אחוות המוטאנטים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אחוות המוטאנטים
אחוות המוטאנטים של מגנטו, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת X-Men Legacy #209 ממאי 2008, אמנות מאת דייוויד פינץ'.
אחוות המוטאנטים של מגנטו, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת X-Men Legacy #209 ממאי 2008, אמנות מאת דייוויד פינץ'.
סוג קבוצת נבלי-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה The X-Men #4
(מרץ 1964)
יוצרים סטן לי
ג'ק קירבי
מידע
סטטוס לא פעיל
חברוּת בקבוצה
אחוות המוטאנטיות
מדלין פריור (מנהיגה)
ליידי דת'סטרייק
טיפואיד מרי
מכשפת
סלנה
חברוּּת לשעבר בקבוצה אוולנץ', אקסודוס, בלוב, ג'אגרנוט, דאקן, דארק ביסט, האבוק, הסמוראי הכסוף, חיה, טואד, טום קאסידי השחור, ליידי מאסטרמיינד, מאגמה, מאסטרמיינד, מגנטו, מימיק, מיסטיק, מכשפת השני, מלך הצללים, סאורון, סייברטות', פיירו, קוויקסילבר, רוג, שבט אומגה
דמויות קשורות
אויבים אקס-מן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"אחוות המוטאנטים" (באנגלית: The Brotherhood of Mutants, גם: אחוות המוטאנטים הרשעים) היא קבוצת בדיונית של נבלי-על מוטאנטים שהופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. הופעתה הראשונה הייתה בחוברת The X-Men #4 ממרץ 1964, בכתיבתו של סטן לי ובאיורו של ג'ק קירבי.

הקבוצה הקדישה את עצם קיומה להבטחת עליונותו של גזע המוטאנטים על גזע בני האדם, והיא אחת הקבוצות היריבות של חבורת האקס-מן. החברים בקבוצה כמו גם האידאולוגיה העומדת מאחורי מעשיה השתנו במשך השנים, החל מתפקודה להשגת שליטה עולמית ועד לפעולתה כקבוצה טרוריסטית כנגד אישי ציבור שונאי מוטאנטים. "אחוות המוטאנטים" הוקמה בידי מגנטו, כאשר בני בריתו לקבוצה לחמו נגד האקס-מן במהלך שנות ה-60 של המאה ה-20. האחווה המקורית התפרקה בסופו של דבר, כאשר חבריה קוויקסילבר ומכשפת השני הפכו לחברים מן המניין של האוונג'רס.

בשנת 1981, הקבוצה הוקמה מחדש תחת מנהיגותה של מיסטיק. בתחילת שנות ה-90 של המאה ה-20, אחד מגלגולי הקבוצה היה בראשותו של טואד. ככל שהקבוצה התפתחה, כך היא גם נטשה את האידאולוגיה עליה הייתה מושתתת, והפכה לקבוצה שחבריה הם בריונים להשכרה. מאז סוף שנות ה-90, כמה מגלגולי הקבוצה שאפו לחזור לשורשיהם האידאולוגים של הקבוצה המקורית.

הקבוצה הופיעה בעיבודים השונים שנעשו לזיכיון אקס-מן, ביניהם אקס-מן: סדרת האנימציה, אקס-מן: הדור הבא, וולברין והאקס-מן וסרטי הקולנוע.

אידאולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן שגלגולים מאוחרים יותר של אחוות המוטאנטים קידמו את קיומה של הקבוצה כמנוגדת פוליטית ואידאולוגית לחלומו של צ'ארלס אקסבייר לדו-קיום עם המין האנושי, הקבוצה הוקמה במקור כצבא קטן ופשוט של נתינים חזקים ביותר שנאספו בידי מגנטו לצורך שליטה עולמית. אולם, מאז גלגולה השני של הקבוצה, הייתה לה מוטיבציה פוליטית נחושה יותר והיא השתמשה באלימות כדי לקדם את הצדק והמחאה המוטאנטית נגד האנושות.

אחת מהאירוניות הגדולות של הקבוצה הייתה השימוש במילה "רשעים" בשמה. מאז תחילת שנות ה-90, כותבים שונים ניסו להבהיר זאת דרך דמותו של טואד, שציין כי זוהי אירוניה, כיוון שכל המוטאנטים מתוארים כמרושעים. כותבים מאוחרים הציעו לבטל את שם התואר ולקרוא לקבוצה "אחוות המוטאנטים", או פשוט "האחווה". ביקום החלופי Earth X מוסבר כי מגנטו בחר בשם זה כדי לאלץ את אקסבייר לבחור בכוח הטוב המנוגד, ועל ידי קיבועו בגבולות המוסריות הוא יוכל לשלוט בו.

