איימי וונג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
איימי וונג
Amy Wong
הופעה ראשונה The Series Has Landed
דיבוב לורן טום
מידע
גיל 20-28
תאריך לידה 4 באוגוסט 2980 עריכת הנתון בוויקינתונים
גזע אדם, מאדים
מין נקבה
מקצוע מתמחה בחברת המשלוחים "פלנט אקספרס"
מקום מגורים מאדים עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איימי וונג (בסינית: 王艾美 Wáng Àimĕi) היא דמות בדיונית, אחת מהדמויות הראשיות בסדרת האנימציה פיוצ'רמה. סטודנטית להנדסה באוניברסיטת מאדים שעובדת כמתמחה בפלנט אקספרס (נראה שפרופסור פארנסוורת שומר אותה בקרבתו רק משום שיד להם אותו סוג הדם). היא מדובבת על ידי לורן טום.

פיתוח הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשמאט גריינינג ודייוויד כ. כהן יצרו את דמותה של איימי הם החליטו שהיא תהיה דמות מגושמת. גריינינג רצה לנסות קומדיית סלפסטיק עם דמות נשית מאחר שרוב ההומור במשפחת סימפסון בוצע על ידי דמויות גבריות.

בעונה הרביעית בפרק "Kif Gets Knocked Up a Notch", כשחברה של איימי קיף קרוקר נכנס להריון, הייתה אי הסכמה בין הכותבים האם איימי תהיה האמא האמיתית של הילדים. בסוף הוחלט שאם איימי תהיה האמא הביולוגית והיא תדחה את ילדיה הדבר יהפוך אותה לדמות שנואה למדי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איימי היא בת למשפחה סינית עשירה מאוד. הוריה הם הבעלים של חצי הכדור המערבי של כוכב הלכת מאדים ואחוות הנשים שלה היא כפה כפה וונג (ΚΚ王). אמא האסייתית הסְטֶרֵאוֹטִיפִּית, כמו גם אביה, לוחצים עליה תדיר להתחתן ולהביא להם נכדים, דבר שהיא אינה להוטה לעשות.

בסדרה, איימי ידועה כשטחית במידת מה, טובת לב ומוזרה. כשד"ר זוידברג המיוחם איבד את שפיותו, הוא הצליח לשכנע אותה לשחררו, פעם אחר פעם, למרות שהיווה סכנה לה, לעצמו ולסביבה בכלל. היא מדברת בסלנג מאדימי, שהוא למעשה סלנג אמריקאי עם המשתמש בעיצורים שונים, כמו "Guh" במקום "duh" או "Shman" במקום "man". איימי נוהגת ללבוש תלבושת די פרובוקטיבית. לבושה הסטנדרטי הוא סווצ'ר חשוף טבור ומכנסי טרנינג תואמים. ככלל היא תלבש כל דבר שחושף את הטבור. היא התוודתה בפני פריי שהיא מתלבשת ככה כדי להתמרד מהוריה. כשהיא כועסת, איימי לעיתים מדברת בסינית.

נראה שאיימי הייתה מופקרת למידי כשלמדה באוניברסיטת מאדים בגלל יופייה ואישיותה החצופה, ומשום שלא התנגדה לאפיון הזה. כך, בפרק "When Aliens Attack", כשהיא שואלת את פרופסור פארנסוורת איך היא נראית, והוא עונה, "כמו מופקרת צרפתית זולה", איימי מגיבה "צרפתית?". לדבריה, בגלל יופייה הנעלה, היא עברה בצעירותה ניתוח להורדת היופי מהלחי והאף.

