אורי שנער

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

אורי שנער (נולד ב-1954) הוא מנהל גופי טלוויזיה ומדיה. לשעבר מנכ"ל ונשיא שידורי קשת שימש כיועץ ודירקטור בזכיינית ערוץ 2 רשת, יו"ר דירקטוריון אניבום, יזם תקשורת וניו מדיה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנער נולד בירושלים וגדל בתל אביב. בוגר תיכון עירוני א'. הוא התגייס לצה"ל ושירת כלוחם בחטיבת הנח"ל. לאחר מלחמת יום כיפור הצטרף לחיל השריון ושימש כמפקד טנק עד שחרורו בדרגת סמ"ר בשנת 1975.

חינוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנער בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בחינוך וסוציולוגיה ובעל תואר שני בהצטיינות בתקשורת המונים. עבודת המאסטר של שנער בתקשורת עסקה בהתוועדות של הרבי מלובביץ'. בין השנים 1975 עד 1978 שימש כרכז הדרכה של תנועת הצופים במרכז, בצפון וירושלים. במסגרת התפקיד כתב תוכניות הדרכה לכלל המדריכים בשכבות הצעירות והבוגרות. בזמן לימודיו האקדמיים ניהל שנער את יחידת ההתנדבות של האוניברסיטה העברית, שבמסגרתה ניהל את פר"ח ויזם פרויקטים שמטרתם שילוב סטודנטים בפעילויות חברתיות כגון ייעוץ משפטי לאוכלוסיות מעוטות יכולת, ייעוץ רפואי ומגורים של סטודנטים בשכונות מצוקה.

כמו כן לימד במסגרות אקדמיות קורסים בתקשורת, ביניהם באוניברסיטה העברית בירושלים, במרכז הבין תחומי בהרצליה, ובבית הספר לקולנוע סם שפיגל. שנער היה חבר במועצה לתרבות ואומנות במדור הקולנוע, עמד בראש ועדה לבדיקת בית הספר לקולנוע "מעלה" ושימש כיו"ר הוועד המנהל של המכללה לתרבות עברית עלמא. כיום שנער חבר הנהלת תיאטרון גשר. בשנת 2012 הקים שנער, יחד עם ד"ר יואב ארמוני,את עמותת "ניצוצות". הפעילה בפריסה ארצית. על פי נתוני העמותה, בשנת 2018 השתתפו בתוכנית כ-6,000 תלמידים מכ-30 בתי ספר, מכיתות ז' עד י"א. במסגרת הפעילות נפגשים מנחים מתנדבים בעלי תחומי עניין מגוונים, אשר עברו הכשרה ועומדים בתנאי משרד החינוך. המפגשים מועברים בקבוצות קטנות (ממוצע 14 ילדים), רב-גיליות בימי שישי, אחת לשבוע לאורך כל השנה.

התוכנית מפגישה תלמידים עם בוגרים (מנחים) בעלי ניצוץ מתוך מטרה לסייע לתלמידים לגלות את תחומי העניין שלהם.

תעסוקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 1979 עד 1985 שימש כמפיק בכיר ואחר כך כמנכ"ל, בחברה שמטרתה "לתרגם" ערכים יהודים לטלוויזיה. בין היתר הפיק סרטים שזכו בפרס ASSIFA, סרט האנימציה "אורות" שהוקרן ברשת ABC ו-Disney במשך שנים רבות, והסדרה התיעודית "עם אדם" שבחנה את מימוש החזון הציוני בישראל. בשנים 1985–1988 הקים את חברת הפקות ירושלים א.ש בע"מ, וגייס עבורה הון. במסגרתה, יזם הפקות ששווקו ברחבי העולם. בין הפרויקטים המוכרים יותר, הספר וסרט האנימציה בפלסטלינה במשותף עם רוני אורן, "אגדה של הגדה", ומוצרי הלוואי שלו. הספר היה לרב מכר ונמכר ב-5 שפות במדינות רבות בעולם.

שנער הצטרף להקמת ערוץ 2 הניסיוני בשנת ב-1987, ושימש כמנהל התוכניות שלו עד פרסום המכרזים לערוץ 2 המסחרי ב-1992. הוא היה אחראי להבאתן למסך של תוכניות בולטות כגון "העולם הערב", "דודו מספר לגולו" ו"דן שילון מארח". כמו כן, דמויות מוכרות כארז טל, אברי גלעד, יאיר לפיד, גיא מרוז, אושרת קוטלר בנגל וגלעד עדין החלו את דרכם בתקופה זו. במהלך שנים אלה הקים את מערך התוכניות והשידורים של הערוץ, כמו גם ניהל ויזם תוכניות ואת תפיסת השידורים של הערוץ.

בשנים 1992–1993 היה מנהל תוכניות בחברות קשת-רול בע"מ, עידנים תקשורת ושידור בע"מ שהתמודדו במרכזים לערוץ 2 המסחרי. לקראת הקמת ערוץ 2 המסחרי ביצע פרויקטים מיוחדים במסגרת חברת "שנער תקשורת". בין היתר, ניהל את פרויקט העיצוב של פני המסך של ערוץ 2 המסחרי, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו וחברת החדשות הישראלית. בתקופה זו עסק גם בהקמת מערך זכויות השידור ורכש התוכניות של חברת החדשות הישראלית.

קשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1995 מונה לתפקיד מנכ"ל שידורי קשת (אחת משלוש הזכייניות של ערוץ 2 המסחרי בישראל) ועמד בראש חברה זו במשך 10 שנים עד שנת 2005. בשנים הראשונות כיהן במקביל גם בתפקיד מנהל התוכניות. השינוי שהנחיל התבטא הן בפני המסך והן בתוצאות העסקיות. שידורי קשת הייתה מצויה בהפסדים ובמשבר כאשר נכנס אליה, וכבר ב-1996 הצליח להפוך אותה לחברה רווחית ולגוף המוביל את הטלוויזיה בישראל. מבחינה תוכנית מיצב את קשת כטלוויזיה חדשנית עם תוכניות בידור כמו רק בישראל, כוכב נולד וארץ נהדרת, וכזכיינית איכותית בהפקות מקור של סדרות דרמה ישראליות כמו בת ים ניו-יורק, הבורגנים, הפוך, בנות בראון ולתפוס את השמיים. ב-1998 הקים שנער בשותפות חברה עם בעלי המניות של קשת (קומיוניקשת). במסגרת שותפות זו הקים את ערוץ ביפ, ושימש כיו"ר שלו. שנער יזם גם את "קשת פורמטס" שהייתה הראשונה למכור תוכן ישראלי לעולם - תוכנית הכספת הייתה הסנונית הראשונה שהפכה להצלחה בינלאומית ונמכרה לכ-25 מדינות בעולם. שנער גם יזם במסגרת "קשת אינטראקטיב" את אתר האינטרנט הראשון לגוף שידור בישראל, ומיזמי סלולר וניו מדיה.

בתקופת ניהולו את "קשת", ייסד שנער את "יום טוב" ובמשך שלוש שנים גויסו עשרות מיליוני שקלים עבור ילדים בסיכון. כמו כן יצר עם קשת פעילות בשם "יוצרים עם קשת", שפעלה ב-12 יישובים בפריפריה משדרות בדרום, דרך בית השאנטי ומרכזים לאוכלוסיית ערביי ישראל, ועד קריית שמונה שבצפון. בשנת 2005 הוביל שנער את קשת למכרז בו זכתה בזיכיון הנוכחי.

באותה שנה התגלעו חילוקי דעות בין שנער לבין בעלי המניות שבעקבותיהן תבע שנער את קשת בפברואר 2006. על פי פרסומים באמצעי התקשורת, הצדדים הגיעו ב-2008 לפשרה במסגרתה קיבל שנער סכום של 8–10 מיליון שקל.

אניבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2006 הקים את חברת אניבום, מיזם אנימציה בינלאומי – הקמת סטודיו וירטואלי על גבי האינטרנט. במסגרת זו גויסו כ-15 אלף אנימטורים מרחבי העולם שפעלו בפרויקטים להפקת אנימציה לגורמים מובילים בתעשיית הבידור העולמית כגון ערוץ FOX ,Sesame Street, ערוץ ההיסטוריה, להקת Radio Head, סוכנות הפרסום Saatchi & Saatchi ופרויקט העשור ל-10 שנים לפיגועי 11 בספטמבר. ברבות הזמן אניבום הפכה להיות Market Place להפקת אנימציה. בנוסף לאניבום, שנער משמש גם כדירקטור בחברות סטארט אפ ישראליות ובינלאומיות בתחומי המדיה והווידאו.

רשת

משנת 2010 ועד 2023 שימש שנער כיועץ ודירקטור ברשת. כיועץ ליווה שנער את הנהלת החברה במגוון רחב של משימות ומיזמים, ובכללם בתחומי תוכן, שווק, דיגיטל, רגולציה, לוחות שידורים ופיתוח עסקי. כחבר דירקטוריון החברה, פעל שנער בתהליכי פיצול ערוץ 2 וההערכות לשידור בערוץ 13 ושימש כיועץ לצוותי המיזוג בין רשת לערוץ עשר. בשנת 2022 הוביל שנער את הצוות האסטרטגי של רשת 13 וחדשות 13 בהשתתפות בעלי המניות והמנכ"לים. בשנת 2023 התפטר שנער מדירקטוריון רשת.

פעילויות מדיה נוספות

משנת 2009 שנער חבר באמי הבינ"ל (INTERNATIONAL EMMY). בשנת 2016 הקים שנער חממה לפיתוח תכנים, המיועדים לייצוא תוכן מישראל לעולם, בחיבור בין טלוויזיה לדיגיטל. שנער חבר דירקטוריון "גלובס" משנת 2018. בשנת 2022 יזם ערך והפיק חוויה במציאות רבודה בירושלים משולבת סיפור בווידאו, משחקיות ותוכן. בשנים 2021 - 2023 הוביל את גיבוש האסטרטגיה של המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים ושימש כיועץ למיזם. בשנת 2023 שימש כעורך תסריט ויוצר שותף של מיזם וידיאו בשילוב AI מסעבי. מתחילת אירועי 10\7 הוביל בהתנדבות עשרות יוצרי טלוויזיה ודיגיטל ליצירת, הפקת והפצה בעולם של עשרות סרטים וסרטונים למען שחרור החטופים בעזה בתעודה, באנימציה ו - AI .

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]