אודי דוידי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אודי דוידי
אודי דוידי (יח"צ)
אודי דוידי (יח"צ)
לידה 25 באפריל 1975 (בן 48)
תל אביב, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2004
עיסוק זמר יוצר, כותב, מלחין ומעבד
סוגה מוזיקה יהודית מקורית, רוק
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה, תופים, מפוחית
חברת תקליטים דברי שיר
האתר של אודי דוידי
חברים
רועי גולן- קלידים
יוסל'ה אשל - גיטרות, בוזוקי
שלומי רשלבך - תופים
רונן צווייג- גיטרה בס
הראל דוידי- גיטרה אקוסטית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
דוידי באירוע סיום הדף היומי בבנייני האומה 2020

אודי (אהוד) דוידי (נולד בי"ד באייר ה'תשל"ה, 25 באפריל 1975) הוא זמר ישראלי המשתייך לסוגת המוזיקה היהודית המקורית.

דוידי הוציא את אלבום הבכורה שלו, "דבר אליו" בשנת 2004. בשנת 2006 הוציא את אלבומו השני, "חוזר אליך", והפך בעקבותיו לאחד הזמרים הפופולריים בסוגת המוזיקה היהודית המקורית. בשנת 2008 יצא אלבומו השלישי, "לכל זמן", שהמשיך בסגנון דומה לשל קודמיו.

אלבומו הרביעי, "רוחות טובות", יצא בשנת 2009 ופרץ את דרכו של דוידי לציבור הכללי: השיר "מביטה בחלון" הושמע באופן תדיר ברשת ג' ובגלגלצ והיה מועמד בשניהם לתגלית השנה. בשנת 2011 יצא אלבומו החמישי של דוידי, "בן אהוב", ונכלל בו דואט עם שלומי שבת. אלבומו השישי 'מחכה לשקט' יצא בשנת 2014. את האלבום הפיק דוידי עם גלעד שמואלי, מפיקו של עידן רייכל. האלבום זכה בתואר 'אלבום השנה' במצעד nrg, מקור ראשון, גלי ישראל ודברי שיר. האלבום דובר רבות בעיקר בשל החלפת ההפקה שליוותה את דוידי שנים רבות, ושינוי מסוים של הסגנון למוזיקה שקטה יותר, עם עיבודים אתניים.

בשנת 2015 הוציא את אלבומו השביעי אורות גבוהים עם הסינגלים שקדמו לו: "עוד מעט אתה בא" שיצא בזמן חטיפתם של שלשת הנערים בתקווה לשובם, "ראו באורי" ו"ישמח חתני".

בשנת 2018 השתתף בתוכנית המציאות התיעודית "6 אבות" ששודרה ברשת 13.

לקראת יום השנה לפטירתו של הרב מרדכי אליהו, השתתף דוידי בסרט שהפיקו ערוץ "אורות - טלוויזיה יהודית", הסרט נקרא: "אודי דוידי צועד בשבילי הרב אליהו". בסרט ראיין דוידי אנשים שהיו קרובים לרב, אשתו, דוד חטואל, הרב מנחם בורשטיין, השר יעקב נאמן ועוד. שיר הנושא של הסרט היה "לפיד בוער", מתוך אלבומו "בן אהוב". את השיר הקדיש דוידי לרב אליהו.

בשנת 2012 החל לכתוב טור שבועי קבוע במגזין מוצש, ופרש לאחר כשנתיים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אודי דוידי נולד ב-25 באפריל 1975 בתל אביב וגדל בקדומים. כבר בגיל צעיר נמשך למוזיקה וגילה כישרון בתיפוף[1]. הוא למד בישיבת נחלים, וכשהיה בן 15 הכיר את לילך, אשתו לעתיד, בסניף בני עקיבא קריית ארבע. לאחר סיום לימודיו התיכוניים למד במכינה קדם צבאית "עטרת כהנים" ולאחר שנה התגייס לסיירת מטכ"ל[2].

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחלה וכניסה למיינסטרים הדתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

"דבר אליו" - אלבום ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיסק הראשון שהוציא בשנת 2004 נקרא "דבר אליו" ובו 11 שירי רוק קצביים מקוריים. שיריו עוסקים ביחסים שבין בני האדם לאלוהים. בין שיריו ניתן למצוא פסוקים מהתנ"ך או קטעי תפילה, כגון בשיר "מה נאמר לפניך" שהוא חלק מהווידוי בתפילת יום הכיפורים[3].

