אליפות וימבלדון 1905

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליפות וימבלדון 1905
1905 Wimbledon Championships
ענף טניס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת התחרות 26 ביוני 1905 – 8 ביולי 1905 (13 ימים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר תחרות 29 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיר מארחת אצטדיוני הטניס בווימבלדון עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליפות וימבלדון 1905 הייתה תחרות טניס שנערכה על מגרשי הדשא של אצטדיוני הטניס בווימבלדון. התחרות התחילה ב-26 ביוני והסתיימה ב-7 ביולי. תוכנית התחרות כללה תחרויות גברים, תחרויות נשים ותחרויות זוגות גברים. במהלך אליפות זו במקום הראשון לראשונה זכתה טניסאית מחוץ לאיים הבריטיים - מיי סטן בונדי מארצות הברית.

התחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות הגברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לורנס דוהרטי, מנצח תחרות הגברים

התחרות נערכה בשני שלבים. בשלב הראשון המתחרים חולקו ל-8 בתים. מנצח השלב הראשון היה עולה להתמודד מול מנצח אליפות וימבלדון 1904 על התואר. לתחרות זו נרשמו 71 טניסאים. בנוסף לטניסאים בריטים בתחרות השתתפו טניסאים מאוסטרליה, ארצות הברית, בלגיה, גרמניה, דרום אפריקה, דנמרק וניו זילנד. בגמר תחרות הגברים נורמן ברוקס (אוסטרליה) ניצח את סידני סמית' הבריטי. במשחק האליפות הוא פגש את לורנס דוהרטי (מנצח אליפות וימבלדון 1904) והפסיד ב-3 מערכות.

תחרות הנשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיי סטן בונדי, מנצחת תחרות הנשים

בתחרות הנשים השתתפו 45 טניסאיות שחולקו ל-4 בתים. מיי סטן בונדי (ארצות הברית), הטניסאית הזרה היחידה שהשתתפה ניצחה בתחרות. במשחק על התואר היא ניצחה את דורותי דאגלס צ'יימברס (מנצחת אליפות וימבלדון 1904) בשתי מערכות ובכך זכתה בתואר האלופה.

תחרות הזוגות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחרות הזוגות השתתפו 31 זוגות שהתחרו על הזכות להתמודד על התואר במשחק נגד האחים דוהרטי, מנצחי אליפות וימבלדון 1904. לתחרות נרשמו זוגות טניסאים ממספר מדינות, כמו בתחרות הגברים. בתחרות זו ניצחו פרנק ריסלי וסידני סמית' (מנצחי אליפות וימבלדון 1902). במשחק על האליפות הם הפסידו ב-4 מערכות לאחים דוהרטי. לאחים דוהרטי זה היה ניצחון שלישי ברציפות ושמיני בחישוב כולל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]