אלטר ברידג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לעדכן ערך זה. הסיבה היא: העדכון המהותי האחרון היה ב-2019, ונראה שגם לפני כן העדכונים היו ספורדיים ולא עקביים).
אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לעדכן ערך זה. הסיבה היא: העדכון המהותי האחרון היה ב-2019, ונראה שגם לפני כן העדכונים היו ספורדיים ולא עקביים).
אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית.
אלטר ברידג'
חברי הלהקה, 2008
חברי הלהקה, 2008
מקום הקמה אורלנדו, פלורידה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2004
סוגה הארד רוק
מטאל אלטרנטיבי
הבי מטאל
חברת תקליטים נאפלם רקורדס
www.alterbridge.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
מיילס קנדי
מארק טרמונטי
בריאן מארשל
סקוט פיליפס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלטר ברידג (Alter Bridge) היא להקת הארד רוק אמריקאית אשר הוקמה בשנת 2004 באורלנדו, פלורידה על ידי מארק טרמונטי (גיטרה וקולות רקע), בריאן מארשל (גיטרה בס), וסקוט פיליפס (תופים) שהיו חברים בקריד כאשר עלה הרעיון להקים את אלטר ברידג'. מיילס קנדי (גיטרה ושירה), שהיה חבר ב"מייפילד פור", הצטרף ללהקה זמן קצר לאחר הקמתה.

הלהקה נקראת על שמו של גשר אשר היה ממוקם בדטרויט ליד ביתו של טרמונטי ב"אלטר רואד". הגשר הוביל לחלק הגרוע של העיר ועל ילדי השכונה, אשר ראו את הצד השני של הגשר כ"לא נודע", נאסר לחצות אותו. לכן, לפי טרמונטי, שם הלהקה מסמל את ההליכה אל הלא נודע והתחלה של משהו חדש.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2003-2004: הקמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריד הפסיקה את פעילותה בסוף שנת 2003 עקב סכסוכים פנימיים בין מארק טרמונטי וסקוט פיליפס לסולן הלהקה סקוט סטאפ והתפרקה באופן רשמי בשנת 2004 (והתאחדה שוב בשנת 2009). אלטר ברידג' הוקמה באותה שנה, כאשר טרמונטי החליט כי הוא רוצה לחזור לשורשי הרוק אנד רול שלו. טרמונטי ופילפס, יחד עם בסיסט קריד בריאן מארשל, ביקשו ממיילס קנדי, במקור מ"מייפילד פור" (להקת רוק שקריד יצאה איתה לסיבוב הופעות משותף לפני פריצתה) להיות הסולן. מאוחר יותר בשנת 2004 החלה הלהקה להקליט את אלבום הבכורה שלה.

2004-2006: One Day Remains[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלטר ברידג' שחררה את אלבומה הראשון One Day Remains ב-10 באוגוסט 2004 יחד עם הסינגל הראשון שלה Open Your Eyes. מתוך האלבום יצאו גם הסינגלים Find The Real ו-Find the real. Broken Wings שימש כשיר הנושא של האירוע רויאל ראמבל 2005. בסוף 2004, המתאבק אדג' החל להשתמש בשיר Metalingus כשיר הכניסה שלו. מאוחר יותר הלהקה גם הופיעה הפרק של WWE Raw, שם אדג' כינה את חברי הלהקה "חברים טובים". הלהקה הוציאה לאור גם שיר אינסטרומנטלי בשם Ahavo Rabo Taco Salad בשנת 2005 עבור המגזין Total Guitar. השיר היה שייך המקור לטרמונטי, אך שאר חברי הלהקה היו מעורבים בו גם כן. שיר נוסף של אלטר ברידג', Save Me, הכלל בפסקול הסרט "אלקטרה" בשנת 2005.

One Day Remains, אשר הגיע למעמד של אלבום זהב, יצא לאור בלייבל Wind-up Records והופקה על ידי בן גרוס. האלבום כבר כמעט הושלם כאשר קנדי החל לעבוד עם הלהקה. כל השירים הולחנו על ידי טרמונטי, שגם כתב את רוב המילים. קנדי כתב או השתתף בכתיבת כמחצית משירי האלבום. כמו כן, קנדי לא ניגן בגיטרה באלבום זה, אך בהופעות ניגן בה במספר שירים. לאחר שחרור האלבום נפרדה הלהקה מחברת ההקלטות מפני שזו דחפה באופן קבוע לאיחוד של קריד, ולאחר דיונים עם חברות אחרות החליטו חברי הלהקה לחתום עם Universal Republic חוזה להוצאת אלבומם השני.