בביקורת על האלבום באתר nrg, מאת דודו כהן, נכתב כי ""דבר אליו", האלבום, נפתח מעולה עם שיר הנושא, שכולו הלל לשיחות האינדיבידואל עם בוראו. ללא ספק, זהו הקטע המצטיין מכל האלבום כולו". למרות המחמאות, כהן הוסיף גם ביקורת על האלבום באומרו כי "ל"דבר אליו" יש בעיה שצצה פה ושם: הבנאליה. דוידי אמנם הולך עם האמת שלו ולא מנסה להתחנף לטעם הקהל, אבל לטעמי יש כאן הגזמה קלה. חסרים כאן קטעים נוספים דוגמת "דבר אליו", כאלה שיכולים להתחבב מהאזנה ראשונה, מהסוג הסוחף ובעל האנרגיה רבת המשקל." בסיכום ביקורתו כתב כהן כי "מדובר באלבום איכותי, מוקפד ועשוי היטב, על פי כל הסטנדרטים. באלבומו הבא יהיה טוב אם הוא ינסה ללכת קצת יותר אל הקהל שאינו בהכרח חובש כיפה (כמו כותב שורות אלה), יגוון את הטקסטים גם בשירי חול, וכמובן - הכי חשוב - יחדד מעט את השפיץ"[3]. האלבום נמכר בלמעלה מ-20,000 עותקים, והפך לאלבום זהב.

"חוזר אליך" - אלבום שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומו השני, "חוזר אליך", הופק על ידי חברת "הינדיק הפקות" ויצא בסוף שנת 2006. באלבום 12 רצועות, העוסקות בנושאים שונים הקשורים לאמונה. בביקורת באתר ynet, זכה דוידי לתשבחות על כך ששיריו, בשונה משיריהם של רוב האמנים הדתיים, לא מתעסקים רק בנושאים דתיים אלא גם עם המציאות[4]. כך לדוגמה, באלבום יש שיר בשם "התנערי" שנכתב לאחר ההתנתקות ובהשראתה. בנוסף, באלבום יש שיר זיכרון לאביחי לוי, נער מבית חגי שנרצח על ידי מחבל פלסטיני בשנת 2004, בטרמפיאדה מתחת ליישוב בית חג"י. דוידי הנציח את זכרו בשיר קצבי מקורי, לפי בקשת אביו. השיר "איזה טוב ה'" מהאלבום הפך ללהיט בציבור הדתי לאומי זמן קצר לאחר יציאתו והפך את לכוכב בסצנת המוזיקה היהודית המקורית. גם אלבום זה נמכר בלמעלה מ-20,000 עותקים והפך לאלבום זהב.

בביקורת על האלבום באתר ynet, מאת יואב פרידמן, נכתב כי "כמו הדיסק הקודם, גם הפעם הפתיחה מרשימה. השיר הראשון, "לך אלִי", הוא הקטע החזק ביותר בדיסק, המבוסס על טקסט מהמקורות. אמנם לא מדובר באיזושהי יצירה פורצת דרך מבחינה מוזיקלית, אבל השיר בהחלט טוב, עם התאמה מושלמת בין לחן לטקסט". עם זאת, בעקבות הרף הגבוה שהציב השיר הראשון, פרידמן התאכזב מהמשכו של האלבום ואמר כי "אם שאר הדיסק היה עומד ברף שמציב שיר הפתיחה, היה לנו ביד דיסק מצוין. אבל הגרף של המשך הדיסק נראה כמו צג של בדיקת א.ק.ג של חולה לב בשיבא. חוסר האחידות ברמת השירים כמעט מרגיז, אחרי שיר טוב פתאום מגיע אחד שנופל ממנו לבירא עמיקתא, ואחר כך שוב מטפסים". בנוסף, פרידמן התאכזב מסדר השירים באלבום: "גם סדר השירים מקשה על ההאזנה, והקפיצות בין הסגנונות הן לא פחות מצורמות. האזנה לדיסק נשמעת כאילו מישהו לחץ על "שאפל" (נגינה אקראית של הרצועות). אין ספק שידו של מפיק מוזיקלי מוצלח הייתה יכולה לתת לאלבום קצת יותר חדות, שהייתה מקפיצה אותו למעלה". פרידמן סיכם את הביקורת באומרו "בסך הכל, מדובר באחת ההפקות היותר מקצועיות במוזיקה היהודית המקורית, כפי שהיא משום מה נקראת, והניחוש הסביר הוא שהדיסק הבא של דוידי יהיה עוד טוב יותר"[4].

