אלישבע רבל-נהר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלישבע רבל-נהר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1939 (בת 85 בערך)
צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי תולדות האמנות עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האוניברסיטה העברית בירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות האוניברסיטה העברית בירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלישבע רבל-נהר (נולדה ב-1939) היא חוקרת של אמנות יהודית מימי הביניים ופרופסור אמריטה בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטה העברית בירושלים. מחקרה עוסק בקשרים שבין האמנות היהודית ואמנות הנוצרית והפירושים השונים שכל דת נותנות לסמלים שונים.

תולדות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רבל-נהר נולדה בצרפת עת משפחתה התחבאה מפני הנאצים. היא באה ממשפחה בעלת מסורת יהודית ואמנותית רחבה. דודה הוא אנדרה נהר, פילוסוף יהודי מפורסם, אביה היה לימים שופט בבית המשפט העליון בצרפת.

לימודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלה את לימודיה האקדמאים בלימודי תולדות האמנות בשטרסבורג, שם התמחתה באמנות של ימי הביניים תחת לואי גרודקי. אחר כך למדה אמנות ביזנטית וסיימה תואר שני בנושא ההשפעה של טקסטים רבניים על האיורים הראשונים בימי הביניים של ספר בראשית. החלה לעבוד על דוקטורט בנושא "ארון הברית באמנות". ב-1974, היגרה לישראל עם בעלה, הפיזקאי דניאל רבל, ושני בניה. בישראל הייתה לתלמידתו של בצלאל נרקיס באוניברסיטה העברית. נרקיס וסוזי דופרן (Suzi Dufrenne) הנחו אותה בעבודת הדוקטורט, אותה סיימה בהצטיינות באוניברסיטה העברית ב-1980.

עבודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1976 החלה ללמד במחלקה לתולדות האומנות באוניברסיטה העברית, ושם לימדה עד שיצאה לגמלאות בשנת 2005. שימשה פעמיים כראש החוג להיסטוריה של האמנות ושימשה גם כראש החוג ללימודים כללים.

לימדה ופיתחה קורסים שונים בהם: "מבוא לאמנות יהודית מזמנים עתיקים לימינו", "דמות היהודי באמנות", "איקונוגרפיה תנ"כ"ית באמנות יהודית, נוצרית ומוסלמית".

ב-2009 יצא ספר מאמרים לכבודה בהוצאת בריל, בשם " Between Judaism and Christianity Art Historical Essays in Honor of Elisheva (Elisabeth) Revel-Neher".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]