איציק סיידוף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איציק סיידוף
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 20 בנובמבר 1952 (בן 71)
ירושלים, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1977
עיסוק שחקן
במאי תיאטרון
מדבב
מקום לימודים בית צבי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יצחק (איציק) סיידוף (נולד ב-20 בנובמבר 1952) הוא שחקן, במאי תיאטרון, מורה למשחק, מנחה דרמה טיפולית ומדבב ישראלי. ידוע כדמותו של גרגמל מסדרת האנימציה הדרדסים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצחק סיידוף נולד בירושלים, לאליס ומשה. הוא למד בבית הספר שליד האקדמיה למוזיקה ע"ש רובין, ובילדותו השתתף בתסכיתי רדיו.

לאחר שירות צבאי, החל את לימודיו בבית הספר "בית צבי", אותם סיים ב-1977. מיד לאחר מכן החל לשחק בתיאטרון באר שבע.

קריירה בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשחקן שיחק בתיאטרון העירוני באר שבע ("אסקוריאל", "הרצח של פיירו","אנדורה","המדובר בורדים","ההודי רוצה לברונקס","הצל", "הרולד ומוד", "רומיאו ויוליה", "הצילו"). בתיאטרון החאן הירושלמי ("החאנברט", "ארבי על האי"). בתיאטרון הבימה ("הלילה השנים עשר", "הנסיכה האמריקאית", "בית המלאכה", "מדיאה", "תמול שלשום", "אופרה בגרוש", "יושע עגל").

בתיאטרון בית ליסין: שיחק בהצגה על פי רומן גארי "ריקודו של ג'ינג'יס כהן" אשר זכתה בפרס ראשון בפסטיבל עכו בשנת 1984. בתיאטרון הקאמרי ("חוות החיות" "אני לא רפפורט"). בתיאטרון ע"ש אורנה פורת ("החוג לדרמה", "האי ברחוב הציפורים").

כבמאי ביים בין השאר, בתיאטרון הסימטה ("משולש יהושע", "משחק ילדים"-עיבוד ובימוי,"הדוור כבר צילצל פעמיים"). בתיאטרון ע"ש אורנה פורת ("היוצאת מן הכלל", "החתונה של אדיס"-כתיבה ובימוי). סדנת המחזאי בתיאטרון הקאמרי ("אדם", סוחר הנשק", "הגולם", "מחט בערימת שחת"). בתיאטרון הקאמרי ("משחקי תיאטרון", "באמצע היום"). בתיאטרון הבימה ("צריך סוף לסיפור אהבה"- צל"ש בפס' תאטרונטו 96, "אנא פאיזה" - כתיבה ובימוי- פרס ראשון בפסט' תיאטרונטו 2000). בתיאטרון הנגב ("מזל תאומים"-כתיבה ובימוי). בתיאטרון הקיבוץ ("אווה ואברהם"-כתיבה ובימוי, "אבר זר"-כתיבה ובימוי). בצוותא ת"א ("סיפור גן חיות"). בתיאטרון בית ליסין, ביים את ההצגה "מי מכיר את עמוס חפר" שכתב טוביה ציפין, המספרת על מורה המואשם בהטרדה מינית על ידי תלמידה ועל מנת לטהר את שמו עליו לחשוף את נטיותיו המיניות. ההצגה זכתה בפרס "אהובת הקהל". בתיאטרון בית ליסין ביים גם במסגרת פסטיבל "פותחים במה" ("בחזרה למטולה", "קבר יוסף", "הניתוח האחרון של מרילין מונרו").

שימש במאי הבית בתיאטרון לילדים ולנוער ע"ש אורנה פורת.

כיום, הוא המנהל האמנותי של התיאטרון לבעלי צרכים מיוחדים "ללא מסכות" בקריית מלאכי, המנהל האמנותי ובמאי של אנסמבל תיאטרון רעננה, קבוצת תיאטרון גני-תקווה והתיאטרון העירוני נתניה.

