איי.אי.אס החזקות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איי.אי.אס החזקות
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית
בורסה הבורסה לניירות ערך בתל אביב
סימול איאס
תקופת הפעילות 1987–הווה (כ־37 שנים)
שליטה בחברה חיים גייר
ענפי תעשייה החזקות, נדל"ן, אנרגיה, תעופה, תעשייה
שווי שוק 1.19 מיליארד ש"ח (18 באפריל 2024)
הכנסות 45.3 מיליון ש"ח (2022)[1]
רווח תפעולי 285 מיליון ש"ח (2022)[1]
רווח 227 מיליון ש"ח (2022)[1]
הון עצמי 1.44 מיליארד ש"ח (2022)[1]
סך המאזן 1.74 מיליארד ש"ח (2022)[1]
יו"ר חיים גייר
מנכ"ל ניר דגן
 
www.ies.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איי.אי.אס החזקות בע"מ היא קבוצת השקעות והחזקות הנמנית עם מדד תל אביב-90 של הבורסה לניירות ערך בתל אביב. הקבוצה נמצאת בשליטת חיים גייר. פעילות החברה מתרכזת בארבעה תחומים עיקריים: נדל"ן להשקעה, תשתיות לאומיות (אנרגיה, התפלת מים), תעשייה ותעופה.

תחומי פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פארק תעשיות פלמחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

איי.אי.אס מחזיקה ב-100% מהזכויות בכ-300 דונמים שהם פארק תעשיות פלמחים. הפארק שוכן במרכז הארץ, בסמוך למתחם איקאה / מעוין שורק ראשון לציון, ובסמוך לצירי תנועה עיקרים ובהם כביש 431, כביש 4 ונתיבי איילון. במתחם נכס מניב שהוא מתקן התפלה בשטח של כ-40 דונם אשר מושכר עד לשנת 2030. מתקן זה הוא מתקן ההתפלה היחיד בישראל שנבנה בשיטת BOO ולא BOT, קרי בסיום תקופת השכירות הוא אינו חוזר לידי הממשלה אלא נותר בידי הבעלים. יתרת שטח המתחם מושכרת לתקופות ביניים לשוכרים שונים ומיועדת לפיתוח עתידי כמתחם תעשייה, משרדים ולוגיסטיקה. בין השוכרים: שיכון ובינוי, דניה סיבוס, שלמה סיקסט, אלבר, דלק רכב ועוד.

יזום תחנת הכוח בפארק התעשייה פלמחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשות החשמל החליטה להעניק לחברה בת בבעלות מלאה של החברה, רישיון מותנה להקמת תחנת כוח בפארק תעשיות פלמחים אשר תופעל בגז טבעי, בעלת הספק של 400 מגוואט. קבלת הרישיון מותנית בחתימת שר האנרגיה והמים.[דרושה הבהרה] אומדן ראשוני של תקציב הפרויקט עומד על כ-1.9 מיליארד ש"ח. בכוונת החברה לפעול לצירוף שותפים אסטרטגיים ופיננסים לפרויקט.

החברה פועלת ליזום מתקן התפלה בהספק של כ-100 מיליון קוב לשנה, בפארק התעשייה פלמחים אשר יפעל כמפעל התפלה נוסף למתקן הקיים.

תשלובת ספנקריט לבניה מתועשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספנקריט פלמחים[2] היא חברת בת בבעלות מלאה של החברה, והעוסקת בתחום הבנייה המתועשת מזה למעלה מ-30 שנה. מפעל ספנקריט ממוקם על שטח של 40 דונם בפארק תעשיות בפלמחים. מוצריה של ספנקריט הם בעיקר מוצרי בטון דרוך המשמשים במגוון שימושים למגדלי משרדים, מסחר (מרכזי קניות וקניונים), תעשייה ומגורים. בין המגדלים הרבים שנבנו במוצרי ספנקריט ניתן למנות את מגדל אלקטרה, מגדל משה אביב ואחרים.

יזום מתחם איירפארק בנמל התעופה עובדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה יוזמת מתחם לשימור, טיפול והשבחה של מטוסים וחלפי מטוסים הממוקם בצמוד לנמל התעופה עובדה שבנגב. המתחם צפוי לשרת כלי טיס אזרחיים מרחבי העולם ונבחר בשל סמיכותו לתשתיות נמל התעופה עבדה, תוואי קרקע ייחודי ומזג אוויר יבש המתאים במיוחד. עד כה הושלם שלב אישור תוכניות בניין עיר בקשר למיזם זה[3]. התוכנית תתבצע בשיתוף עם התעשיה האווירית[4].

בינואר 2022, חתמה חברת IES על מזכר הבנות עם חברת סטראטוס (Stratos). סטראטוס היא חברת ליסינג מטוסים, ולפי מזכר הבנות מתחם איירפארק ישמש כבסיס פעולה מרכזי לחברת סטראטוס[5].

באפריל 2022, חתמה חברת IES על מזכר הבנות עם חברת Avolon (חברת הליסינג מטוסים). מזכר הבנות מתייחס לשיתוף-פעולה ארוך-טווח בפרויקט איירפארק שבנגב[6].

השקעות בעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהיותה חברת השקעות והחזקות פעלה החברה לרכישת חברות שונות, להשבחתן ולמכירתן. בין יתר השקעותיה בעבר של הקבוצה ניתן למנות:

  • שותפות בזיכיון דומינו'ס פיצה בגרמניה ומכירתו לזכיין דומינו'ס פיצה אנגליה.
  • השתתפות ברכישת חברת טבע נאות.
  • הקמת וניהול קרן גידור פיננסית.
  • ניהול פעילות ענפה בתחום שיווק רכיבים אלקטרוניים לתעשיית ההיי-טק ומכירתה לחברת ניסקו.
  • הקמת חברת איי.אי.אס אינטרקטיב טריינינג (IES Interactive Training) לפיתוח סימולטורים לירי אשר בין לקוחותיה נמנים כוחות הביטחון בעולם ובישראל.
  • שותפות בחברת סמיקום (חברה ציבורית שנסחרת בבורסה ת"א), שהיא משווקת מובילה בישראל של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה.
  • שותפות (35%) בחברת קומבוקס (Combox) שנמכרה לחברה האמריקנית טריון (Terayon).
  • שותפות בחברת מידאס (50%) העוסקת בנדל"ן בבריטניה (בתי אבות, משרדים ומלון). בעת השותפות רכשה החברה את הקווין מרי שבלונג ביץ, לוס אנג'לס, קליפורניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]