איך פגשתי את אמא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איך פגשתי את אמא
How I Met Your Mother
קטע מפתיח הסדרה
קטע מפתיח הסדרה
סוגה קומדיית מצבים
קומדיה רומנטית
דרמה קומית
יוצרים קרטר בייס, קרייג תומאס עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים קרטר בייס, קרייג תומאס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ג'וש רדנור
ג'ייסון סיגל
אליסון הניגן
קובי סמולדרס
ניל פטריק האריס
בוב סאגט (קול בלבד)
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 9 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 208 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך איך פגשתי את אבא עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק רנדי קורדריי
סוזי ממן גרינברג
כריס האריס
ג'יימי רונהיימר
מפיקים בפועל קרטר בייס
קרייג תומאס
רוב גרינברג
פמלה פריימן
איילין הייסלר
דיאן היליין
גרג מאלינס
חברת הפקה Bays & Thomas Productions
הפצה פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה, הולו, נטפליקס, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים לוס אנג'לס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מערך מרובה מצלמות עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון סויהארט עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור בישראל yes Comedy
סטאר וורלד
HOT VOD
תקופת שידור מקורית 19 בספטמבר 2005 – 31 במרץ 2014 (22 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איך פגשתי את אמאאנגלית: How I Met Your Mother, מילולית: "איך פגשתי את אמכם") היא קומדיית מצבים אמריקאית זוכת פרס אמי של רשת CBS. הסדרה עוקבת אחרי טד מוסבי וארבעת חבריו בניו יורק. כסיפור מסגרת, טד, בשנת 2030, מספר לילדיו על האירועים שהובילו אותו לפגוש את אמם. הסדרה, שנחשבת לאחת מסדרות הטלוויזיה הפופולריות ביותר, עלתה לאוויר בשנת 2005 ופרק הסיום שלה שודר בארצות הברית ב-31 במרץ 2014. הסדרה נוצרה והופקה על ידי קרייג תומאס וקרטר בייס.

השלישייה טד, מרשל ולילי מבוססת על יוצרי הסדרה, ואשתו של קרייג, רבקה אלסון-מילקמן.[1]

בישראל שודרה הסדרה מתחילתה בערוץ Yes stars 1 (שהוחלף ב-yes Comedy) במסגרת שידורי yes, אשר רכשה את כל עונותיה. הסדרה שודרה גם בערוץ סטאר וורלד עד ששידורי הערוץ הסתיימו בישראל, ב-4 בינואר 2009. הסדרה הייתה ניתנת לצפייה דרך נטפליקס עד סוף 2021. כיום ניתן לראות את הסדרה בערוץ הסטרימינג דיסני+.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה ברובה מתרחשת באזור מנהטן של ניו יורק, וכמו קומדיות מצבים נוספות בניו יורק ("חברים" ו"סיינפלד") עוקבת אחרי מספר חברים וחייהם בעיר. המאפיין הבולט ביותר בסדרה הוא שהסיפור מסופר מנקודת מבטו של טד המבוגר בשנת 2030, שמספר לילדיו כל צעד ואירוע בסיפור שהוביל אותו לפגישת אמם, ובהתאם לכך העלילה מוצגת לעיתים קרובות בצורה סובייקטיבית ולא אמינה, מה שמשמש בסיס לחלק גדול מההומור. לעיתים קרובות ניתנים רמזים לעתיד להתרחש, כשבדרך כלל מתחיל טד המבוגר להיסחף בסיפור על אירועים בסדר לא כרונולוגי (ואז נזכר שהוא מקדים את זמנו ומוסיף "אבל על זה אני אספר אחר כך", או באנגלית "More On That Later"). לפעמים טד "מעדן" חלקים בסיפור שיתאימו לילדיו או משנה אותם כדי להעביר מוסר השכל (לדוגמה, הוא מזכיר פעמים רבות כיצד "אכל סנדוויץ'" בקולג' כשהוא מתכוון לכך שעישן מריחואנה). ככל שהסדרה מתקדמת מתגלים עוד ועוד פרטים על אשתו של טד (האמא) ובפרק הסיום של העונה השמינית אף רואים את פניה.

הסיפור מתחיל כשמרשל, חברו הטוב, מציע נישואים ללילי. בעקבות הצעת הנישואים, טד מבין שיכול להיות שהוא יישאר לבד, או לפי הגדרתו בפרק הראשון: "הרווק המלחיץ בגיל העמידה שהילדים קוראים לו 'דוד טד'", והוא פוצח בחיפוש אחרי אהבת אמת. הוא נעזר בבארני, חברו ההולל בעל הדעות יוצאות הדופן, שאמנם מתנגד לרצונו של טד להתמסד אך עדיין עוזר לו. באמצעות המשחק "האם כבר פגשת את טד?" (?Have you met Ted), שהמציא בארני סטינסון, טד פוגש את רובין, וחושב שהוא מתאהב ממבט ראשון, אך לרובין אין את אותם רצונות להתמסד, וחלק ניכר מהסדרה סובב סביב מערכת היחסים בין השניים.

חלק ניכר מהפרקים פותחים בכך שטד העתידי (שאינו נראה בפועל עד לפרק האחרון, אך מדובב על ידי שחקן אחר - בוב סאגט), מתחיל לספר לילדיו סיפור ולאחר מכן הסיפור עובר לחייו של טד הצעיר.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12219 בספטמבר 200515 במאי 2006
22218 בספטמבר 200614 במאי 2007
32024 בספטמבר 200719 במאי 2008
42422 בספטמבר 200818 במאי 2009
52421 בספטמבר 200924 במאי 2010
62420 בספטמבר 201016 במאי 2011
72419 בספטמבר 201114 במאי 2012
82424 בספטמבר 201213 במאי 2013
92423 בספטמבר 201331 במרץ 2014

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – איך פגשתי את אמא (עונה 1)

פרקים 1–22 (22 פרקים). החלה ב-19 בספטמבר 2005 והסתיימה ב-15 במאי 2006.

