אליזבת פרקינס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליזבת פרקינס
Elizabeth Perkins
אליזבת פרקינס בשנת 2008
אליזבת פרקינס בשנת 2008
לידה 18 בנובמבר 1960 (בת 63)
קווינס, ניו יורק
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1984 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • Northfield Mount Hermon School
  • אוניברסיטת דהפול עריכת הנתון בוויקינתונים
בן זוג חוליו מאקאט (17 ביוני 2000–הווה)
http://elizabeth-perkins.org
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליזבת אן פרקינסאנגלית: Elizabeth Perkins; נולדה ב-18 בנובמבר 1960) היא שחקנית אמריקאית, שהייתה מועמדת לשלושה פרסי אמי ושני פרסי גלובוס הזהב על תפקידה בתור ססיליה הודס בסדרה "העשב של השכן".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקינס נולדה בקווינס, ניו יורק, בתה של ג'ו ויליאמס, יועצת לטיפול בסמים ופסנתרנית קונצרטים, וג'יימס פרקינס, חקלאי, סופר ואיש עסקים. הוריה התגרשו בשנת 1963.

הופעת הבכורה שלה הייתה בניו יורק בשנת 1984 במחזה של ניל סיימון, "יומן חוף ברייטון". לאחר מכן עבדה במספר תיאטראות. היא הופיעה לראשונה בקולנוע ב-1986, בסרטו של הבמאי אדוארד זוויק "הרומן של אתמול בלילה". לאחר מכן שיחקה בסרט "אבלון" וזכתה בביקורות חיוביות על משחקה. ב-1988 שיחקה בתפקיד הראשי בסרט "ביג" לצד טום הנקס. בשנת 1991 שיחקה בסרט "הדוקטור", שגם עליו קיבלה שבחי ביקורת על הופעתה בתור חולת סרטן סופני.

בשנת 2000 שיחקה בסרט "28 יום" לצידה של סנדרה בולוק. לפרקינס היה גם תפקיד קטן בסרט משנת 2003, "מוצאים את נמו". פרקינס הופיעה בשנת 2005 כפסיכיאטרית במותחן "הצלצול 2", בכיכובה של נעמי ווטס.

משנת 2005 עד 2009, שיחקה פרקינס בסדרת הטלוויזיה "העשב של השכן" בתפקיד סיליה הודס, אם אלכוהולהיסטית. עבור עבודתה בסדרה, פרקינס קיבלה שתי מועמדויות לפרס גלובוס זהב לשחקנית משנה הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה. בנוסף, היא הייתה מועמדת שלוש פעמים לפרס אמי בקטגוריית שחקנית המשנה בסדרת קומדיה. לדברי פרקינס זהו התפקיד האהוב עליה ביותר בכל הקריירה שלה.[דרוש מקור]

ב-2013 פרקינס כיכבה בסדרת הקומדיה של ABC "כיצד לחיות עם ההורים שלך (לשארית חייך)".

בשנת 2022 לוהקה לעונה השנייה של הסדרה הקומית "אפטר פארטי" של אפל TV פלוס.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעלה הראשון של פרקינס היה השחקן והבמאי טרי קיני. הזוג התגרש, ויש לה בת אחת. בשנת 2000 נישאה פרקינס לבעלה הנוכחי, חוליו מאקאט, צלם יליד ארגנטינה. בגיל 44, נודע לפרקינס שיש לה סוכרת אוטואימונית סמויה (LADA), סוג של סוכרת שלרוב מאובחן בגיל העמידה.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אליזבת פרקינס בוויקישיתוף