2006-2008: Blackbird[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שסיימו את הסיבוב האחרון במסע One Day Remains באמצע 2006, אלטר ברידג' החלה להקליט את אלבומה השני. ב-9 באוקטובר 2007 שחררה אלטר ברידג' את אלבומה השני Blackbird. הסינגל הראשון מתוך האלבום Rise Today יצא לאור ב-30 ביולי 2007. ב-2 בינואר 2008 Watch Over You הוכרז באופן רשמי כסינגל העולמי השני מתוך האלבום, והשלישי היה Ties the Bind (יצא רק בבריטניה). לאחר זמן קצר במצעדי הרוק, Watch Over You יצא לאור גם לתחנות הפופ בסוף אפריל, והשיר נהיה לשיר הראשון של הלהקה שהופץ גם בתחנות הרוק וגם בתחנות הפופ. Before Tomorrow Comes הוכרז כסינגל העולמי השלישי של הלהקה (הרביעי בסך הכל) ב-1 באפריל 2008 והופץ לרדיו מאוחר יותר באותו חודש. זהו אחר משני השירים היחידים של אלטר ברידג' שיצאו לאור ללא קליפ (השני הוא Find the Real).

הקליפ הרשמי לשיר Watch Over You יצא לאור באמצע ספטמבר 2008. גרסה חדשה של הקליפ, תוך שימוש בקטעים מ Celebrity Rehab with Dr. Drew ב-VH1 יצא לאור מאוחר יותר באותו חודש ושימש לקידום הסדרה. הגרסה השנייה של השיר נכנסה למקום העשירי במצעד של VH1 והגיעה עד למקום השלישי בשיא. קיימת גרסה נוספת של השיר Watch Over You, שנקראת Watch Over You Duet, בה מתארחת כריסטינה סקביה מלקונה קויל. את הגרסה הזו ניתן לשמוע במייספייס של הלהקה ומאוחר יותר יצא לאור באייטונס בבריטניה. לא ידוע אם היא תופץ בכל העולם.

במקביל, אלטר ברידג' יצאה למסע הופעות עם דיסטרבד, P.O.D. ורדליין בניו זילנד, אוסטרליה וכמה ערים בחלק הדרומי של הפסיפיק.

במהלך סיבוב ההופעות בבריטניה, כחלק מהמסע Blackbird (המסע הגדול היותר לבריטניה של הלהקה עד עכשיו), הלהקות לוגן והוט לג חיממו את ההופעות של הלהקה. המסע נמשך עד 10 בדצמבר 2008.

בנוסף הלהקה הוציאה DVD ראשון של הופעה חיה, של הופעתה באמסטרדם. הדי.וי.די הופק על ידי דניאל קאטולו, וכן נוצר דף מייספייס חדש לקראת הדי.וי.די. מאוחר יותר התגלה שיצאו כמה גרסאות של הדי.וי.די באותו שם: הראשונה יצאה לאור ב-12 בספטמבר והכילה תקליטור אחר בלבד ונמכרה באופן בלעדי בהופעות וכנסים במהלך האיחוד של קריד. גרסה זו הייתה ברשימת "הופעות הרוק הנמכרות ביותר" מאז יצאה לאור. גרסת בלו-ריי ומהדורה כפולה, שכללה תיעוד ודיסק שמע, עוקבה מספר פעמים על ידי חברת ההקלטות וכרגע אין לה תאריך יציאה. למרות זאת הלהקה עדיין אופטימית לגבי שחררו.

