אינויאשה (דמות)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אינויאשה
犬夜叉
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
יוצרים רומיקו טקהאשי עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
מקצוע צייד שדים, סייף
כוחות חושים על-אנושיים, חסינות, החלמה מואצת, אריכות חיים על-אנושית, סיבולת-על, מהירות-על, היגב וגמישות על-אנושיים, חוזק-על, תעופה עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
אויבים נאראקו עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אינויאשה (יפנית: 犬夜叉) הוא דמות בדיונית באנימה ובמאנגה של רומיקו טקהאשי אינויאשה. "אינו" משמעו כלב, ו"יאשה" משמעו שד.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אינויאשה הוא האניו (שד למחצה), בנם של בת אנוש בשם איזיואי ושד בשם אינו נו טאישו (מפקד הכלבים) וסשומארו הוא אחיו החורג. בילדותו, אינויאשה נדחה על ידי בני האדם בגלל הצד הלא אנושי שבו ועבר שלל של הצקות משדים בגלל שלדעתם הוא היה טמא. לאחר שאינויאשה התבגר הוא פגש בכוהנת רבת עוצמה בשם קיקיו והתאהב בה, למרות שבהתחלה התעניין רק באבן 4 הנשמות שבה היא החזיקה, כיוון שהוא רצה להפוך לשד מלא ולנקום בכל אלה שדחו אותו בילדותו. קיקיו שכנעה את אינויאשה לוותר על הרעיון להפוך לשד ובמקום זה הציעה לתת לו את האבן על מנת ששניהם יהפכו לבני אדם רגילים ויחיו באושר.

אך גנב אכזר בשם אוניגומו שקיקיו טיפלה בו רצה אותה ונתן את גופו לשדים שרצו לנקום בקיקיו. אוניגומו סכסך בין אינויאשה לקיקיו וגרם לשניהם לחשוב שהם בגדו אחד בשנייה. קיקיו ריתקה את אינויאשה לעץ הגושינבוקו וביקשה לשרוף את גופה יחד עם האבן. 50 שנה מאוחר יותר את אינויאשה משחררת קגומה-גלגולה של קיקיו. לאחר שאינויאשה הרג את גברת מרבת הרגליים, השדה שהביאה את קגומה לעידן הפאודלי מלכתחילה, הוא מנסה לגנוב את האבן בעצמו. שרשרת מיוחדת שהכינה קיקיו בזמנה מכניעה אותו כשקגומה אומרת לו "שב".

טכניקות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יכולות פיזיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דם השד הזורם באינויאשה נותן לו יכולות על-טבעיות. הוא מסוגל להרים משאות כבדים ולשבור קירות וסלעים. הוא רץ במהירות דהירה של סוס והוא יכול לעבור מרחקים גדולים בקפיצה אחת בלבד. לעיתים רואים במאנגה את אינויאשה נשכב על האדמה ומנסה להריח עקבות כלשהם, כיוון שהוא חצי כלב, חוש הריח של אינויאשה מפותח ביותר והוא מסוגל להריח דם, אבק שרפה וריחות אחרים ממרחקים.

כוחות גופנים ברמת על: חוזק, מהירות, עמידות, ריפוי, אינסטינקטים מהירים, זריזות, קפיצה לגובה עצום.

חושי על: חושי שמיעה וריח מפותחים.

טכניקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • להבי ברזל גונבי נשמות - לפני שאינויאשה קיבל את טססאיגה, ציפורניו היו הנשק הכי חזק שלו ולהבי הברזל היו המתקפה הכי חזקה שלו. המתקפה יכולה לקרוע את האויבים שלו לשניים ולפצוע כל שד.
  • להבי דם - כשדמו של אינויאשה מתערבב עם המתקפה להבי ברזל, נוצרת מתקפה חדשה ואולטימטיבית. אינויאשה מורח את דמו, או את דם אויבו על ציפורניו ומרסס את הדם שהופך לדמוי סכינים רבים.
  • השד שבו- כאשר עוזב את חרבו לזמן ממושך מאבד שליטה על עצמו, כל יכולותיו הגופניות עולות רמה ובנוסף ניתן לו כוח על חדש- חוסר כאב מפציעות.
  • הבגד האדום של אינויאשה- מגן עליו מפני אש וחום.
  • חרב טסאיגה- מסוגלת לקטול מאה שדים בהנפה אחת, מגנה על בני אנוש. מסוגלת ליצור "צלקת רוח".
  • הנדן של טסאיגה- הנדן מחזיק את טסאיגה, ולכן חזק יותר ממנה. חסין מפני התקפות ברק, וככל שאינויאשה הופך לחזק יותר בסיפור הנדן יכול לעמוד מפני יותר התקפות ברק.
  • צלקת הרוח- הטכניקה היא הבסיס לכל היכולות של טסאיגה. על אינויאשה למצוא פתח קטן בין רוח השד שמייצרת טסאיגה לבין רוח השד שמייצר אויבו. כשאינויאשה מכה במקום שבו שתיהן נפגשות, רוח הרסנית תוקפת את יריבו. מתקפה זו מסוגלת להרוג מאה שדים ללא מגע ישיר.
  • גל התרעה - המתקפה האולטימטיבית של טסאיגה. משלבת את היוקי (כוח תמא, מיוחס לרוב לשדים מרושעים) של היריב ואת "צלקת הרוח" ויוצרת מתקפה הנראית כמו טורנדו.
  • טסאיגה אדומה - הטכניקה נועדה לפרוץ את המחסום של נאראקו (אניגומו לשעבר). כשאינויאשה משתמש בטכניקה זו חרבו הופכת אדומה וכשהוא משתמש ב"צלקת הרוח" כרגיל, המחסומים שנארוקו יוצר נהרסים.
  • קונגוסוהא - אינויאשה קיבל את הטכניקה לאחר שהביס שד יהלומים ששכן בקבר אביו. לאחר מספר כישלונות של אינויאשה לפרוץ מחסומים חדשים שיצר נאראקו, המתקפה הזו יכולה לפרוץ כל מחסום שטססאיגה האדומה לא יכולה לפרוץ. בעת המתקפה, טסאיגה מתכסה ביהלומים שאחר כך עפים לכיוון אויבו של אינויאשה.
  • מדו טסאיגה- מצב שבו טסאיגה יכולה ליצור פתח בן ממדים.

צורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן אדם[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו כל שד למחצה, גם אינויאשה הופך פעם בכמה זמן לבן אדם, ליום אחד. בלילה שבו הירח נולד מחדש, אינויאשה מאבד לגמרי את כוחות השד שלו והופך לבן אנוש ושיערו הופך לשחור. בצורה זו, אינויאשה נעשה רגיש יותר אך הוא אינו מסוגל להשתמש בהתקפות רגילות חוץ מיכולותיו האנושיות.

שד למחצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב הזמן, אינויאשה נמצא בצורה זו. הוא משתמש בכל הטכניקות שלו, כולל טסאיגה. אינויאשה מסוגל להבין רגשות אך הוא נעשה מעט אגרסיבי וחצוף.

שד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בצורה זו, אינויאשה מאבד כל שליטה על עצמו. דם השד שבתוכו משתלט עליו והרצון היחיד שלו הוא להרוג עוד ועוד. הוא לא יכול להבדיל בין ידיד לאויב ולא יכול לחוש שום רגשות מלבד התאווה לדם. מצב זה מתקבל כשטסאיגה, שנועדה להגן על אינויאשה מפני ההפיכה לשד, נשברת. ברוב הפעמים אינויאשה יוצא מהמצב הזה כשקגומה אומרת לו "שב", אך בסרט השני, לאחר שקגומה מנשקת אותו הצד האנושי שבאינויאשה מתחיל לפעום והוא חוזר לתפקד.