אליפות וימבלדון 1913

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליפות וימבלדון 1913
1913 Wimbledon Championships
ענף טניס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת התחרות 23 ביוני 1913 – 4 ביולי 1913 (12 ימים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר תחרות 37 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיר מארחת אצטדיוני הטניס בווימבלדון עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליפות וימבלדון 1913 הייתה תחרות טניס שנערכה על מגרשי הדשא של אצטדיוני הטניס בווימבלדון. התחרות התחילה ב-23 ביוני והסתיימה ב-4 ביולי. תוכנית התחרות כללה כמדי שנה תחרויות גברים, תחרויות נשים ותחרויות זוגות גברים. החל משנה זו לתוכנית התווספו תחרויות זוגות נשים וזוגות מעורבים.

התחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות הגברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טוני וילדינג, מנצח תחרות הגברים

התחרות נערכה בשני שלבים. בשלב הראשון המתחרים חולקו ל-8 בתים. מנצח השלב הראשון קיבל זכות להתמודד מול מנצח אליפות וימבלדון 1912 על התואר. לתחרות זו נרשמו 116 טניסאים, מהם 89 מבריטניה. בגמר תחרות הגברים מוריס מקלאפלין (ארצות הברית) ניצח את סטנלי דאסט (אוסטרליה) ב-3 מערכות. במשחק על האליפות הוא שיחק נגד טוני וילדינג מניו זילנד (מנצח אליפות וימבלדון 1912) והפסיד ב-4 מערכות. לטוני וילדינג זה היה ניצחון רביעי ברציפות.

תחרות הנשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דורותי דאגלס צ'יימברס, מנצחת תחרות הנשים

בתחרות הנשים השתתפו 41 טניסאיות (מהם 39 בריטיות) שחולקו ל-4 בתים. בגמר התחרות דורותי דאגלס צ'יימברס (מנצחת בשנים 1903, 1904, 1906, 1910 ו-1911) נפגשה עם וינפריד מקנייר וניצחה ב-2 מערכות. מנצחת של השנה הקודמת אתל לרקומב לא התייצבה עקב פציעתה במהלך משחק זוגות מעורבים. בכך דורותי דאגלס צ'יימברס זכתה בניצחון טכני וקיבלה את תואר בפעם השישית.

תחרות זוגות גברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחרות הזוגות השתתפו 48 זוגות שהתחרו על הזכות להתמודד על התואר במשחק נגד מנצחי אליפות וימבלדון 1912. לתחרות נרשמו זוגות טניסאים ממספר מדינות, כמו בתחרות הגברים. בגמר התחרות של השלב הראשון הזוג בריטי הרברט ססיל פארק ואלפרד במיש נפגשו עם הגרמנים היינריך קליינשרות ופרידריך ראה והפסידו ב-3 מערכות. במשחק על האליפות הגרמנים שיחקו נגד הזוג בריטי הרברט רופר-בארט וצ'ארלס דיקסון שהיו מנצחי תחרות בשנת 1912. הבריטים ניצחו ב-4 מערכות וזכו באליפות בפעם השנייה ברציפות.

תחרות זוגות נשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנה התווספו לראשונה תחרויות זוגות נשים. בתחרות השתתפו 22 זוגות, כמעט כול המשתתפות היו בריטיות (כמו בתחרות הנשים). בגמר התחרות הזוג שכלל את דורותי דאגלס צ'יימברס ושרלוט קופר נפגש עם הזוג דורה בוטבי ווינפריד מקנייר. במהלך המערכה השנייה הזוג צ'יימברס/קופר פרש מהתחרות.

תחרות זוגות מעורבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנה התווספו לראשונה תחרויות זוגות מעורבים. בתחרות השתתפו 41 זוגות. כמעט כל המשתתפים היו בריטים (כמו בתחרות הנשים). בגמר התחרות נפגשו הזוגות הבריטיים ססיל פארק ואתל לרקומב נגד הוף קריסף ואגנס טוקי. המשחק הופסק לאחר שתי מערכות כאשר אתל לרקומב נפצעה. הניצחון הוענק לזוג הוף קריסף ואגנס טוקי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אליפות וימבלדון 1913 בוויקישיתוף