הוראת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיידוף לימד בבתי הספר המובילים למשחק בארץ, ביניהם הסטודיו בהנהלת ניסן נתיב (בתל אביב ובירושלים), בית צבי, בית הספר על שם תלמה ילין, בית הספר לאמנות הקולנוע, ב"הס לאמנות תיאטרון הבובות, סמינר הקיבוצים, מתא"ן, הקולג' לאמנויות ואוניברסיטת בר-אילן.

קריירה בטלוויזיה ובקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

השתתף בסרטו של אלפרד שטיינהרדט "מסג'יסט הצמרת", "נקמתו של איציק פינקלשטיין", "להתחיל מחדש" של גליה אלבין, "THE IRON EAGLE" בבימוי סידני פיורי. גילם את עו"ד פיצ'וטו בסדרת הטלוויזיה שביים נסים דיין "מישל עזרא ספרא ובניו", על פי ספרו של אמנון שמוש. בין השנים 19841985 הנחה את סדרת הטלוויזיה להוראת התלמוד "שניים אוחזין" יחד עם אבי אוריה וגבי עמרני. השתתף בתפקיד מר מאני הראשון בסדרה "מר מאני" בבימוי רם לוי. ב-1996 גילם את נתן דנור בטלנובלה הישראלית הראשונה "רמת אביב גימל", וכן גילם את נתן בר בסיטקום "שמש", מגשר בסדרת הטלוויזיה "אהבה מעבר לפינה", הרופא בסרטה של דינה צבי-ריקליס "שלוש אמהות", אבנר בסדרת הטלוויזיה שביים רני סער "רמזור", השופט בסדרת הטלוויזיה "גירושים נפלאים", עורך הדין בסדרת הטלוויזיה "המיוחדת", מנהל התיכון בסדרת הטלוויזיה "בנות הזהב".

כמו כן, השתתף ב"טיפול נמרץ", "ספקטור", "עכשיו או לעולם לא" ועוד.

קריירת דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד עבודתו בתיאטרון ובטלוויזיה, סיידוף ידוע גם כמדבב, ומראשוני תחום הדיבוב בישראל. ב-1984 דיבב בעברית דמויות שונות בסדרת הטלוויזיה "הלב". בין השנים 1983–1984 דיבב את גרגמל ומספר דרדסים בסדרת הטלוויזיה "הדרדסים". ב-1991 השתתף בדיבוב הסרט "היפה והחיה" ובדיבוב הסדרה "ברני הכלב", השתתף בדיבוב דמויות שונות ב"לוני טונס", דיבב את איגור וטוטו ב"שאלתיאל קוואק", השתתף בדיבוב "היפהפייה והיחפן" ודיבב את דמות הנסיך בסרט "סינדרלה". ב-1992 דיבב דמויות שונות בסדרה "דנבר הדינוזאור האחרון", דיבב את טיגר ב"הרפתקאותיו של פו הדב", דיבב את אלן קינג ב"שלום סומסום", את דוב קוטר ב"דובוני אכפת לי" ואת מיץ פטל ב"להיטים מצוירים משלנו". ב־1994 דיבב את הגירית ב"השועל והכלבלב", וב-1995 דיבב את לון בסרט "פוקהונטס" ו"תינוקות בצמרת". ב-1997 דיבב את אמפיטריון בסרט "הרקולס". ב-1998 דיבב את הקיסר בסרט "מולאן" ואת השוטר קלינג בסרט "בילבי: הסרט". ב-2001 החל לדבב את ורנון דרסלי בסדרת סרטי "הארי פוטר". ב-2003 השתתף בדיבוב הסרט "מוצאים את נמו". ב-2005 דיבב דמויות שונות בסדרה אגדות אנדרסן ב-2006 השתתף בדיבוב הסרט "כיפה אדומה: הסיפור האמיתי". ב-2011 חזר לדבב את גרגמל בסרט "הדרדסים" ואת טיגר בסרט פו הדב החדש. ובנוסף תפקידים מרכזיים - בסדרה "אוסקר", "מקורי וחבורתו", "שלגיה ושבעת הגמדים", "פיטר פן", "הרוח בערבי הנחל", "טרזן", "המלך ואני" ועוד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיידוף נשוי ואב לשניים. מתגורר ברמת גן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]