אליפות וימבלדון 1907

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליפות וימבלדון 1907
1907 Wimbledon Championships
ענף טניס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת התחרות 24 ביוני 1907 – 5 ביולי 1907 (12 ימים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר תחרות 31 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיר מארחת אצטדיוני הטניס בווימבלדון עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליפות וימבלדון 1907 הייתה תחרות טניס שנערכה על מגרשי הדשא של אצטדיוני הטניס בווימבלדון. התחרות התחילה ב-24 ביוני והסתיימה ב-5 ביולי. תוכנית התחרות כללה תחרויות גברים, תחרויות נשים ותחרויות זוגות גברים. לראשונה הטניסאים הבריטיים לא זכו באף תואר.

התחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות הגברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נורמן ברוקס, מנצח תחרות הגברים

התחרות נערכה בשני שלבים. בשלב הראשון המתחרים חולקו ל-8 בתים. מנצח השלב הראשון עלה להתמודד מול מנצח אליפות וימבלדון 1906 על התואר. לתחרות זו נרשמו 80 טניסאים, מהם 68 מבריטניה. בגמר תחרות הגברים ארתור גור הפסיד לנורמן ברוקס (אוסטרליה). מכיוון שלורנס דוהרטי (מנצח אליפות וימבלדון 1906) לא התייצב למשחק הקובע, נורמן ברוקס זכה בניצחון טכני. בכך הוא הפך לאלוף וימבלדון ראשון בתחרות גברים שלא מהאיים הבריטיים.

תחרות הנשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיי סטן בונדי, מנצחת תחרות הנשים

בתחרות הנשים השתתפו 42 טניסאיות (מהם 39 בריטיות) שחולקו ל-4 בתים. בגמר התחרות מיי סטן בונדי (מנצחת תחרות בשנת 1905) מארצות הברית נפגשה עם קונסטנס וילסון וניצחה אותה ב-2 מערכות. במשחק על התואר היא פגשה את דורותי דאגלס צ'יימברס (מנצחת אליפות וימבלדון 1906) וניצחה אותה ב-2 מערכות.

תחרות הזוגות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחרות הזוגות השתתפו 29 זוגות שהתחרו על הזכות להתמודד על התואר במשחק נגד האחים דוהרטי, מנצחי אליפות וימבלדון 1906. אך מכיוון שהאחים לא נרשמו לתחרות היה ברור שמנצחי השלב הראשון יהיו אלופים. לתחרות נרשמו זוגות טניסאים ממספר מדינות, כמו בתחרות הגברים. בגמר התחרות הזוג האוסטרלי נורמן ברוקס/טוני וילדינג נפגש עם האמריקאים קארל בר/בליס רייט וניצח אותם ב-3 מערכות. בכך הזוג האוסטרלי הפך לאלוף וימבלדון ראשון בתחרות זוגות שלא מהאיים הבריטיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]