הסיפור של טד מתחיל בשנת 2005, אז הוא היה רווק בן 27 שהתפרנס כאדריכל צעיר. הוא גר בדירה ביחד עם שני השותפים שלו - מרשל אריקסון (ג'ייסון סגל), סטודנט למשפטים ובאופן לא רשמי גם חברתו של מרשל, לילי אולדרין (אליסון הניגן), גננת. בפרק הראשון בסדרה, מרשל מציע ללילי נישואים והיא מסכימה. טד מבין שעליו להתחיל לחפש את הנפש התאומה שלו ולהתמסד, בניגוד לחברו בארני סטינסון (ניל פטריק האריס), רודף-נשים ידוע המביע התנגדות נחרצת למוסד הנישואין.

מסע החיפושים מתחיל לאחר שטד פוגש כתבת צעירה בשם רובין שרבטסקי (קובי סמולדרס) בה הוא מתאהב ואף אומר לה את זה בפגישה הראשונה. רובין לעומת זאת, לא ממהרת להיכנס לתוך מערכת יחסים ולכן טד ורובין נשארים ידידים בלבד. טד העתידי מגלה שרובין היא לא אמם של הילדים שלו לאחר שהוא אומר בסוף הפרק הראשון "זהו הסיפור של איך פגשתי את דודתכם [כינוי בסלנג] רובין". במהלך העונה ישנם ניסיונות רבים של טד ורובין להיות ביחד (פעם טד מחליט שהוא רוצה לחזור לרובין ופעם רובין מחליטה שהיא אוהבת את טד), אך הדבר לא עולה יפה. בפרק האחרון של העונה הראשונה טד ורובין מחליטים להיות ביחד למרות חילוקי הדעות שלהם בנושא ההתמסדות.

ללילי יש במהלך העונה ספקות לגבי נישואיה למרשל ובסוף העונה לילי מחליטה שהיא רוצה לנסוע לבית הספר לאומנות בסן פרנסיסקו, והחתונה מתבטלת.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 23–44 (22 פרקים). החלה ב-18 בספטמבר 2006 והסתיימה ב-14 במאי 2007.

העונה השנייה נפתחת כאשר טד ורובין הם זוג, וליבו של מרשל שבור עקב עזיבתה של לילי לסן פרנסיסקו, לאחר שהבינה שהיא לא אמנית מחליטה לילי לחזור לניו יורק, ולאחר מספר פרקים חוזרים היא ומרשל להיות ביחד. באחד הפרקים מתערבים מרשל ובארני על סטירות בנוגע לשאלה - למה רובין מסרבת להיכנס לקניונים? מרשל טוען שהיא התחתנה בקניון, בעוד שבארני טוען כי יש לה "קלטת לוהטת" שצולמה בקניון. הסיבה האמיתית היא שרובין הייתה בתחילת שנות ה-90 כוכבת פופ קנדית והקליפ הוא להיט שנקרא "Let's Go To The Mall" ("בואו נלך לקניון"). מרשל זוכה בהתערבות, והוא רשאי לתת לבארני חמש סטירות בכל מקום ובכל זמן שהוא יבחר (וכבר במהלך העונה מרשל נותן לבארני 2 סטירות מתוך ה-5). עוד מתגלה במהלך העונה שלבארני יש אח-למחצה אפרו-אמריקאי והומוסקסואל והוא ובן זוגו, טום, מאמצים ילד.

בפרק סיום העונה מרשל ולילי מתחתנים, וטד מגלה לברני שהוא ורובין נפרדו עקב חילוקי הדעות בעניין הנישואין. העונה מסתיימת במשפט המפורסם של בארני "זה הולך להיות אג - חכה לזה" ("This is going to be legen - wait for it"), לאחר שטד אומר לו שהם חוזרים "לקרוע את העיר" פעם נוספת כרווקים.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 45–64 (20 פרקים). החלה ב-24 בספטמבר 2007 והסתיימה ב-19 במאי 2008.

ברני פותח את העונה כשהוא אומר "dary!" ("דִי!") כסיום למשפט שאמר בסוף העונה השנייה. רובין חוזרת מטיול בארגנטינה ביחד עם החבר החדש שלה, גייאל (אנריקה איגלסיאס). מרשל ולילי עוברים לגור בדירה משלהם, שמתגלה כבעלת רצפה עקומה. ברני מקבל ממרשל את הסטירה השלישית בחג הסטירה ("Slapsgiving", על משקל שמו של חג ההודיה באנגלית- "Thanksgiving") ואפילו מקים אתר ספירה לאחור עד לקבלת הסטירה (slapcountdown.org).

טד העתידי מספר לילדיו את הסיפור עם המטרייה הצהובה (ששייכת לאמם) אותה מצא במסיבה, אף על פי שהוא לא פגש עדיין את אמם. טד פוגש בסטלה, רופאה נחמדה איתה הוא יוצא במהלך העונה. רובין שוכבת עם ברני לאחר שהחבר שלה עזב אותה, וכאשר טד שומע על כך הוא מנתק את הקשר שלו עם ברני. באותו זמן, מחבלת אישה מסתורית בניסיונותיו של ברני להתחיל עם נשים. לאחר פרק שלם של "פלייאוף הנשים שיצאו עם בארני", האישה המסתורית מתגלה לבסוף כאַבִּי (בריטני ספירס), המזכירה של סטלה (הרופאה איתה טד יוצא), אשר רוצה לנקום בברני על כך שהוא לא התקשר אליה לאחר שהם שכבו.

