אוצר לאומי: ספר הסודות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוצר לאומי: ספר הסודות
National Treasure: Book of Secrets
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
בימוי ג'ון טורטלטאב עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ון טורטלטאב, ג'רי ברוקהיימר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט קורמק ויברלי, מריאן ויברלי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ויליאם גולדנברג, דוד רניי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ניקולס קייג'
דיאן קרוגר
ג'סטין ברת'ה
מוזיקה טרבור רבין עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ון שוורצמן, אמיר מכרי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי וולט דיסני, סרטי ג'רי ברוקהיימר, Saturn Films, Junction Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 21 בדצמבר 2007
משך הקרנה 119 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מותחן, סרט חיפוש מטמון, סרט הרפתקאות, סרט פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $130,000,000
הכנסות $457,364,600
הכנסות באתר מוג'ו nationaltreasure2
סרט קודם אוצר לאומי (2004)
http://disneydvd.disney.go.com/national-treasure-2-book-of-secrets.html, http://www.ilmisterodellepagineperdute.it/ האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוצר לאומי: ספר הסודותאנגלית: National Treasure: Book of Secrets) הוא סרט הרפתקאות אמריקאי משנת 2007, שביים ג'ון טורטלטאב והפיק ג'רי ברוקהיימר, בכיכובם של ניקולס קייג', דיאן קרוגר וג'סטין ברת'ה. סרט זה הוא המשך לסרט "אוצר לאומי" משנת 2004.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהמשך לסרט הקודם, בנג'מין גייטס עתה הוא איש מפורסם המוכר בכל בית בארצות הברית כאיש אשר גילה את אוצר האבירים הטמפלרים. חברו ריילי פול מתעניין יותר בהיסטוריה האמריקנית ואף חיבר ספר העוסק בה. אולם ספר זה אינו מוצלח במידה רבה בעיקר משום שציבור הקוראים לא יודע כי ריילי היה שותף מלא בתגלית המדהימה. גייטס נפרד זה עתה מחברתו, אביגייל צ'ייס אחראית הארכיון הממשלתי, והוא מעביר הרצאות המספרות את סיפור משפחתו ותמיכתם בנשיא אברהם לינקולן שמיגר את מרידות מדינות הדרום ושחרר את העבדים בארצות הברית. באחת מהרצאותיו מפסיק אותו מיץ' ווילקינסון בטענה כי הסיפור אינו אמיתי וע"פ הידוע לו מאבותיו, סב סבו של גייטס היה שותף פעיל ברצח הנשיא לינקולן, ואף יוצא בפרסום בנושא זה. גייטס יוצא במסע לטהר את משפחתו ויוצא לגלות את "עיר הזהב", עיר אינדיאנית קדומה העשויה כולה מזהב טהור. גייטס עורך מסע גם באנגליה, צרפת ואפילו בבית הלבן. לצורך משימתו הוא חוטף את נשיא ארצות הברית ונרדף בשל כך על ידי המשמר הפדרלי. הוא מצליח לשים את ידו על "ספר הסודות" אשר נגיש רק לנשיאי ארצות הברית, במטרה לאתר את העיר העלומה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לביקורות מעורבות. לפי האתר "Rotten Tomatoes", כ־32% ממבקרי הקולנוע בארצות הברית נתנו לסרט ציון חיובי בהתבסס על 101 ביקורות. למרות זאת, בסוף השבוע הראשון לצאתו של הסרט הוא הכניס כ-44.7 מיליון דולר, מה שמיקם אותו כסרט המכניס בשבוע זה. ובתוך שמונה ימים הסרט הכניס 100 מיליון דולר. נכון לסוף שנת 2007 הסרט הכניס כ-219.9 מיליון דולר בארצות הברית וכ-237.4 מיליון דולר ברחבי העולם. בנוסף הסרט הכניס כ-93.1 מיליון דולר מהכנסות ה-DVD וה-Blu-ray.

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2008, הבמאי ג'ון טרטלאוב אמר כי צוות ההפקה עובד על פיתוח סרט שלישי בסדרה.[1] באוקטובר 2013, טרטלאוב אישר כי האולפנים, הוא והמפיק ג'רי ברוקהיימר רוצים יחדם עם השחקנים סרט שלישי והעריך כי בתוך שנתיים יתחילו צילומי הסרט השלישי[2] במאי 2016, ניקולס קייג' אישר כי הסרט עודנו בתהליך כתיבה,[3] וביולי 2018, טרטלאוב טען כי התסריט מוכן אך הסיפור לא שכנע דיו את אולפני דיסני.[4] בינואר 2020, דווח כי כריס ברמנר, התסריטאי של "בחורים רעים 3", נשכר לכתוב תסריט חדש.[5] במאי 2020, ג'רי ברוקהיימר אישר כי לא רק סרט שלישי נמצא בפיתוח, עם צוות השחקנים המקורי, אלא גם סדרה טלוויזיה שתשודר בשירות הסטרימינג Disney+, שתתמקד בקו עלילה דומה אך עם שחקנים צעירים יותר.[6]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kirkland, Bruce (מאי 30, 2008). "'National Treasure 3' in works". Jam!. CA: Canoe. אורכב מ-המקור ב-יולי 17, 2012.
  2. ^ Franklin, Garth (22 באוקטובר 2013). "A "National Treasure 3" Is On The Way?". Dark Horizons. אורכב מ-המקור ב-31 במרץ 2014. נבדק ב-21 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "'National Treasure 3': Nic Cage Says the Writers Are Still Fact-Checking". 25 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Alyssa Fikse (30 ביולי 2018). "The Director Of 'National Treasure' Explains Why We Haven't Gotten A Third Movie Yet". Uproxx. נבדק ב-30 ביולי 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Kit, Borys (17 בינואר 2020). "'Bad Boys 4' in the Works (Exclusive)". The Hollywood Reporter. נבדק ב-17 בינואר 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ Mancuso, Vinnie (2020-05-07). "Exclusive: 'National Treasure' Disney+ Series In Development". Collider (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2020-05-07.