"לכל זמן" - אלבום שלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנת 2008, כשנה לאחר צאת אלבומו הקודם, הוציא דוידי את אלבומו השלישי "לכל זמן". באלבום 11 שירים, חלקם קצביים וחלקם שקטים. השיר השלישי באלבום הוא 'תחשוב טוב, יהיה טוב', שהפך ללהיט עוד בטרם יצא האלבום. גם באלבום זה נכתב שיר זיכרון, לזכרו של עוז ישראל בן מאיר, שנרצח בפיגוע בצומת גוש עציון בשנת 2005. בנוסף, גם באלבום זה בחר דוידי לשלב טקסטים מהמקורות היהודיים ואמרות של רבי נחמן מברסלב. דוידי נימק את הבחירה באומרו "אין ספק שהשמחה שרבי נחמן נתן לנו משפיעה על המוזיקה, ומכניסה מוטיב משמעותי". הוא הוסיף כי "אולי גם ממנו הצלחתי ללמוד ששמחה צריכה לבוא כמו שהיא, גם אם זה יהיה בגיטרות חשמליות ולא בקלרינטים (כך במקור)"[5].

כתב ynet, אודי גפן, נכח בהופעה הראשונה של דוידי לאחר השקתו של האלבום השלישי. בביקורתו, גפן ציין את התפתחותו של דוידי מאלבומו הראשון לאלבומו השלישי: "אין ספק שהזמר מחוות הצאן במעון התפתח מבחינה מקצועית, ויש סיבה להצלחה המטאורית שלו". בנוסף, הוא טען כי דוידי סלל דרך חדשה בקרב אמני המוזיקה היהודית: "הצוהר החדש שמוביל דוידי במוזיקה היהודית, ושהבחנתי בו באותו הערב, הוא חוסר ההתפשרות המקצועי שהוצג. האכסניה הייתה מכובדת, הסאונד מוקפד, האנרגיות רוקיסטיות ומשובחות. דוידי הקפיד לשתף את הקהל ולא שכח גם דאחקות קטנות על עצמו... הכל היה תפור מתחילת האירוע ועד סופו". גפן סיכם את הביקורת באומרו "המעבר החד שדוידי עשה בשלוש שנים, מזמר מעט חסר ביטחון ופחות זורם עם הקהל, לפרפורמר מהשורה הראשונה הפתיע אותי, אבל גרם לי ליהנות מכל רגע. תיהנו"[6].

כתב האתר nrg רועי שרון, ציין כי "בדיסק השלישי משוטט דוידי בין סגנונות שונים. שירי חתונה מקפיצים, שירים שקטים ואפילו שיר אחד מז'אנר הרגאיי. חלק מהטקסטים מתוך המקורות, חלק על פי תורתו של רבי נחמן מברסלב וחלק מקוריים"[5].

מספר חודשים לאחר צאת האלבום, הוא נמכר בלמעלה מ-20,000 עותקים, והיה, גם הוא כמו קודמיו, לאלבום זהב.

פריצה לפלייליסט של גלגלצ[עריכת קוד מקור | עריכה]

"רוחות טובות" - אלבום רביעי[עריכת קוד מקור | עריכה]
אודי דוידי בהופעה

בשנת ה'תשס"ט (2009) השתתף במחזמר הקומי "הרשל'ה בחלם" המיועד לציבור הדתי, ושר בו את השיר "הרשל'ה".

באותה שנה, בל"ג בעומר, הוציא את הדיסק הרביעי שלו "רוחות טובות"[7], שחודש לאחר יציאתו זכה בתואר אלבום זהב. האלבום, לראשונה בקריירה של דוידי, הגיע בצורה משמעותית גם לציבור החילוני. השיר "מנעי קולך" נכנס לפלייליסט בגלגלצ[8], הגיע לראש המצעדים ברשת ג' ובגלגלצ והיה מועמד לתגלית השנה של רשת ג וגלגלצ. לשיר גם הופק וידאו קליפ[9] בבימויה של שמחה לב. האלבום מכר 12,000 עותקים תוך ארבעה ימים מאז יצא, ותוך חודש מכר 20,000 עותקים והוא זכה לתואר אלבום זהב[8][10].