בפרק הסיום של העונה טד וברני נפגעים בתאונת דרכים ומחליטים לחדש את הקשר ביניהם. ברני מבין שיש לו רגשות עמוקים כלפי רובין וטד מציע נישואים לסטלה.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 65–88 (24 פרקים). החלה ב-22 בספטמבר 2008 והסתיימה ב-18 במאי 2009.

סטלה מסכימה להתחתן עם טד. רובין מקבלת הצעת עבודה ביפן ועונה לה בחיוב, אך מתפטרת וחוזרת לניו יורק כדי להיות בחתונתו של טד. לאחר שסטלה מסרבת להגעתה של רובין לחתונתם מפאת היותה האקסית של טד, מתעוררת בעיה כי טוני, בעלה לשעבר ואבי ילדתה של סטלה, מסרב להביא את הילדה המשותפת לחתונה. טד נשלח להביא את הילדה ובסופו של דבר מזמין גם את טוני לחתונה. לאחר שסטלה פוגשת את טוני, היא נוטשת את טד תחת החופה וחוזרת לזרועותיו של טוני. ברני נאבק ומנסה להדחיק את הרגשות שיש לו כלפי רובין. טד ורובין הופכים להיות שותפים לאחר שמרשל ולילי עוברים לביתם החדש (ומתלבטים בשאלה האם להביא תינוק לעולם). רובין מקבלת עבודה כמגישת תוכנית בוקר שמשודרת ב-4 לפנות בוקר. לקראת סיום העונה טד פוגש את סטלה ואת טוני, פגישה שלדברי טד העתידי "שינתה את חייו". טד מגלה שלברני יש רגשות כלפי רובין, ומרשה לו להציע לה לצאת איתו. בפרק סיום העונה רובין מגלה שברני אוהב אותה, ואילו טד משתכנע לקבל הצעה להיות מרצה לארכיטקטורה באוניברסיטה במקום להמשיך לעבוד כארכיטקט. טד העתידי מגלה לנו שאשתו של טד (האמא), הייתה באותה כיתה אליה נכנס טד בתור מרצה.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 89–112 (24 פרקים). החלה ב-21 בספטמבר 2009 והסתיימה ב-24 במאי 2010.

בפרק הראשון מסתבר שטד נכנס בטעות לכיתת כלכלה ולא לכיתת הארכיטקטורה, ואף עושה מעצמו צחוק כשהוא מתחיל להרצות בעודו משוכנע שהוא בכיתה הנכונה. רובין וברני מנהלים מערכת יחסים אך לבסוף מחליטים להיפרד. במהלך העונה גם ברני וגם רובין מראים רגשות חרטה על אובדן מערכת היחסים ביניהם. מרשל נותן סטירה נוספת לברני (הרביעית מתוך חמש), בחג ה-"Slapsgiving" פרי המצאתו. טד יוצא עם דוקטורנטית בשם סינדי (רייצ'ל בילסון) שמסתבר שהיא השותפה לדירה של אשתו העתידית (ובעת שהותו בדירתה טד אמנם אינו פוגש את אשתו לעתיד אך זוכה לראות את קרסולה). טד קונה בית למרות מחאת החברים כי הבית ישן, מוזנח ואף מסוכן, ומחליט לשפצו. טד העתידי מגלה לנו שזהו אותו הבית בו מתגוררת המשפחה העתידית ובו יושבים הילדים שמקשיבים לסיפורו. לילי ומרשל עדיין לא בטוחים האם הם רוצים להביא תינוק לעולם ומשאירים את ההחלטה בידי הגורל. בתחילת העונה מתגלה כי החבורה פגשה "כפילים" של עצמם: גרסה לסבית של רובין, גרסה משופמת של מרשל, חשפנית שנראית בדיוק כמו לילי, ומאוחר יותר הם רואים מתאבק שנראה בדיוק כמו טד. בעקבות כך לילי ומרשל מחליטים שברגע שיפגשו את הכפיל של ברני יהיה זה הסימן של היקום להודיע להם שעליהם להיכנס להיריון. בסוף העונה לילי ומרשל רואים נהג מונית ואומן רחוב זהים לברני (כשבפועל זה היה ברני האמיתי בתחפושות). לילי ומרשל אמנם מגלים את ההונאה, אך בהמשך לילי מדמיינת שמוכר בדוכן נראה כמו ברני והם מחליטים להביא תינוק לעולם. רובין פוגשת את דון, אשר עובד איתה בהנחיית תוכנית הבוקר, ומחליטה לצאת איתו ובהמשך אף לעבור לגור איתו. בפרק הסיום מקבלת רובין הצעת עבודה בשיקגו, אך מחליטה שמשום אהבתה לדון, תוותר על ההצעה המפתה ותישאר בניו יורק, רק כדי לגלות שדון עצמו קיבל את ההצעה הנ"ל ומשום כך הוא עובר לשיקגו ונפרד מרובין. בעקבות הפרידה, רובין חוזרת לגור עם טד.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 113–136 (24 פרקים). החלה ב-20 בספטמבר 2010 והסתיימה ב-16 במאי 2011.