איימי יצאה עם גברים רבים. היא יצאה עם פריי בפרק "Put Your Head on My Shoulder", אבל מערכת היחסים הייתה קצרה. במהלך היחסים ביניהם, פריי היה מעורב בתאונה מה שגרם לד"ר זוידברג לשתול את ראשו של פריי בכתפה של איימי כדי להציל את חייו של פריי. איימי עדיין נושאת צלקת מהאירוע. היא יצאה עם קיף קרוקר משנת 3001. אף על פי שהיא לא מוכנה למחויבות טוטלית, איימי בטוחה שיום אחד היא תהיה. בפרק "Kif Gets Knocked Up A Notch", היא נהיית ה"סמיזמר" של ילדיו של קיף; בכך שהשרתה על קיף רגשות אהבה נכנס קיף למצב של מוכנות ללדת. למרות העובדה שלילה היא האמא הביולוגית מפני שאחזה בידו החשופה של קיף כדי שלא ישאב מספינת החלל שלו, (וכך, מבלי לדעת, הכניסה אותו להריון), ה"סמיזמר" נחשבת לאמא האמיתית בתרבותו של קיף.

לאיימי מספר קעקועים על גופה שאינם נראים בכל הפרקים. אחד מהקעקועים, "קעקוע מגעיל" (שנראה מטושטש משום שהעיצוב שלו דורש רזולוציה שלא נתמכת על ידי טלוויזיות מודרניות) נראה בחלק העליון של ידה השמאלית, בפרק "A Fishful of Dollars". בפרק "Three Hundred Big Boys", היא קונה לידה הימנית קעקוע שטן מדבר. באותו הפרק מרומז שיש לה עוד קעקועים בישבן, אחד מהם הוא סוג של סוס כלשהו; לשני הקעקועים האחרים יש קול של גבר ואישה. אף אחד מהקעקועים לא נראה או הוזכר באף פרק חוץ מבפרק שבהם הם הופיעו לראשונה, למרות העובדה שבהרבה אירועים מקומם של הקעקועים היה גלוי.

איימי יודעת להטיס את ספינת החלל של פלנט אקספרס, מיומנות שרכשה תוך כדי משחק במכונת משחקים. איימי החלה לשחק במטרה להוציא את המפתחות הספינה שנפלו לתוכו, והמשיכה עד שרוקנה את המכונה לגמרי. בסרט "Bender's Big Score" איימי מבינה (וכנראה גם יכולה לדבר) "יאטי".

אהבותיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גורגק[עריכת קוד מקור | עריכה]

גורגק, ראש הממשלה לשעבר של טריסול, היה מושא לפלירטוטיה של איימי אחרי שבטעות נגעה בצורת החיים הנוזלית כשהכניסה את ידה לתוך קערתו. היא גם נראתה יושבת לידו במשתה ההכתרה של פריי. אבל, הקשר נותק כשהטריסולים ניסו להרוג את הקיסר החדש, כמו גם את איימי, בנדר וזוידברג, מה שגרם לצוות של פלנט אקספרס לנעול את עצמם בארמון.

פיליפ ג' פריי[עריכת קוד מקור | עריכה]

איימי השתמשה בפריי כחבר מזויף במטרה למנוע מהריה לשדך אותה עם בעלים לא מושכים פוטנציאלים במהלך הטיול על ספינת החלל טיטניק. לרוע המזל, גם לילה השתמשה באותו הזמן בפריי כארוסה המזויף כדי להתרחק מכוונותיו של זאפ בראניגן. למרבה המזל, הנזק הקטסטרופלי של הספינה מנע את המצב המביך. לאיימי ופריי הייתה מערכת יחסים נוספת (שהיא מערכת היחסים העיקרית ביניהם) בפרק "Put Your Head on My Shoulder". כשאיימי ופריי נלכדו ביחד במדבר על מרקורי הם הבינו שיש להם הרבה במשותף, וכשרכבם נגרר לתחנת הדלק הקרובה, הם התמזמזו במכונית והתחילו לצאת (עם מערכת מינית מרומזת), אבל פריי רצה לסיים את מערכת היחסים יום לפני חג אהבה. בגלל התאונה חובר ראשו של פריי לגופה של איימי, מה שגרם להרבה מתחים.

ארמנדו[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות העובדה שהם יצאו ללילה בחורות כדי לעודד את לילה שהייתה מאוד מדוכאת, איימי מצאה את עצמה רוקדת כל הלילה עם הלטיני הערמומי ארמנדו. היא נטשת את לילה במטרה ללכת עם אורלנדו למושב האחורי של הרכב שלה "לקפה".

