אטלנטיס מכנסמרובע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אטלנטיס מכנסמרובע
SpongeBob's Atlantis SquarePantis
פרק מ"בובספוג מכנסמרובע"
אטלנטיס מכנסמרובע
אטלנטיס מכנסמרובע
מספר פרק 92
מספר עונה 5
קוד הפקה 151-517/151-518 עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך שידור מקורי ארצות הבריתארצות הברית 12 בנובמבר 2007
אורך 39 דקות
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט סטיבן הילנבורג
פול טיביט
הפקה סטיבן הילנבורג
גינה שי
ג'וליה פיסטור
אלבי הכט
דרק דרימון
בימוי סטיבן הילנבורג
כוכבים אורחים טום קני
ביל פייגרברייק
רוג'ר
קלנסי בראון
דף הפרק ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אטלנטיס מכנסמרובעאנגלית: Atlantis SquarePantis) הוא סרט טלוויזיה אמריקאי[1] משנת 2007 בבימויו של אנדרו אוברטום ששודר לראשונה בארצות הברית ובקנדה ב-12 בנובמבר 2007. הסרט ידוע גם כפרק 92 בסדרה (עונה 5, פרק 12). הסרט לא הופץ בישראל עד ה-17 באוגוסט 2023 מסיבות לא ידועות.[2]

הסרט הוא קומדיה מצוירת בעלת מוטיבים של הרפתקאות דמיוניות. התסריט נכתב על ידי קייסי אלכסנדר, זאוס סרבס, סטיבן בנקס ודני מיכאלי.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט עוקבת אחר בובספוג וחבריו, אשר יוצאים למסע בעיר האבודה אטלנטיס לאחר שבובספוג ופטריק מצאו את חציו האבוד של הקמיע של אטלנטיס, פריט עתיק יומין היוצר המוציא אוטובוס ממערבולת. הם עולים על האוטובוס, בלי ידיעה שפלנקטון נמצא בתוך תא הכפפות. בהגיעם אל אטלנטיס, לורד הוד מלכותו (דייוויד בואי בתפקיד אורח) מציג להם את נפלאות העיר, בין היתר את הכספת, את המעבדה ואת המוזיאון. לאחר שלורד הוד מלכותו מסיים בהצגת העיר לחבריו של בובספוג, הוא מוביל את בובספוג ופטריק אל "הבועה הכי זקנה", פריט חשוב ויקר לאטלנטיס ולתושביה. פלנקטון מתכנן להשתלט על העיר אטלנטיס, ובינתיים הצליח למצוא את הארסנל הצבאי של אטלנטיס.

כשבובספוג ופטריק מגיעים אל "הבועה הכי זקנה", הם מובילים לפיצוצה שלא מתוך כוונה, אלא על ידי הבזק מן המצלמה שלהם. בעת הארוחה, בובספוג ופטריק נלחצים, מאחר שהם פוצצו נכס חשוב לעיר אטלנטיס. המלך מסביר להם כי הבועה שהם ראו היא למעשה העתק של הבועה המקורית, ומציג את הבועה המקורית בתוך צנצנת אטומה. פטריק, שולף את מצלמתו ומפוצץ את הבועה מן ההבזק. המלך של אטלנטיס זועם וקורא לצבא האטלנטי כדי שיילכדו אותם ואת חבריהם. בינתיים פלנקטון אורב בחוץ עם טנק ירוק ומחומש. כשכולם יוצאים החוצה ממנוסה מהצבא האטלנטי, הם רואים את הטנק. פלנקטון מזהיר אותם שיש לו את "הנשק הכי קטלני בארסנל האטלנטי" ושהוא יהיה המלך החדש של אטלנטיס. לאחר שפלנקטון מכין את הנשק לירי, מסתבר שה"נשק" הוא בעצם מכונה יורה גלידה שאיננה פוגעת באיש. פלנקטון המיואש מנסה לברוח אך המלך תופס אותו, בעודו חושב כי פלנקטון הוא "גרגר מדבר", וטוען כי פלנקטון ישמש בתור תחליף מצוין לבועה.

בסוף הפרק פלנקטון הופך למוצג במוזיאון האטלנטי, ובובספוג וחבריו חוזרים אל ביקיני בוטום. המלך דורש ממשרתיו לזרוק את הקמיע, בטענה ש"תושבי אטלנטיס אינם מסוגלים לחוות עוד אורחים כמו אלו".

צוות המדבבים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת השירים:
מס' שם משך
1. the bubble Song 1:19
2. Fueling the Bus 1:02
3. All this Money 2:22
4. The Germ Warrior 0:45
5. So Many Weapons 0:40
6. Pick up a Pencil 0:42
7. Good-bye Atlantis 1:23
משך כולל:
8:21

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Walsh-Boyle, Megan (12 בנובמבר 2007). "Grammy Winner David Bowie Lends His Voice to SpongeBob". TV Guide. נבדק ב-27 במאי 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ בובספוג מכנסמרובע, במיזם "אישים" לתיעוד היצירה הישראלית