אילי ובן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אילי ובן
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי Ori Ravid עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה יצחק צחייק עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ליאור אשכנזי
סיגלית פוקס
שמואל אדלמן
אשר צרפתי
סיגלית תמיר
שמעון מימרן
אדם קנת
ניסן נתיב
צחי גראד
יעל הדר
לירון קורן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2008 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אילי ובן הוא סרט קולנוע של אורי רביד. הסרט אשר יצא לאקרנים ב-2009, מגולל את סיפורה של משפחת יסיף, תוך התמקדות באב ובנו, בן ואילי.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במוקד הסרט מתואר מהפך שעובר גיבור הסרט - הנער אילי בן ה-12. בתחילת הסרט אילי הוא חלק מחבורת ילדים בריונים, הוא שותף למעשי הגנבה שלהם, והוא חברו הטוב של מנהיג החבורה האלים - לייבו. הוא רוצה בחברותה של בת מהכיתה, ומוכן בשביל זה לנצל את חברתה הטובה - הילית, ולהציע לה חברות מתוך מטרה להגיע בסופו של דבר לליבה של חברתה. למרות שהוא ילד נבון ושנון, אילי מזלזל בלימודים ומפריע למורים, כאשר אביו - בן - מעודד את השובבות שלו.

בן יסיף משמש כאדריכל העיר הרצליה, לאחר שהוא מואשם בלקיחת שוחד חיי המשפחה משתנים. אילי עושה הכל כדי להחזיר את אביו הביתה, מתוך ביטחון כי אביו חף מפשע, ומתעתע בעמוס - השוטר האחראי על החקירה, ששמו הולך לפניו כ"אלוף הרשעות", אך כל מאמציו מסבכים את אביו יותר.

כאשר אילי מבחין כי אביו יוצא מביתו דרך פתח צדדי בחשכת ליל, למרות מעצר הבית בו הוא נתון, הוא עוקב אחריו, ומזהה אותו נכנס למכונית עם אדם, שבהמשך יתברר כי הוא הנאשם השני בפרשת השוחד, שאביו טוען כי אינו מכירו כלל. אילי מבין שאביו אינו חף מפשע כפי שחשב, ונפשו נקרעת בין אהבתו לאביו ובין העלבון והכעס שחש כתוצאה מהתרמית שנגלתה לו. כאשר האמון שלו בחפותו של אביו מתערער, הוא מבטיח לעצמו לדבוק בחברים מסוג אחר. והדבר מוביל את העלילה הן ביחסו ללימודים שמשתפר והולך, והן ביחסיו לחברו לייבו, לחברתו הילית ולתלמיד בשם רותם שנפגע בראשו מאלימות קשה של לייבו.

לייבו מועמד לסילוק ולעונשים נוספים, אולם, עונשו מבוטל, והוא שב לספסל הלימודים כמקודם. אילי מגלה שביטול העונש נגרם כתוצאה מכך שאביו של לייבו שיחד את המנהל באקווריום דגים מפואר לחדרו. אילי, שמפתח קשרים עם רותם שמחלים בביתו, החליט שאסור לו לשתוק, למרות אזהרתו המפורשת של לייבו כי לא יגלה לאיש. הוא כותב על כך בעיתון בית הספר, ועד מהרה מגיע הדבר גם לעיתונות הכללית. כתוצאה מפרסום השערורייה, רותם שובר את האקווריום בחדר המנהל, כאות מחאה וכעס על השחיתות.

לייבו הזועם על חשיפת הפרשה, מנתק את הקשרים עם אילי, ומאיים עליו. בין השאר, לייבו מגלה לחברתו של אילי, הילית, כי אילי הציע לה חברות אך ורק כדי להיות חבר של חברתה הטובה שסרבה להצעות החברות שלו. הילית כועסת עליו על כך, ומנתקת את הקשרים עמו. זאת למרות שכתוצאה מהמהפך שעבר, אילי רואה בהילית חברה לכל דבר, ומפסיק לראות בה אמצעי להשגת ליבה של חברתה הטובה.

כאשר אילי מגלה שאביו מתכנן לברוח מהארץ תחת זהות בדויה. הוא מתלבט אם להסגירו, ובכך להקל את עונשו, או לתת לו לברוח ובכך לסכן את אביו ואת קשריו עם המשפחה. לבסוף, אילי מחליט להודיע לעמוס כי אביו מתכנן לברוח, מתוך תקווה כי עמוס ישכנעו להישאר בארץ. אילי לא בא להיפרד מאביו בבית לפני שאביו נסע. משהבין אילי כי עמוס לא מתכוון לשכנע את אביו, החליט לנסוע למרינה על מנת להיפרד מאביו לפני עזיבתו את הארץ. בינתיים, לייבו וחבריו מחפשים אחר אילי על מנת לנקום בו, ופוגשים בו בעודו דוהר על אופניו בדרכו למרינה. הוא מתחנן כי יכו אותו בפעם אחרת, אולם הם לא מרחמים. לבסוף מצליח אילי להשתחרר מהם, ונמלט למרינה. הוא רואה את היאכטה עליה מפליג אביו מתרחקת מהחוף. הוא צועק לאביו, ומשלא נענה, החל לגדפו על שנטש אותו לבד בארץ. בן, שהבחין בחריטת השם אילי על סיפון היאכטה, החליט לשוב על עקבותיו ולחזור לארץ. בדרכו, הוא נעצר על ידי אוניית המשטרה, ודרכונו המזויף נלקח. אילי ניגש לעמוס, שמודיע לו כי אביו לא יואשם בניסיון בריחה, מכיוון שרצה לחזור.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנ/ית דמות
ליאור אשכנזי בן יסיף
יובל שבח אילי
צחי גראד עמוס השוטר
יעל הדר אמו של אילי
מילי עשת הילית
אלירן אור-חן לייבו
אדם קנת רותם
ניסן נתיב סבו של אילי
שמעון מימרן המורה להבעה
סיגלית פוקס המחנכת
שלי גילאור שירלי
שמואל אדלמן מנהל בית הספר
אשר צרפתי קבלן מאיים
סיגלית תמיר אמא של רותם
לירון קורן גל שפריר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא סרטים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.