גארי[עריכת קוד מקור | עריכה]

החבר הבא של איימי גארי, רגולטור במערכת הבנקאית עם חזה שעיר שהיה הדייט שלה בחג האהבה, לא שמח במיוחד לראות שראשו של החבר הישן שלה (פריי) עדיין מחובר לגופה (אף שהוא גילה אמפתיה לא מועטה כלפי פריי). אם כי נראה שהכול הולך טוב, גארי נפל בטריק "ספר לי על עצמך" כשלילה הגיע להציל את הראש של פריי ממצב דביק בביתו של גארי. במקום זה גארי התחיל לספר כמה מעניינת הרגולציה של המערכת הבנקאית ועל זה שהרגולציה של המערכת הבנקאית עמדת על חמש מסורות (שיש אם רוצים להיות טכניים).

קיף קרוקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

החבר הנוכחי של איימי הוא קרוקר שהיה המפקד של הטיטניק (ספינת חלל המותרות שנקראת על שם ספינת המוות טיטניק) ברגעים האחרונים לפני שהספינה נשאבה לחור שחור. ההורים של איימי גררו את קיף והציגו אותו לאיימי כספק-נכדים פוטנציאלי למרות הסוף הנורא של הספינה. זה נראה שאיימי די התרשמה מקיף והמערכת יחסים שלהם נשארה עד סוף הסדרה. בהתחלה, המערכת יחסים שלהם הלכה לשום מקום, בעיקר משום שקיף פחד לבקש מאיימי לצאת לדייט (הוא היה מתקשר אליה עשרות פעמים ביום ובמקום לבקש לצאת לדייט הוא גמגם כל הזמן עד שאיימי חשבה שמדובר בשיחות מגונות). בסופו של דבר זאפ בראניגן שכנע אותו לצאת לחצי-דייט כפול עם איימי ולילה. ספר התחלת שיחות של זאפ כמעט גרם לדייט להיגמר לפני שהוא התחיל, בסופו של דבר השירה שוברת הלב של קיף שבתה את ליבה של איימי. כשאיימי ספרה להוריה על קיף קרוקר, זה נראה שהם בכלל לא זכרו אותו, וכשהם פגשו אותו הם כינו אותו סמרטוט ו'לא-גברי', בניגוד לזה שהם דחפו את איימי לצאת עם קיף בטיטניק 'הטובע' (אולי הורדתו בדרגה של קיף לאחר האסון לתפקידו הרגיל, לשרת תחת פיקודו של זאפ בראניגן, מה שהפחית את ערכו של קיף בעיניהם).

בסרט "The Beast with a Billion Backs", קיף ביקש מאיימי להיות הפן-פן-רו שלו והם התחתנו בפלנטה של קיף, אמפיביאס 9, כשזאפ הוא השושבין. אחרי שקיף מת במהלך הסרט, איימי שכבה עם זאפ ביגונה (זאפ אמר שככה היא תהיה קרובה יותר לקיף). כשכיף קם לתחייה, הוא אמר שהתרגום המילולי של "פן-פן-רו" הוא "מישהי שלא שוכבת עם המפקד מעליו", מה שהיא עשתה, והוא הרביץ לזאפ על זה שהוא כל הזמן דיבר על זה. השניים בקושי דברו או בילו ביחד לאחר הרומן, ולא ברור אם מערכת היחסים ביניהם תתפתח.

בנדר בנדינג רודריגס[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך העונה השישית איימי עברה מערכת יחסים עם בנדר, אחרי שקיף נפרד ממנה בגלל ריב ביניהם (איימי קראה לקיף נמושה, וקיף התרגז על זה שאיימי מתחילה עם כל אחד), בגלל שיחסים בין אדם לרובוט (באופן הומוריסטי נקראים "רובוסקסואלים") נחשבו פשע, בנדר ואיימי נלחמים על הפיכת נישואים כאלה לחוקיים. בסוף בנדר מציע לאיימי נישואים, אבל נרתע מהרעיון ששומע שהיא מעוניינת רק במונוגמיה. בסוף הפרק איימי חוזרת לקיף.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איימי וונג בוויקישיתוף