אודרי מסטרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אודרי מסטרה
לידה 11 באוגוסט 1974
סן-דני, סן-סן-דני, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
נהרגה 12 באוקטובר 2002 (בגיל 28)
לה רומנה, La Romana, הרפובליקה הדומיניקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מדינה צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Francisco Ferreras (19992002) עריכת הנתון בוויקינתונים
audreymestre.com
ספורט
ענף ספורט צלילה חופשית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אודרי מסטרהצרפתית: Audrey Mestre; ‏11 באוגוסט 197412 באוקטובר 2002) הייתה צוללת חופשית מקצוענית צרפתיה, שהגיעה לעומק 171 מטר בניסיון לשבור שיא בצלילה חופשית, אך מצאה את מותה באותה צלילה בגיל 28.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מסטרה נולדה בשנת 1974 בסן דני ליד פריז. בעקבות בעיות בריאותיות שהגבילו את תנועתה ביבשה אך לא במים, היא החלה לשחות כבר בגיל שנתיים. בגיל 13 היא הפכה לצוללנית מקצועית ובגיל 14 היא עברה למקסיקו עם משפחתה, שם היא החלה בלימודי ביולוגיה ימית באוניברסיטת לה פז.

את התזה שלה כתבה על צוללן מפורסם בשם פרנסיסקו "פיפין" פרראס (אנ'), ובאחת הצלילות שלו באזור מגוריה הם נפגשו והתאהבו. לאחר 3 שנים, בשנת 1999, הם התחתנו.

הצלילה האחרונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הצלילה האחרונה שלה בחוף ברפובליקה הדומיניקנית, היא הייתה אמורה לנסות לשבור את השיא בצלילה חופשית. כתוצאה ממספר תקלות, הזמן שלקח לה להגיע לפני השטח ולטיפול רפואי לאחר מכן היה ארוך מידי, ומותה הוכרז זמן קצר לאחר הגעתה לבית החולים. התקלות שכנראה היו הן חוסר אוויר בבלון שהיה אמור למשוך אותה לפני השטח, חוסר בצוללני בטיחות לאורך כל הדרך שנועדו למשוך אותה כלפי מעלה במקרה של תקלה, וחוסר הימצאות צוות רפואי על הספינה ובחוף הים.

גופתה של אודרי נשרפה ועפרה פוזר בים. בשנת 2002 היא נכנסה להיכל התהילה של הצוללניות.

פרסומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2004 הוציא בעלה, פיפין, את הספר The Dive על סיפור חייה של אשתו, אודרי.

בשנת 2006 פורסם הספר "The Last Attempt" על ידי קארלוס סרה, שותף לשעבר של פיפין ושותף מארגן בניסיונות שבירת השיא של מסטרה. הוא טען בספרו כי פיפין אחראי למותה של מסטרה, בכך שבכוונה לא מילא את הבלון. סרה לא טען כי פיפין התכוון לרצוח את אשתו, אך לטענתו זו הייתה פעולה ישירה וחסרת אחריות שלו שהובילה למותה.

בשנת 2013 יצא סרט בשם "ללא גבולות" על ידי espn אודותיה, התחרות שלה עם שיאנית העולם טניה סטריטר. ואודות הצלילה האחרונה שלה והכשלים שנלוו לזה.

בשנת 2022 יצא סרט בשם "בלי אוויר" על ידי netflix בהשראת סיפורה ולזכרה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]