אהבה זה כואב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אהבה זה כואב
סוגה דרמה
יוצרים דנה מודן
כותבים דנה מודן
בימוי רם נהרי
שחקנים דנה מודן, אסי כהן, דורית בר-אור, עמי סמולרצ'יק.
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 9
הפקה
חברת הפקה אולפני הרצליה
אורך פרק 30-35 דקות
שידור
רשת שידור ישראל 10
תקופת שידור מקורית 18 באוקטובר 200413 בדצמבר 2004
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אהבה זה כואב היא סדרת טלוויזיה דרמטית בתשעה פרקים, זוכת פרס האקדמיה לטלוויזיה, ששודרה בערוץ ישראל 10 בשנת 2004[1]. בשנת 2008 נרכשו הזכויות לתבנית הסדרה על ידי רשת ABC האמריקאית[2], אך לא הגיעה לשלב ההפקה[3]. הסדרה הוקרנה בשידור חוזר בערוץ "YES ישראלי"[4].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר דנה (דנה מודן), מנחת טלוויזיה מצליחה של תוכנית בידור ובישול בשם "תעשי ממנו קציצות", שבן זוגה, אדי (אוהד קנולר), נוטש אותה במפתיע. חברתה מיקה (דורית בר-אור), מייעצת לדנה המדוכדכת לנסות להתאושש מן הפרידה בקיום יחסי מין עם האדם הראשון שתפגוש. דנה מיישמת את העצה ושוכבת עם המוסכניק המטפל במכוניתה, אורן (אסי כהן). אירוע זה מוביל לרומן בין השניים, מבעדו נחשפים המתחים והכאבים המלווים קשר רומנטי בין שני אנשים שרקעם שונה מאוד. בין השאר מעוררת האהבה בין דנה לאורן תגובות מהם ומהסובבים אותם לשוני במוצא העדתי, להבדל בגישה לאהבה בין גברים לנשים, ולרומן בין אישה מבוגרת יותר, ובעלת מעמד, לגבר צעיר יותר, שמעמדו המקצועי אינו ברור.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה בוימה על ידי רם נהרי, נכתבה על ידי דנה מודן ונערכה על ידי שבי גביזון. "אהבה זה כואב" הוקרנה כאשר מעמדו של ערוץ 10 במידרוג היה בשפל. הסדרה לוותה בשפע קדימונים, קצרה הצלחה רבה במדרוג, והייתה לסדרה המשמעותית הראשונה של ערוץ 10 שערערה את שליטתו המוחלטת של ערוץ 2 במדרוג. כמו כן, פרק הבכורה של הסדרה שודר בערוץ 10 ללא פרסומות, באופן חריג.

הסדרה הייתה ניסיון ראשון בתחום הדרמה, בהיקף זה, למודן, והציגה את כהן, שהיה ידוע עד אז בעיקר כחבר בצמד הקומי "אסי וגורי", כשחקן מוכשר ורב-פנים[5]. הסדרה זכתה בפרס "הדרמה הטובה ביותר" לשנת 2004 בטקס הטלוויזיה של קרן מקור, בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי של חיפה ובטקס האקדמיה לטלוויזיה ישראלית, בו זכה כהן בקטגוריית השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה ישראלית[6].

על אף התגובות החיוביות לסדרה בקרב הצופים, הביקורות והפרסים בהם זכתה, הודיעה היוצרת דנה מודן כי לא תופק לה עונה נוספת. לאחר סיום הסדרה שודרה תוכנית של "מאחרי הקלעים" על הפקת הסדרה[7]. התוכנית זכתה לכ-13% מדרוג (רייטינג) בממוצע[8].

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתוך "אהבה זה כואב"

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אדי (אוהד קנולר): תל אביבי בן 33 הנוטש את דנה, אך בהמשך שב ומנסה לחדש את הקשר עמה.
  • רמי (גל זייד): גבר נשוי ומבוגר, הבוגד באשתו בקביעות, בין השאר עם מיקה.
  • סמדר (דורית לב-ארי): אשתו של רמי וידידתן של דנה ומיקה, שאינה מודעת לבגידותיו של בעלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הקודם:
2004 - מעורב ירושלמי
פרס האקדמיה לטלוויזיה - סדרת הדרמה הטובה ביותר
2005 - אהבה זה כואב
הבא:
2006 - בטיפול