בכתבה באתר ynet על המופע של דוידי לכבוד זכייתו באלבום זהב ציין האתר כי "אודי דוידי הפך השנה לתופעה חוצת מגזרים בזכות הלהיטים "מביטה בחלון" ו"אם אין אני". "רוחות טובות", אלבומו הרביעי של הזמר הדתי-לאומי שיצא לפני חצי שנה, הגיע למעמד זהב לאחר שנמכר ב-20 אלף עותקים - נתונים לא רעים לאלבום שחציו בארמית"[11]. במהלך המופע הקדיש דוידי את השיר "מביטה בחלון" לאביבה שליט, אמו של גלעד שליט[11]. בכתבה צוינה גם התקדמותו האישית של דוידי: "כשהחל דוידי את דרכו לפני כחמש שנים, הוא התחבא מאחורי מערכת התופים. עכשיו, נראה שהוא מרגיש בנוח במרכז הבמה"[11].

"בן אהוב" - אלבום חמישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בערב יום ירושלים ה'תשע"א (2011) יצא אלבומו החמישי "בן אהוב".

"בן אהוב", הסינגל הראשון מהאלבום, יצא ב-21 בפברואר 2011[12] ותוך זמן קצר הפך לשיר המושמע ביותר בכלל תחנות הרדיו בישראל[13].

הסינגל השלישי מהאלבום, "כיוון אחר", יצא ב-23 מאי 2011 וכלל דואט עם שלומי שבת. בריאיון לאתר ynet סיפר דוידי איך נוצר הסינגל: "באחת מההופעות בהן הופעתי על אותה במה עם שלומי, אמרתי לו שיש לי שיר שאני חייב להשמיע לו. שלומי לא התבלבל יותר מידי, והגיע אלי הביתה, למעון. ישבנו באווירה הכפרית, כשהכבשים פועות מסביב. השמעתי לו את השיר, ומיד הבנו שיש בינינו חיבור גדול"[14]. דוידי הסביר את בחירתו בשבת שישיר איתו בכך ש"לשיר הזה הרגשתי שאני חייב אדם עם נשמה, כי אי אפשר ליצור חיבור אמיתי בין שני אנשים שונים, כשלא מפעילים קודם את הנשמה, וזה שלומי"[14]. הכתבת, לירון נגלר-כהן, ציינה כי "בשירו החדש ממשיך דוידי את הקו המיינסטרימי היהודי - סימן ההיכר שלו - המדבר לכלל המגזרים, בשפה אמונית. "כיוון אחר", שאותו כתב (כמו מרבית שיריו) עם רעייתו לילך, מדבר אודות השסע החברתי וזווית הראייה המבחינה בין שנאת חינם לאהבת חינם"[14].

שיר הנושא של האלבום, "בן אהוב" תואר בעטיפת הסינגל כ""בן אהוב", הסינגל הראשון מדבר על קשר בין אב ובן. האבא הוא תמיד דמות רוחנית לבן. בין אם זה אלוקים ובין עם זה קשר דם. עליות וירידות מציפות את הקשר הזה, אבל המיוחד בקשר הזה הוא, שהבן תמיד נשאר בן אהוב..." (ההדגשה במקור).

במאי 2012 הוציא דוידי סינגל בשם "עכשיו שתיקה: זמן לומר תודה"[15], לכבוד מכירת 100,000 עותקים מאלבומיו[1].

בשנת 2012 החל לכתוב טור שבועי קבוע במגזין מוצש, ובמהלך שנת 2013, כאשר החל לעבוד על ההפקה של אלבומו השישי, פרש.

חמשת אלבומיו זכו למעמד של "אלבום זהב", לאחר שכל אחד מהם נמכר ביותר מ-20,000 עותקים, ובסך הכל, נכון למאי 2012, מכר כ-100,000 עותקים מאלבומיו[15].

"מחכה לשקט" - אלבום שישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפורים תשע"ד (2014) יצא אלבומו השישי "מחכה לשקט".