העונה נפתחת במה שנראה כיום חתונתם של טד והאמא, אך בסיום הפרק הראשון טד העתידי מגלה שזהו היום בו הם נפגשו. רובין מנסה להתאושש מהפרידה מדון, טד פוגש שוב את סינדי (השותפה של אשתו לעתיד) ומרשל ולילי מנסים להיכנס להיריון. כחלק מהניסיון להיכנס להיריון פוגשים מרשל ולילי את הכפיל האמיתי של ברני, כרופא בענייני פוריות. טד חוזר לעבוד על הבניין החדש של GNB, היכן שברני ומרשל עובדים. ברני מתאהב בנורה - חברתה של רובין, אך הורס את הקשר בכך שהוא משקר לה על ציפיותיו ממנה.

אביו של מרשל מת ומרשל מנסה להתמודד עם מותו. טד פוגש את זואי (ג'ניפר מוריסון), שמנסה למנוע את הקמת הבניין החדש של GNB שכדי לבנותו צריך להרוס בניין היסטורי שהיא מנסה לשמר. בתחילה טד עוזר לה כי ברצונו לצאת איתה, אולם כאשר הוא מגלה שהיא נשואה ל"קפטן", מפסיק לעזור לה והם הופכים לאויבים. בהמשך זואי מתחברת לחבורה, מתחילה לבלות איתם בבר ואף חוגגת איתם את חג ההודיה, חרף אי רצונו של טד. בהמשך מתגלה שבין זואי לבעלה "הקפטן" יש בעיות בנישואים ושהם נפרדו. באותו הפרק מתגלה שטד מאוהב בזואי ושזואי מאוהבת בו, ובעזרתו של מרשל הם מגלים זאת. מרשל בתורו נשאר בבית אמו לאחר מות אביו כדי לעזור לה ולאחיו להתמודד עם האובדן, ומנהל קשר רציף עם החבורה בטלפון. בעקבות האובדן של מרשל, ברני מחליט לגלות מי אביו האמיתי ואפילו מחזק איתו את הקשר.

מרשל ולילי מצליחים להיכנס להריון. זואי וטד נפרדים והבניין הישן שזואי פעלה לשימורו נהרס. העונה נחתמת בסצנה מהחתונה איתה נפתחה, ומגלים שברני הוא החתן.

עונה 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 137–160 (24 פרקים). החלה ב-19 בספטמבר 2011 והסתיימה ב-14 במאי 2012.

העונה מתחילה בסצנה מהחתונה של ברני, אך לא יודעים מי הכלה. משם חוזרים אחורה אל חתונתו של פאנצ'י, חברו של טד מקליבלנד. ברני רוצה לחזור לנורה, רובין רוצה לחזור לברני וטד בכלל איבד את האופטימיות של ההתאהבות, עד שהוא פוגש בדמות מוכרת, ויקטוריה (הבחורה איתה יצא טד במהלך העונה הראשונה ונפרד ממנה משום שהיה מאוהב ברובין). ויקטוריה מספרת לטד שהיא מאורסת, וכשהם מדברים על הזוגיות של טד היא מוסיפה פרט קטן: טד לעולם לא יצליח להיות במערכת יחסים נורמלית מכיוון שטד עדיין בקשר עם רובין. ברני מפסיד למרשל בהתערבות נוספת וכך עליו ללבוש עניבה עם ציור של ברווזים במשך שנה ורובין מנסה להתמודד עם רגשותיה כלפי ברני, בעוד הוא עושה דבר אשר מעולם לא עשה - מחזר אחרי בחורה אחת בלבד: נורה. רובין נאלצת ללכת לפסיכולוג, קווין (קאל פן), כיוון שכתוצאה מההתאהבות בברני היא תקפה בחורה, אולם היא מפתחת רגשות כלפי קווין והם מתחילים לצאת.

ברני צריך לפגוש את ההורים של נורה ומפחד שהם יצחקו עליו בגלל העניבה עם ציור הברווזים, לכן מרשל מרשה לו להוריד אותה בתמורה לעוד 3 סטירות (כאשר נותרה למרשל עוד סטירה אחת בלבד). מרשל מיד נותן לו שתי סטירות אולם שומר עוד שתיים נוספות לעתיד. באחד הלילות שהתחוללה הסופה איירין בניו יורק, רובין וברני כמעט והתנשקו, אך שיחה מאביה של רובין קטעה אותם. כששניהם נזכרו ברגע זה, החלו להתנשק וסיימו את הערב ביחד. הם החליטו לספר לקווין ולנורה על התקרית, על מנת לנסות לחזור להיות זוג - אך לבסוף רק ברני עושה זאת, ומסיים בזאת את הקשר עם נורה.

מרשל ולילי עוברים ללונג איילנד, לדירה שסבא וסבתא של לילי נתנו להם במתנה. בחג ההודיה בביתם החדש, רובין חושפת לברני שהיא בהריון, וזה דווקא משמח את ברני שרוצה מאוד להיות אב. אך לאחר מכן מתגלה שלא רק שהיא לא בהריון, אלא שהיא בעצם עקרה, והדבר גורם לה לרצות ילדים משלה לתקופה מאוד קצרה. בהמשך הרצון הזה פג וטד מספר לילדיו שרובין ויתרה על העניין והצליחה לעשות דברים רבים בחייה, ומעולם לא הייתה בודדה. במהלך חופשה משותפת עם מרשל ולילי, קווין מציע לרובין נישואים, היא נעתרת להצעתו של קווין, ומתוודה בפניו על כך שהיא עקרה. כשהוא מציע אימוץ היא מודיעה לו שהיא לא רוצה ילדים כלל. הם נפרדים לאחר שרובין אומרת לו שהיא לעולם לא תרצה ילדים.

