנית המתיחות "אמבוש", בערוץ 10.

בשנת 2022 חשף מלר כי הוא מתמודד עם מחלת הסרטן.

מלר מתגורר ברעננה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.