אלברט פיש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלברט פיש
Hamilton Howard "Albert" Fisher
פיש, 1903
פיש, 1903
לידה 19 במאי 1870
וושינגטון די. סי., ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה להורג 16 בינואר 1936 (בגיל 65)
סינג סינג, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Hamilton Howard Fish עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה סינג סינג עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1949–1932 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע כנראה עבד כ-שיפוצניק בתקופות מסוימות
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המליטון הווארד "אלברט" פיש (19 במאי 187016 בינואר 1936) היה רוצח סדרתי וקניבל אמריקאי. הוא היה ידוע גם כ"מטורף הסהר", "האיש האפור", וכ-"הערפד מברוקלין".

בתקופת פעילותו הפושעת (כנראה לא ברצף סביב השנים 1910–1934) הוא רצח לפחות 15 ילדים, והטריד מינית ועינה ילדים רבים נוספים.

לעיתים סירס בלי הרדמה את קורבנותיו הזכרים לפני שרצח אותם.

ב-2007 יצא סרט עלילתי באנגלית בשם "האיש האפור", שמבוסס על מעלליו של פיש- כשאת דמותו גילם השחקן הבלגי פטריק באוחאו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא נולד בשם המילטון פיש בעיר וושינגטון, למשפחה בעלת היסטוריה של מחלות נפש. פיש גדל בבית יתומים, שם עבר התעללות קשה. בשנת 1898 הוא נישא לאישה צעירה ממנו בתשע שנים איתה הוליד שישה ילדים, אך היא עזבה אותו לטובת גבר אחר, לאחר שמכרה את כל החפצים שווי הערך שלהם, מותירה אותו ואת ששת ילדיה חסרי כל.

פיש נדד ברחבי ארצות הברית ותקף מינית ועינה קטינים כמעט בכל סטייט ומחוז בארצות הברית שעבר בו. רוב קורבנותיו היו זכרים ממשפחות עניות ושחורות- שהיעלמותם, כך סבר, לא תטריד את גורמי החוק בשל הגזענות שהייתה שכיחה באותם ימים ברחבי הרבה חלקים בארצות הברית.

כפי שדווח, פיש נהג להטיל מומים בעצמו, לנעוץ סיכות ומסמרים בגופו, בעיקר באזור איבר מינו, ולמלא את פי הטבעת שלו בכדורי כותנה ספוגים בנוזל דליק- ואז גם להצית אותם. כמו כן, אכל לא רק את בשר קרבנותיו, אלא גם את השתן, את הדם- וכן גם אכל את הצואה שלהם. הוא ייחס את מוזרותו, את אכזריותו, ואת ההיסטוריה הרצחנית שלו, לילדותו הקשה.

בסופו של דבר, נתפס פיש בחשד למעשים חמורים, בסוף שנת 1934.

זאת משום שלאחר שהרציחות וההתעללות הפכו אצלו להרגל, הוא החל להשתעמם והחל לפזר רמזים על אודות זהותו בשביל ליצור ריגוש מהמרדף המשטרתי אחריו, ומן הסיכון הכרוך באפשרות שהוא עלול להיתפס ולהיות מוצא להורג. פיש גם החל לשלוח מכתבים למשפחות של מי שהותקפו על ידו, בעיקר משפחות הנרצחים על ידו, על אף שגם שלח מכתבים כנראה גם אל מי שניצלו מלהירצח על ידו מ-סיבות מגוונות.

לאחר שנתפס, פיש נשפט במהלך 1935.

בסוף 1935 נגזר דינו להיות מוצא להורג. פיש הוצא להורג בכיסא החשמלי בכלא סינג סינג במדינת ניו יורק בינואר 1936. הוצאתו להורג הייתה מסובכת מבחינה טכנית, משום שפיש גרם לעצמו לנכות שלא אפשרה לו לשבת. כפי שהובהר בצילום רנטגן, נהג להחדיר מחטים לשרירי עכוזו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלברט פיש בוויקישיתוף