כשרובין באה לספר לטד על הפרידה, ותוהה בפניו אם היא תצליח למצוא מישהו שיאהב אותה כמו שהיא, טד אומר לרובין שהוא אוהב אותה והם מתנשקים. לבסוף רובין מבינה שהיא לא אוהבת את טד, ושזה לא ילך ביניהם, ומרשל אומר לרובין שעליה לעזוב את הדירה, כדי שטד יצליח להתגבר עליה. וכך הם מפסיקים לדבר לתקופה ארוכה. רובין עוברת לגור אצל מרשל ולילי וחווה אורח חיים שונה משהכירה. היא מחליטה שחיי הפרוורים הם לא לטעמה. לילי ומרשל מודים בפני רובין שגם הם לא אוהבים לגור בפרוורים. טד לכאורה רדוף על ידי "הרוח" של רובין, שעזבה את הדירה, אך הוא מבין שזו בעצם הרוח שלו שצריכה שינוי ומחליט לתת את הדירה - למרשל ולילי.

ברני פוגש בחורה בשם קווין, ומגלה שהיא מוצאת חן בעיניו, אך עד מהרה הוא מגלה שהיא עובדת כחשפנית במועדון החשפנות האהוב עליו. בסופו של דבר הם מתחילים לצאת, וברני שוב מתמסד לקשר עם בחורה אחת בלבד, ומאוהב בה עד כדי כך שבתחילה היא מנצלת אותו, אך הוא מתפכח והם מחליטים להיות זוג. עם זאת עניין החשפנות מפריע לו מאוד. טד לא מצליח להתגבר על רובין, וברני מסייע לו באמצעות מציאת שלושה בליינד דייטים באינטרנט. שתי הבחורות הראשונות מזכירות לו את רובין, אך עם השלישית הוא מצליח לסיים את הלילה במיטה. מרשל משתגע ולחוץ לקראת הולדת התינוק ולילי, שזקוקה למנוחה, משטה בו ושולחת אותו עם בארני לאטלנטיק סיטי. טד הוזה את רובין, שאומרת לו שגם היא וגם הוא זקוקים לקשר המשותף שלהם, כידידים שבאמת אוהבים זה את זה. טד פוגש את רובין וחוזר לדבר איתה בתזמון לא טוב, משום שלילי קיבלה צירי לידה בזמן שמרשל עם ברני באטלנטיק סיטי כשהוא שיכור כלוט.

במרוץ נגד הזמן ברני מנסה להביא את מרשל לבית החולים ובינתיים טד ורובין מסייעים ללילי ומסיחים את דעתה מצירי הלידה במגוון סיפורים משעשעים על החבורה מכל הזמנים. לבסוף לילי מגיעה לבית החולים ויולדת בן זכר. הם בוחרים לקרוא לו מארווין, על שם אביו המנוח של מרשל ובוחרים בשם אמצעי שברני ביקש מהם שיקראו לו: "חכה לזה" (Wait For It), בתמורה לעזרתו להבאת מרשל לבית החולים במהרה. רובין מנסה לצלם תמונה מוצלחת של ההורים הטריים עם בנם, אך בכל פעם משהו משתבש. היא מדברת עם טד ומציגה בפניו את העובדה שעל אף רצונו להתמסד, הוא תמיד בוחר בבחורות שאין לו עתיד איתן. כדוגמתה, כמו סטלה שעזבה אותו לטובת בעלה לשעבר וכזואי ששנאה את עבודתו. טד מבין שרק עם ויקטוריה היה לו סיכוי ורק רובין הפריעה לו להמשיך להיות איתה. הוא יוצר איתה קשר מחדש והיא נעתרת לבקשתו לפגוש אותה. היא מגיעה לבר בשמלת כלה לאחר שברחה מחתונתה, והיא מציעה לטד לנסוע ביחד איתה אל השקיעה ולהיות ביחד. טד נזכר בחתונתו עם סטלה ולא מסוגל לעשות זאת, ונוסע להחזיר אותה לחתונה. בהגיעם לשם הוא משנה את דעתו, והוא וויקטוריה נוסעים יחדיו אל השקיעה.

בינתיים ברני וקווין נוסעים לחופשה אך הם מתעכבים בשדה התעופה כשחפץ מוזר במזוודתו של ברני נחשב כחשוד. הוא טוען שזהו קסם ושאסור לו לגלות את הטריק. לבסוף הוא מחליט לבצע את הטריק בפניהם משום שקווין החליטה לספר שהיא התפטרה מעבודתה כחשפנית והטריק מתגלה כהצעת נישואים, לה קווין מסכימה. הסצנה האחרונה לעונה שבה לחתונתו של ברני, לילי אומרת לטד שהכלה רוצה לראות אותו, הוא נכנס לחדרה ומתגלה שהכלה היא לא אחרת מאשר רובין.

עונה 8[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 161–184 (24 פרקים). החלה ב-24 בספטמבר 2012 והסתיימה ב-13 במאי 2013.