ב-15 בינואר 2014, יצא הסינגל הראשון מהאלבום, הזמן עכשיו, אשר סוקר רבות בתקשורת. השיר דובר רבות כיוון שסגנונו המוזיקלי הרגיל של דוידי השתנה מעט, והשיר הוא עם גוון אתני יותר. השיר הושמע רבות בתחנות הרדיו האזוריות, רשת ב', ג' ועוד.

כחודש לאחר הוצאת הסינגל הראשון, ב-16 בפברואר 2014, שחרר דוידי את הסינגל השני, "מחכה לשקט", לקראת אלבומו. השיר הוקדש לבנו הבכור של אודי, נתן חיים, המכונה 'ילד מיוחד'[16]. בקיץ 2014, כשפרצה מלחמה בדרום, הפך השיר 'מחכה לשקט' להמנון המלחמה והושמע פעמים רבות בכל תחנות הרדיו הכלליות.

זהו אלבום אישי המכיל עשרה שירים המדברים על בית, משפחה, ואמונה, שנכתבו על ידי אודי דוידי ואשתו לילך. באלבום משתתף בנו של דוידי, הראל, בן 17, ששר את הדואט 'לצעוד לבד' יחד עם אביו. השיר מדבר על יחסים בין אב לבנו המתבגר. שיר נוסף באלבום הוא השיר 'חמש שניות' שמוקדש לעמנואל מורנו שנהרג במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. השיר מדבר על דו-שיח אחרון בין מורנו לחברו, על חמש שניות אחרונות של החיים ומשמעותן. לאחר השיחה הזו יצא מורנו לפעולה שממנה לא שב.

האלבום זכה לאהדה רבה מצד מבקרים מקצועיים, אשר עודדו את השינוי אשר עשה אודי בסגנון המוזיקלי שלו.

בחודש תשרי תשע"ה זכה האלבום 'מחכה לשקט' בתואר 'אלבום השנה' במצעד של רדיו גלי ישראל, nrg יהדות ודברי שיר.

אודי עצמו התייחס לשינוי שעבר באומרו: "האלבום הזה הוא סוג של מסע, שהתחיל לפני כשלוש שנים, כמו כל התחלה של אלבום חדש, אבל הפעם הזו, סיימתי אותו במקום שאני מכיר יותר מכל - הבית שלי. לאורך כל הדרך הרגשתי שהוא רודף אחרי, לאן שלא אלך. עם כל שיר התעצמה לה התחושה שהאלבום הזה מכוון אותי בחזרה הביתה. חיפשתי שקט, ואני עדיין מחפש. חיפשתי מהות, וגיליתי משהו שאולי כבר ידעתי, אבל איבדתי במהלך המירוץ: זה הכל נמצא כאן, בתוך ביתנו"[17].

מתוך הביקורת של דודו כהן בעיתון בשבע: "אמן מצליח נתקל לא פעם בשאלה האם להמשיך באותו כיוון, לתת לקהל את מה שהוא התרגל אליו ולצמצם את הסיכונים למינימום האפשרי, או שמא דווקא להעז, לפרוש כנפיים, לגעת בנושאים חדשים, ובקיצור – לטרוף את הקלפים מחדש. אודי דוידי בחר, כמו שבוודאי הבנתם, באפשרות השנייה. ואין לכם מושג עד כמה זה משמח. כעיתונאי ומבקר שעקב אחריו מיומו הראשון בתעשייה, חיכיתי מאוד לשינוי הזה. הפאזה הרוקיסטית-המנונית עשתה את שלה במשך לא מעט שנים, ועשתה את זה מצוין. אבל עכשיו הגיע הזמן לפאזה שקטה יותר, מהורהרת, משפחתית וכובשת. את השירים מהאלבום החדש בני נוער משולהבים אולי לא יצעקו בהופעות, אבל הם בהחלט ייגעו בלבבות באופן לא פחות מדויק. מדובר בסיכון לקריירה, אבל אין ספק שהתוצאה שווה את זה."

