מכון אברהמסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף אהוד אברהמסון)

מכון אברהמסון הוא שמה של רשת מכוני רפואה אלטרנטיבית בישראל, בבעלות אהוד אברהמסון, העוסקת בגמילה מעישון, סוכר, פחמימות ואלכוהול. החברה משתמשת בשיטה הנמצאת בבעלותה כקניין רוחני ונקראת "שיטת אברהמסון".

החברה הוקמה בשנת 1983 בידי אהוד אברהמסון. רשת המכונים פרוסה בכל מדינת ישראל ומחזיקה סניפים בארצות הברית, מרכז אמריקה וטורקיה. בינואר 2017 ציינה החברה בתקשורת את המטופל ה-100,000 שלה [דרוש מקור].

שיטת הגמילה של המכון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיטת אברהמסון הומצאה ופותחה על ידי אהוד אברהמסון. השיטה נועדה לגמול אנשים מעישון, סוכר, פחמימות, סמים ואלכוהול ולעבור לאורח חיים בריא יותר. השיטה היא שיטת רפואה הוליסטית המשלבת, לצד ייעוץ, רעיונות מהרפואה הסינית כמו שימוש בנקודות לחיצה שברפלקסולוגיה, שיאצו, וביו-אנרגיה. במהלך הטיפול נעשה, לטענת המכון, ניקוי ואיזון המערך ה"ביו-אנרגטי" בגוף, המבוטא במרידיאניים ובמרכזי ה"ביו-אנרגיה" המכונים צ'קרות.

בנוסף לטיפול, מפעיל המכון מערך תמיכה המשלב מאמנות אישיות, דיאטניות, וקבוצות תמיכה.

במסגרת טיפול הגמילה מסוכר וגלוטן כתב המכון את "טעמים בריאים", ספר מתכונים המותאם לתפריט של הטיפול. במקביל המכון מפתח מוצרי מזון ללא תוספת סוכר וגלוטן.

טיפול חד פעמי לעומת טיפול ממושך[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטיפול במכון הוא טיפול חד פעמי. על פי המכון, מחקרים רבים הצליחו להוכיח כי גמילה בטיפול אחד יעילה ואפקטיבית יותר מניסיונות הפסקה בהדרגה או סדרת סדנאות. בין השאר, בנושא זה, מתבסס המכון על מספר מחקרים מאוניברסיטת אוקספורד[1][2] ומחקר שפורסם בכתב העת הרפואי Annals of Internal Medicine.[3] ארגון אמון הציבור טען כי טענות המכון אינן מבוססות והמכון לא הציג מחקרים מעין אלו, על אף פניה אליו בבקשה.[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא בריאות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.