העונה השמינית נפתחת בחתונתם של ברני ורובין. שניהם נראים לחוצים מאוד (שניהם מנסים לברוח מהחתונה). לאחר מכן, הסיפור חוזר מספר חודשים לאחור - טד בורח עם ויקטוריה, שנטשה את ארוסה קלאוס בחתונתם. בסוף הפרק הראשון מסביר קלאוס לטד שהוא מחפש את "האחת" וזאת לא ויקטוריה, ולכן גם הוא בורח. רובין מתחילה לצאת עם האהבה הסודית שלה, ניק, שאותו פגשה מספר שנים קודם לכן. ברני מנסה להסתיר מקווין ללא הצלחה את העובדה שרובין והוא יצאו, ומרשל ולילי ממשיכים בגידול תינוקם מארווין. בסוף הפרק הראשון טד יושב בתחנת רכבת אחרי שחזר מחתונתם של ברני ורובין, והאמא יוצאת ממונית ממש באותה תחנה, מוסתרת על ידי אותה מטרייה צהובה.

הסיפור מתקדם בחודש, לתקופה שטד מכנה "סתיו הפרידות". ברני מנסה להחתים את קווין על הסכם ממון מפורט, מה שגורם לערעור בכל ארבע מערכות היחסים. לאחר ריבים ממושכים השלימו כל הזוגות, למעט ברני וקווין שמבינים שזה לא יצליח ביניהם, והם נפרדים.

טד אינו מבין רמזים שוויקטוריה שולחת לו על כוונתה למסד את הקשר. לבסוף הוא מבין ומציע לה נישואין, אך היא מבקשת ממנו לסיים את קשריו עם רובין. טד מסרב וויקטוריה בתגובה עוזבת והם נפרדים. טד מבקש ממרשל ולילי שלא לספר לרובין שהוא וויקטוריה נפרדו בגללה, אך טד העתידי מספר שהיא גילתה זאת בשלב מסוים.

רובין מחליטה להיפרד מניק, אך היא לא מצליחה לומר לו זאת. ברני מספר לניק בפני רובין שהוא עדיין אוהב אותה והוא רוצה שניק ייפרד ממנה. לאחר שניק עוזב, ברני מכחיש את אהבתו לרובין וטוען ששיקר לניק כדי לסיים את הקשר. כך נגמר סתיו הפרידות (התקופה בה ברני, טד ורובין נפרדו מבני זוגם).
מרשל מציע את מועמדותו להיות שופט.
ברני מנסה להציע לרובין לחזור אך היא מסרבת ולכן ברני מחליט להפסיק לרדוף אחריה. רובין משתגעת מכך ומנסה לחזור לברני, אבל הוא יוצא עם שותפתה לעבודה פטריס. רובין מנסה להפריד ביניהם בכוח. ברני מספר לטד שהוא מתכוון להציע לפטריס נישואים אבל אסור לו לספר על כך לאף אחד, אך טד לא מצליח להתאפק ומספר לרובין, שמנסה לעצור את ברני. הסיפור מתגלה כמהלך ארוך ומורכב של ברני לזכות באהבתה של רובין. הוא מציע לה נישואין והיא מסכימה.

רובין וברני מתכוננים לחתונה וטד עוזר בהכנות, אך מגלה שקשה לו עם זה שרובין מתחתנת עם מישהו אחר. בקפיצה לעתיד אנו מגלים שהלהקה שטד שכר לחתונה שלהם הבריזה, והוא נאלץ להזמין ברגע האחרון להקת חתונות אחרת, בה מנגנת הבסיסטית שלימים תהיה אשתו של טד.

לילי מתוודה שקשה לה עם היותה אמא משום שהיא וויתרה על קריירת האומנות שלה, וכשהיא מקבלת הצעה לעבור לרומא לשנה היא מסכימה.

מתגלה כי לפני שנים רובין קברה תליון בו היא תכננה להשתמש כחפץ הישן בטקס בחתונתה. לאחר שהיא מחפשת אותו היא מגלה שהקופסה בו הוא הוחבא ריקה ומפרשת זאת כסימן שהיא לא צריכה להתחתן, טד משכנע אותה שזאת טעות ושעליה להמשיך בחתונתה.

בפרק האחרון בעונה טד מגלה ללילי שהוא עובר לשיקגו כי קשה לו עם העובדה שרובין תתחתן עם ברני. לילי מגלה לטד שרובין העבירה את התליון לקופסת העפרונות של טד כשהוא עמד להינשא לסטלה. טד מחליט להביא את התליון לרובין בתור מתנת חתונה. מרשל מתקבל לעבודה בתור שופט ועליו לבחור בין נסיעה לרומא עם משפחתו לשנה לבין עבודת חלומותיו. העונה מסתיימת בסצנה בה נחשפים לראשונה פניה של האמא, (השחקנית כריסטין מיליאוטי) במגפיים, אוחזת גיטרה בס ומטרייה צהובה, שלושתם סימנים שטד העתידי תיאר בעבר ככאלה שקשורים למי שתהיה אשתו ואם ילדיו, קונה כרטיס רכבת לתחנת פארהמפטון, שבה ידוע שהיא וטד נפגשו לראשונה.

עונה 9[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 185–208 (24 פרקים). החלה ב-23 בספטמבר 2013 והסתיימה ב-31 במרץ 2014.

העונה התשיעית עוסקת ב-55 השעות שלפני החתונה של ברני ושל רובין, במהלכן כל הדמויות הראשיות פוגשות באמא (אשתו העתידית של טד) למעט טד. לילי היא הראשונה לפגוש אותה לאחר שהשתעממה בנסיעה עם טד, והחליטה לקחת רכבת כדי להגיע לחתונה. ברני הוא השני שמוצגת פגישתו עם האמא, בפלשבק בו הוא מנסה להתחיל איתה, והיא עוזרת לו להבין שהוא רוצה להתחתן עם רובין. מרשל הוא השלישי שפוגש את אשתו של טד, לאחר שהיא נותנת לו טרמפ לחתונה והוא עוזר לה לעמוד על שלה ולהופיע בחתונה.