2009-2012: AB III[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר כתיבת שירים בחלק ניכר משנת 2009, אלטר ברידג' החלה את תהליך ההקלטה של אלבומם השלישי, AB III (ראשי תיבות של שם הלהקה ומספר האלבום), בפברואר, וסיימה במאי. בנוסף מארק טרמונטי הכריז כי מייקל באסקט, שהפיק את Blackbird, יחזור להפיק גם את האלבום החדש. ב-21 ביוני 2010 הודיעה הלהקה במייספייס ובאתר הרשמי שלה כי תהליך ההקלטה הסתיים, וכל מה שנותר הוא לקבוע שם לאלבום, את רשימת השירים, שמות השירים ועטיפה לאלבום. ב-9 באוגוסט, הלהקה הודיעה כי שם האלבום יהיה AB III וכן פרסמה את רשימת השירים. שמות השירים פורסמו אחד אחד לאורך אותו היום. טרמונטי אמר שההקלטה היא יותר עמוסה, שהסידור היה שונה מזה שחברי הלהקה היו רגילים אליו ושחלק מהאלמנטים במוזיקליים עשויים להפתיע את המעריצים. כמו כן, הוא אמר "אנחנו סוג של יצאנו מהקופסה והפכנו את ההקלטה הזאת למאוד מאוד דינמית. שיר אחד יכול להיות יפה רגע אחד ושנייה אחר כך מיואש ובודד." בנוסף טרמונטי דיבר על האפשרות להוציא EP שיכלול בתוכו רצועות שלא נכללו באלבום הזה בעתיד הקרוב.

מסע ההופעות התומך באלבום נמשך עד ינואר 2012, במסגרתו יצא לאור הדי.וי.די Live at Wembley ב-26 במרס 2012.

2013: Fortress[עריכת קוד מקור | עריכה]

Fortress הוא אלבום האולפן הרביעי של אלטר ברידג'. האלבום יצא לאור ב-25 בספטמבר 2013 על ידי Roadrunner Records. מייקל באסקט, שהפיק את Blackbird ו-AB III הפיק גם את Fortress. ב-8 באוגוסט אלטר ברידג' הוציאו כסינגל את "Addicted to Pain". באלבום זה החליטו חברי הלהקה ללכת לכיוון יותר כבד מבחינה מוזיקלית לעומת אלבומיהם הקודמים. האלבום כולל 12 שירים.

The Last Hero: 2016-2017[עריכת קוד מקור | עריכה]

The Last Hero הוא האלבום החמישי של אלטר ברידג'. האלבום, אשר מכיל 13 שירים, יצא לאור באוקטובר 2016 והוא כבד יותר מקודמו. האלבום מכיל ברובו שירים עם אופי או כוונות פוליטיות בולטות מאשר שאר השירים מהאלבום הקודם. הסינגל Show me a leader הוא דוגמה ממשית לאחד מהשירים בעלי האופי הפוליטי של האלבום.

ב-8 בספטמבר 2017 שחררה הלהקה את הדי.וי.די השלישי של הלהקה, Live at the O2 Arena + Rarities.

2019-היום: Walk the Sky[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחודש מרס 2019 החלה הלהקה להקליט את אלבומה השישי, Walk the Sky. הקלטת האלבום נמשכה כחודשיים. ביוני 2019 הודיעה על להקה על מסע הופעות בינלאומי לקידום האלבום.

האלבום יצא לאור ב-18 באוקטובר 2019.

סגנון מוזיקלי וההשוואה לקריד[עריכת קוד מקור | עריכה]

להקת אלטר ברידג' העדיפו שלא להחשיב את עצמם כקריד רק עם סולן שונה, אלא כלהקה שונה בעלת סגנון כתיבה שונה לחלוטין. החל מאלבומם השני, Blackbird, הם אכן הציגו סגנון מוזיקלי ייחודי.

ניתן להבחין בשני הבדלים מהותיים בין אלטר ברידג' וקריד: שירים רבים של אלטר ברידג' נתמכים על ידי ריפים כבדים, מה שהופך את המוזיקה של אלטר ברידג' כבדה הרבה יותר משל קריד וקרובה יותר להבי מטאל. בנוסף, באלטר ברידג' יש מקום גדול הרבה יותר לקטעי סולו ולפעולות מסובכות יחסית עם הגיטרה החשמלית מאשר בקריד. על כך אמר טרמונטי: "אני סוף סוף יכול להפגין את הכישרון שלי".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלטר ברידג' בוויקישיתוף