רבים מחברי הקבוצה היו קורבנות של דעה קדומה ואלימות נגד מוטאנטים. מעשים אלו הם שהפכו את הקבוצה למקום מקלט למוטאנטים אשר חשו עצמם כמצורעים או שנמצאים בשולי החברה. חלקם הגדול אימץ את טבעה האלים של הקבוצה ואת האידאולוגיה שלה, אך היו גם כאלה שהתנגדו לכך ועזבו. קוויקסילבר ומכשפת השני עזבו את הקבוצה משום שנטרו טינה לאביהם, מגנטו, על כך שהוא מעוניין בשליטה עולמית. הם הצטרפו לקבוצת האוונג'רס שהקדישה את עצמה להצלת העולם במקום לשלוט בו.

היסטוריה בדיונית של הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האחווה של מגנטו[עריכת קוד מקור | עריכה]

המנהיג המקורי של הקבוצה היה מגנטו, מוטאנט בעל היכולת לשלוט בשדות מגנטיים. בהמשך התגלה כי מגנטו הוא ניצול שואה, מה שמסביר את חוסר אמונו באנושות ובחוסר יכולתה לקבל את אלה אשר שונים ממנה. חברים נוספים של הקבוצה המקורית כללו את קוויקסילבר, שמסוגל לרוץ במהירות על-אנושית; אחותו התאומה מכשפת השני, שביכולתה לשנות שדות הסתברות; טואד, בעל היכולת לזנק למרחקים גדולים; ומאסטרמיינד, בעל היכולת ליצור אשליות של חמשת החושים. קוויקסילבר ומכשפת השני הם ילדיו של מגנטו, אם כי בזמן הקמתה של הקבוצה שלושתם לא היו מודעים לכך. לחברי הקבוצה היו עימותים לא מעטים עם חברי האקס-מן המקוריים (סייקלופס, מארוול גירל, חיה, אייסמן ואנג'ל). בהופעתם הראשונה, אחוות המוטאנטים השתלטה על מדינה קטנה לאחר שמאסטרמיינד יצר אשליה של צבא. הם ניסו לגייס את הסאב-מרינר ואת בלוב לשורותיהם. לבסוף, מגנטו וטואד נחטפו בידי ישות חוצנית בשם "הזר", שהפך את מאסטרמיינד לחומר מוצק. קוויקסילבר ומכשפת השני עוזבים את הקבוצה לטובת האוונג'רס.

האחווה של מיסטיק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוטאנטית הטרוריסטית מיסטיק ארגנה קבוצת אחווה משלה, שכוללת את פיירו, בלוב, רוג, אוולאנש ודסטיני. הקבוצה הפכה מאוחר יותר לקבוצה הממשלתית "כוח החירות" (ללא רוג, שערקה לאקס-מן). כקבוצת כוח החירות, הקבוצה מנתה גם את ספיירל, ספיידרוומן השנייה, סופר סייבר, קרימסון קומנדו וסטונוול. הקבוצה התפרקה בעקבות מותם של דסטיני, סופר סייבר וסטונוול. מיסטיק ביימה את מותה, קרימסון קומנדו נהפך למשותק ופיירו ובלוב נשכחו מאחור לאחר משימה בעיראק.

האחווה של טואד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנקודה מסוימת, גם טואד ארגן אחווה משלו, שכללה את פיירו, בלוב, אשה בשם פנטזיה שיכלה להשפיע על שדות אלקטריים ופטרוזאור דמוי אדם בשם סאורון, שלא היה מוטאנט כלל. האחווה של טואד עסקה בעיקר במזימות נקמה נגד קבוצות האקס השונות, אך הובסה בכל פעם.

האחווה של האבוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

האבוק נלכד בנקודה מסוימת ועבר שטיפת מוח בידי דארק ביסט. הוא הקים אחוות מוטאנטים משלו, שכללה אותו, את דארק ביסט, פאטאל, רנדום, פיבר, אורורה ואיש אקס. למרות הכרזתה של ג'ין גריי שהאבוק פעל מכוח רצונו, התברר כי היה זה תרגיל עוקץ כדי לחשוף את ניסויים בלתי חוקיים אותם ערך דארק ביסט.

האחווה של פרופסור אקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלגולה הבא של הקבוצה כלל את החברים מימיק ופוסט. הקבוצה שחררה את צ'ארלס אקסבייר מהכלא ועזרה לאקס-מן בקרב נגד קבוצת אקס-מן כפילה, שנוצרה על ידי סרברו. בתקופה זו נודע כי משתגרת בשם אסטרה הייתה חברה בקבוצת האחווה המקורית, וסיפקה למגנטו את הטכנולוגיה כדי ליצור את אסטרואיד M ולאתר מגויסים אפשריים, ביניהם נייטקרולר. למרות אהבתה את מגנטו, הוא לא החזיר לה אהבה, ודחייתו הובילה אותה לפרוש מהקבוצה וכמוטיבציה ליצירתו של ג'וזף, שיבוט של מגנטו.

האחווה השנייה של מיסטיק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך אירועי "וירוס הירושה", מיסטיק ארגנה קבוצה נוספת, שכללה חברים מגלגוליה השונים של האחווה, ביניהם גם סייברטות' והמאסטרמיינד החדשה מרטיניק ג'ייסון. הקבוצה הייתה אחראית לפיגוע באי מיואר ולרציחתה של מוירה מק'טאגרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]