"אורות גבוהים" - אלבום שביעי[עריכת קוד מקור | עריכה]

באלול תשע"ה (אוגוסט 2015) יצא אלבומו השביעי "אורות גבוהים". ביוני 2015 יצא הסינגל הראשון מתוך האלבום, "ראו באורי", ומיד לאחר יציאת הסינגל יצא קליפ של השיר, שצולם ברחובות ירושלים, עם קהל רחוב טבעי ומגוון שהצטרף לצילומים. באוגוסט 2015 יצא הסינגל השני מתוך האלבום, "ישמח חתני", לחן חדש למילים מהמקורות. את הסינגל פותח קולו של בנו הצעיר של אודי דוידי. גם הסינגל הזה לווה בקליפ שצולם בדרום תל אביב, עם להקת ברייקדאנס ופארקור.

באלבום זה חזר אודי דוידי למעבד אבי טל, איתו עבד בעבר, ובאלבום ניכר סגנונו הקודם של אודי דוידי, שירים קצביים וקליטים, חלק מהטקסטים לקוחים מהמקורות. הרצועה האחרונה באלבום מוקדשת לר' יהודה מאיר שפירא מלובלין, מייסד הדף היומי שהלחין את השיר '"אם אמרתי". ביום פטירתו חידש אודי דוידי את השיר "אם אמרתי" בשיתוף פעולה עם המקהלה החסידית 'ידידים'. ברצועה האחרונה באלבום מספר אודי דוידי את סיפורו של הניגון. בשנת 2019 הוציא עם להקת הלב והמעיין גרסת נוספת לשיר "אם אמרתי" מתוך האלבום "אחכה לו".

אהבת עולם-סינגל

בשנת 2018 הוציא דוידי את השיר "אהבת עולם"[18].

סגנון מוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב שיריו של דוידי הם בסגנון פופ רוק, סגנון הפופולרי בקרב בני נוער[19]. דוידי מנסה לכתוב מוזיקה קליטה ואינו רואה בכך רדידות: "מוזיקה, או שהיא נוגעת או שלא, אין חכמות. לא התחכום מעניין, אלא אם זה חיבר אותך, אם שרת, אם אהבת. במקום החי של המוזיקה זה פשוט קורה"[19].

דוידי מעולם לא רכש השכלה מוזיקלית מסודרת. בריאיון לאתר nrg, טען דוידי ש"זה בא מהלב" והוסיף כי הוא גם לא מעוניין לרכוש השכלה כזו: "גם בוב דילן לא למד ב'רימון.' ואגב 'רימון,' שמעתי כמה מהזמרים שלמדו שם וכל המילים הם על אהבה ועל געגועים, וזה לא מדבר אליי רגשית. לימודים עלולים להביא לקיבעונות, שזה מחלה של הדור שלנו"[5]. בתגובה לשאלתו של הכתב "אז אתם [אמני מוזיקה יהודית] "לד זפלין" של היהודים?", ציין דוידי כי "מעולם לא שמעתי שיר שלהם, אני גם לא מבין את השפה, וגם זה לא מדבר אליי. בקושי אני מכיר את השמות שלהם. אני מעדיף את מאיר בנאי החדש ואת פוליקר. המוזיקה שלנו דומה יותר לשילוב של מוזיקה ישראלית עם חסידית. במוזיקה ישראלית אני מרגיש את המוזיקה, ובחסידית אני מרגיש את הנשמה"[5].

השפעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אודי דוידי גדל בבית תימני ובילדותו שמע מוזיקה תימנית. כשגדל והחל לבחור את דרכו המוזיקלית נחשף למוזיקה ישראלית (שלמה ארצי, גידי גוב, אתניקס, יהודה פוליקר ועוד) ובצידה מוזיקה חסידית (אברהם פריד, מרדכי בן-דוד ועוד). באלבומיו ניכרת השפעה מלהקת קולדפליי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 15 הכיר את לילך, אשתו לעתיד, בסניף בני עקיבא קריית ארבע. במהלך שירותו הצבאי התחתן עם לילך.

בנם הראשון, נתן חיים, סבל מבעיות חמורות מאוד כולל שיתוק מוחין ועוורון, ונאלץ לעבור מספר ניתוחים בישראל ומחוצה לה. בעקבות מצבו הקשה של בנו שוחרר דוידי מצה"ל לאחר שתי שנות שירות (על אף שהתעקש לא לסיים את השירות מוקדם).