מרשל נאלץ לרדת מהטיסה שלו חזרה ממינסוטה מכיוון שהוא ובחורה בשם דפני (שרי שפרד) התנהגו בצורה לא הולמת, וצריך להגיע לפארהמפטון איתה בנסיעה במכונית. לאחר הרבה דיבורים וריבים עם דפני, הוא מבין שיוכל לספר ללילי שהוא התקבל להיות שופט רק כשיגיע, מה שיכול לקחת הרבה זמן, אז הוא מחליט להודיע לה בטלפון, והיא אומרת לו שברגע שהוא יגיע, יהיה ריב גדול מאוד.

בזריחת יום החתונה טד ורובין מחפשים את ברני, אחרי שזה השתכר כלוט בלילה שלפני החתונה. במהלך החיפושים בחוף הים טד מתוודה בפני רובין שהוא תמיד אהב אותה, וכי הוא מתכוון לעבור לשיקגו על מנת להתחיל חיים חדשים. לילי ומרשל מתפייסים ומחליטים להישאר בניו יורק, בעוד לילי מוותרת על חלומה לטובת חלומו של מרשל, אך לאחר שהיא מגלה שהיא בהריון שני הם מחליטים לעבור לרומא בכל זאת. בסצנה עתידית אנו מגלים כי לבתם השנייה קוראים דייזי וכי היא גדלה באיטליה.

מועד החתונה, שנקבע לשש בערב, מתקרב, ולאחר שהחבורה פוגשת את גארי בלאומן, קולגה של ברני, טד מסביר לילדים שלו כמה קל לאבד קשר עם מכרים ותיקים ולכן חשוב לשמור על קשר איתם. בסיום הפרק מספרים מה עלה בגורל כל אחת מדמויות המשנה בסדרה.

רגע לפני החתונה ברני ורובין מקבלים "רגליים קרות" כל אחד בחדרו. לילי ומרשל מרגיעים את ברני ועוזרים לו לכתוב את נדר החתונה שלו. טד מנסה להרגיע את רובין, אף על פי שהיא מתעקשת שהיא הייתה רוצה שברני ימצא את התליון שלה. טד, שמצא את התליון, נותן אותו לברני ומסביר לו שהוא צריך להעניק אותו לרובין. ברני נותן את התליון לרובין, אך היא מצליחה לחלץ את האמת מטד. כשהיא מבינה שטד התאמץ להשיג לה את התליון, היא חושבת שאולי היא צריכה להתחתן עם טד, והיא מציעה לברוח איתו מהחתונה ולעבור לשיקגו. טד מסרב, ומסביר שהוא כבר לא מרגיש ככה כלפיה, והוא לא יכול להיות שותף לבריחת כלה ביום כלולותיה בפעם השלישית (לאחר סטלה וויקטוריה).

רובין מחליטה לברוח לבדה ובמנוסתה נתקלת בנגנית הבס של להקת החתונה - האמא, ומתנגשת בה. האמא מבינה שרובין רוצה לבטל את החתונה ומציעה לה לקחת שלוש נשימות עמוקות. לאחר שהיא עושה כך, רואה רובין את ברני, שנודר נדר להיות תמיד כן איתה, מה שמרגיע את חששותיה לגבי החתונה.

על מזבח החתונה ברני מקבל שוב "רגליים קרות" ומרשל סוטר לו, בפעם החמישית, ובכך מסיים את התערבות הסטירות. רובין וברני מתחתנים. במסיבה לאחר מכן, טד רואה את האמא, טרייסי, ומתאהב בה.

במהלך הפרק האחרון שזורים קטעים מעתיד החבורה: טד מבטל את המעבר לשיקגו, ללילי ולמרשל יש שלושה ילדים, ברני ורובין מתגרשים בעקבות הקפיצה בקריירה של רובין. ברני חוזר לדרכיו הישנות ולרדיפת שמלות, אך לאחר שהוא מכניס אישה להריון, ברני הופך לאב לילדה שהוא אוהב ומשנה את דרכיו.

רובין הופכת למגישה מפורסמת, אבל מתגעגעת לטד ורוצה לחזור אליו. בעקבות האירוסין של טד עם טרייסי היא מנתקת את הקשר עם החבורה.

בסוף הפרק מבינים שטרייסי נפטרה, ושטד סעד את מיטתה עד למותה. הסיפור חוזר לזמן החתונה, כאשר גשום בחוץ והאמא עומדת בתחנת הרכבת עם המטרייה הצהובה. טד ניגש אליה, היא מזהה אותו מעברה והם מבינים שהמטרייה הזו היא סימן לייעודם. ראשי התיבות הכתובים על המטרייה הם ט"מ, טד מוסבי או טרייסי מק׳קונל, שם האמא.

לאחר תיאור ההיכרות תחת המטרייה, חוזרים לחדר העבודה של טד בשנת 2030, בחלוף שש שנים ממות האמא, שם טד מסכם את סיפור ההיכרות לילדיו לוק ופני. אך אז, הילדים מבינים שהסיפור אינו למעשה סיפור ההיכרות שלו עם אמם, אלא סיפור על כמה הוא אוהב את רובין, ומטרתו היא לבקש את אישורם לצאת איתה. הילדים מסכימים, ואומרים שהם אוהבים אותה מאוד.

בסצנת הסיום, רובין נכנסת לדירתה עם כלבים חדשים כאשר מישהו מצלצל בפעמון הכניסה. היא מנסה להפעיל קולית את הטלוויזיה כך שתראה לה את תמונת המצלצל, אך הפקודה הקולית לא עובדת, לכן היא פותחת את החלון. היא רואה את טד מחזיק את קרן היער הכחולה (בדומה למה שהתרחש בפרק הראשון, 25 שנים מוקדם יותר) ומחייכת.

אליסון הניגן, השחקנית שמשחקת את דמותה של לילי, חשפה כי הסצנה האחרונה של הסדרה הייתה אמורה להיות החתונה של טד ורובין בה לילי משלמת חזרה למרשל חמישה דולרים בגין התערבותם על השאלה האם טד ורובין יתחתנו. בדיסק ה-DVD של הסדרה ששוחרר לאחר סיומה, נוסף סוף אלטרנטיבי בו האמא לא מתה וטד חי איתה באושר.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – איך פגשתי את אמא - דמויות
שחקנים ראשיים
Josh Radnor Jason Segel Cobie Smulders Neil Patrick Harris Alyson Hannigan
ג'וש רדנור ג'ייסון סיגל קובי סמולדרס ניל פטריק האריס אליסון הניגן
טד מוסבי מרשל אריקסון רובין שרבטסקי בארני סטינסון לילי אולדרין

רנג'ינט (מרשל מאנש)- נהג המונית של החבורה שמסיע אותם ברוב העונות.

רייטינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה פרקים משבצת שידור תחילת העונה סיום העונה שנות שידור דירוג צופים
(במיליונים)
1 22 ימי שני, 20:30 19 בספטמבר 2005 15 במאי 2006 2005-2006 #54 9.47
2 22 ימי שני, 20:00 18 בספטמבר 2006 14 במאי 2007 2006-2007 #61 8.94
3 20 24 בספטמבר 2007 19 במאי 2008 2007-2008 #70 8.21
4 24 ימי שני, 20:30 22 בספטמבר 2008 18 במאי 2009 2008-2009 #49 9.42
5 24 ימי שני, 20:00 21 בספטמבר 2009 24 במאי 2010 2009-2010 #42 8.60
6 24 20 בספטמבר 2010 16 במאי 2011 2010-2011 #48 8.79
7 24 19 בספטמבר 2011 14 במאי 2012 2011-2012 #45 9.67
8 24 24 בספטמבר 2012 13 במאי 2013 2012-2013 #42 9.02
9 24 23 בספטמבר 2013 31 במרץ 2014 2013-2014 #28 10.51

איך פגשתי את אבא[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – איך פגשתי את אבא

במרץ 2014, פורסם כי לאור הצלחתה של הסדרה וסיומה בעונה הקרובה, החלה רשת CBS לפתח סדרת ספין אוף בשם "איך פגשתי את אבא"[2]. אולם אחרי שקרייג תומאס וקארטר בייס הפיקו פרק פיילוט שכתבה אמילי ספייווי, לא נמצא אולפן שירכוש את הסדרה, והיא בוטלה[3][4]. כשנתיים וחצי אחר כך, יצרו אייזיק אפטייקר ואליזבת ברגר גרסה חדשה של סדרת הספין אוף, אולם השניים קודמו לתפקידי מפיקים שותפים בסדרה "החיים עצמם" של NBC, ולא התפנו להפקת הסדרה שהם עצמם יצרו[4].

בעונת 20172018 ניסתה רשת "20th Television" (אנ') לפתח בשנית עונה של הסדרה שיצרו אפטייקר וברגר, עם התסריטאית אליסון בנט[5], אך גם אז הפרויקט לא התקדם[4].

באפריל 2021 פורסם ששירות הסטרימינג "הולו" הזמין מאפטייקר וברגר עונה בת 10 פרקים, כאשר השניים, אשר יצרו את "איך פגשתי את אבא", ישמשו גם כתסריטאים ומפיקים ראשיים. השחקנית הראשית תהיה הילרי דאף בתפקיד סופי, אשר תספר לבנה כיצד פגשה את אביו. דאף תשמש גם כמפיקה. הסדרה תתרחש בשנת 2021, בתקופה שבה סופי וחבריה הקרובים נמצאים בעיצומו של ניסיון להבין מי הם בעצם, מה הם רוצים מחייהם, וכיצד להתאהב בעידן של אפליקציות היכרות ואפשרויות בלתי מוגבלות[4][6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "TV Summer School: How to Create and Run a Successful Sitcom". E! Online. 6 באוגוסט 2007. אורכב מ-המקור ב-29 ביוני 2011. נבדק ב-11 בנובמבר 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ מאיה פז, ‏ילדים, תכירו: הכוכבים החדשים של "איך פגשתי את אבא", באתר ‏מאקו‏, 19 במרץ 2014
  3. ^ מערכת ערוץ התרבות, ‏מתה בלידה: "איך פגשתי את אבא" בוטלה, באתר ‏מאקו‏, 14 במאי 2014
  4. ^ 1 2 3 4 White, Peter (April 21, 2021). ‘How I Met Your Father’: Hulu Hands ‘How I Met Your Mother’ Spinoff Straight-To-Series Order With Hilary Duff To Star, Isaac Aptaker & Elizabeth Berger To Run deadline Hollywood. Retrieved April 21, 2021
  5. ^ Andreeva, Nellie (August 11, 2017). ‘How I Met Your Father’: Alison Bennett Tapped To Write New ‘HIMYM’ Spinoff. Deadline Hollywood. Retrieved April 21, 2021
  6. ^ עכשיו תור האבא: סדרת ספין אוף חדשה ל"איך פגשתי את אמא" תעלה על המסכים, באתר ynet, 21 באפריל 2021