בריאיון לעולם קטן סיפר דוידי כיצד קיבל את העובדה שבנו יהיה נכה לתמיד ”כשנתן נולד - הייתי בטוח שהמצב בר תיקון. נסענו לבוסטון לניתוח אבל אני אמרתי בלבי שהוא יהיה העיוור הראשון בשייטת. אחר כך הבנתי שזה לא יקרה אז הורדתי את הרף, שיהיה איש מודיעין... לאט לאט הסף ירד... היום לילך ואני אפילו שמחים שיש לנו ילד שיישאר איתנו תמיד. גם כשנזדקן”[19].

לאחר שחרורו מצה"ל הקים ביחד עם אשתו משק חקלאי לייצור מוצרי חלב וגבינות עיזים בחוות בודדים ליד קריית ארבע. בזמן מגוריו בקריית ארבע, דוידי התנדב בכיתת הכוננות שם. במהלך התנדבותו התרחש ניסיון פיגוע בחברון ואודי הסתער על המחבל וחיסל אותו[5]. ב-2003 החליט אודי, יחד עם אשתו, לצמצם את פעילותם במשק החקלאי ולפתוח בקריירה מוזיקלית משותפת. בני הזוג סגרו את המחלבה והחלו להקליט שירים שכתבו יחד במשך כעשר שנים[5]. דוידי מנגן על מפוחית ותופים ולילך מנגנת על גיטרה ופסנתר.

אודי מתגורר עם אשתו לילך ושבעת ילדיהם בחווה חקלאית, במושב מעון שבדרום הר חברון.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דבר אליו
יצא לאור הוקלט סוגה חברת תקליטים
ה'תשס"ד (2004) 2004[1] רוק הינדיק הפקות
שירים
  1. דבר אליו (3:53)
  2. ותיקין (3:21)
  3. מה נאמר לפניך (4:37)
  4. כחום היום (3:43)
  5. מה אשיב (5:02)
  6. שלח לי (אנא ה') (3:46)
  7. את כל חטאי (4:41)
  8. ה' אחד ושמו אחד (4:26)
  9. אבא (5:26)
  10. בית ה' נלך (4:52)
  11. מי זאת עולה (4:53)
חוזר אליך
יצא לאור סוגה חברת תקליטים
ה'תשס"ז (2006[1]) רוק הינדיק הפקות
שירים
  1. לך אלי (4:35)
  2. רק בשמחה (3:48)
  3. מחייך (4:54)
  4. בן של מלך (3:42)
  5. התנערי (6:25)
  6. איזה טוב ה' (4:02)
  7. שיר למעלות (5:45)
  8. שומע תפילה (4:28)
  9. אשר ברא (3:46)
  10. דיינו (3:38)
  11. חוזר אליך (3:45)
  12. בתוך עצמו (3:33)
לכל זמן
יצא לאור סוגה חברת תקליטים
ה'תשס"ח (2008[1]) רוק הינדיק הפקות
שירים
  1. לכל זמן (4:04)
  2. תחשוב טוב (4:26)
  3. מעבר לזמן (4:49)
  4. בראשית (4:00)
  5. וישמע קולי (4:30)
  6. חוזר אל הבית (3:42)
  7. מעל לכל ספק (3:29)
  8. נישא על הרוח (3:54)
  9. אם אשכחך (5:23)
  10. לא אירא רע (5:27)
  11. שמח (3:01)
רוחות טובות
יצא לאור סוגה חברת תקליטים
ל"ג בעומר התשס"ט (2009[1]) רוק הינדיק הפקות
שירים
  1. מנעי קולך (4:00)
  2. רוחות טובות (3:57)
  3. אפשר לתקן (3:46)
  4. ממעמקים (4:55)
  5. גשר צר (3:38)
  6. לעבוד אותך (3:32)
  7. תחת השמש (4:51)
  8. רק לרגע (3:47)
  9. אם אין אני (3:54)
  10. דמעות (3:09)
  11. יה ריבון (3:58)
  12. יום שבתון (3:58)
  13. שבת היום (5:33)
בן אהוב
יצא לאור הוקלט סוגה חברת תקליטים מפיקים
יום ירושלים התשע"א (2011[1]) חשוון-אייר התשע"א רוק הינדיק הפקות אבי טל, אודי דוידי
שירים
  1. בן אהוב (4:02)
  2. מדבר אליך (4:09)
  3. כמו ציפור (3:49)
  4. לא מפסיק להודות (3:40)
  5. הסתרת פניך (3:12)
  6. כיוון אחר, עם שלומי שבת (4:16)
  7. עוד אחכה (4:07)
  8. ערב טוב, תל אביב (3:19)
  9. הכל לטובה (3:05)
  10. לפיד בוער (3:10)
  11. יוצא אל הדרך (3:24)
  12. דרור יקרא (3:51)
מחכה לשקט
יצא לאור הוקלט חברת תקליטים מפיקים
פורים 2014 באולפן של גלעד שמואלי דברי שיר גלעד שמואלי
שירים
  1. מחכה לשקט (3:41)
  2. הזמן עכשיו (3:42)
  3. יום אחד (3:13)
  4. בתוך ביתנו (3:37)
  5. מסע (3:34)
  6. פנס אחד ברחוב (3:50)
  7. תראה אותי (3:57)
  8. לצעוד לבד (3:50)
  9. חמש שניות (3:30)
  10. עכשיו שתיקה (3:19)
אורות גבוהים
יצא לאור חברת תקליטים
אלול ה'תשע"ה (2015) דברי שיר
שירים
  1. אורות גבוהים (3:31)
  2. קראתי (3:23)
  3. ראו באורי (3:23)
  4. שמע קולנו (4:12)
  5. היום הרת עולם (3:43)
  6. שלום עליכם (3:35)
  7. עשה למען (3:34)
  8. ישמח חתני (3:23)
  9. שוקי (4:18)
  10. בואי כלה (4:19)
  11. כי אשמרה שבת (3:42)
  12. עוד מעט אתה בא (3:09)
  13. אם אמרתי - הניגון והסיפור (7:59)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אודי דוידי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 5 6 7 אודות אודי דוידי, האתר הרשמי
  2. ^ יצחק טסלר, אודי דוידי עושה שינוי: שיר חסידי, באתר ynet, 29 באוקטובר 2014
  3. ^ 1 2 דודו כהן, מזמור לדוידי, באתר nrg,‏ 27 בינואר 2004
  4. ^ 1 2 יואב פרידמן, דיסק: השני של אודי דוידי - כמו צג של א.ק.ג, באתר ynet, 4 בפברואר 2007
  5. ^ 1 2 3 4 5 6 רועי שרון, מוזיקה מהדיר, באתר nrg, ‏6 בפברואר 2008
  6. ^ אודי גפן, כבשת הרעש, באתר ynet, 23 בינואר 2008
  7. ^ יואב פרידמן, אודי דוידי, הדור הבא, באתר ynet, 1 ביוני 2009
  8. ^ 1 2 דוידי שובר שיא: פיצח את הפלייליסט בגלגלצ, באתר ערוץ 7, 25 בפברואר 2010
  9. ^ אודי דוידי מביט מהחלון, באתר ynet, 18 בפברואר 2010
  10. ^ רוחות שוות זהב - דוידי מקבל אלבום זהב, באתר ערוץ 7, 28 ביוני 2010
  11. ^ 1 2 3 אודי דוידי חוצה את הגשר, באתר ynet, 4 ביולי 2010
  12. ^ איטל קציר, עד שיבוא החמישי: סינגל חדש לאודי דוידי, באתר כיכר השבת, 21 בפברואר 2011
  13. ^ יוסי נכטיגל, בן אהוב, מאוד: אודי דוידי כובש את הפלייליסט, באתר כיכר השבת, 9 במרץ 2011
  14. ^ 1 2 3 לירון נגלר-כהן, אודי דוידי ושלומי שבת בכיוון אחר, באתר ynet, 23 במאי 2011 קובץ צליל
  15. ^ 1 2 אלעד רותם, ‏אודי דוידי אומר תודה, באתר כיפה.
  16. ^ ביקורת על השיר והסברו של אודי דוידי על פירוש השיר, באתר yosmusic
  17. ^ מחכה לשקט - אודי דוידי באלבום שישי וחדש!, באתר ערוץ 7, 20 במרץ 2014.
  18. ^ "אהבת עולם", באתר יוטיוב
  19. ^ 1 2 3 דבורה קיציס, בן מתבגר, בעלון עולם קטן, כ"ה בסיוון ה'תשע"ב