אל ממלכת החושך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אל ממלכת החושך
מידע כללי
מאת ח. קוגל
שפת המקור עברית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה בשפת המקור הוצאת ידיעות אחרונות, ספרי חמד
תאריך הוצאה 2005
מספר עמודים 350
סדרה
סדרת ספרים אמארדין
ספר קודם חרב אלף הראמות
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002494821

אל ממלכת החושך הוא הספר השני בסדרת הפנטזיה הישראלית ארמדין, מאת הסופר והמאייר ח. קוגל. הספר יצא לאור בשנת 2005.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר נפתח בחזרה על אירועי סוף הספר הקודם בסדרה, חרב אלף הראמות, בהם הגיעו הגיבורים לאי המרחף גמורה. גייבור, מנהיג משלחת המאזאלק, עולה אל ההר שבאי המרחף. בפסגת ההר הוא משוחח עם קול חסר גוף המכנה את עצמו טייזאן. טייזאן מסביר לו על התוכנית האמיתית של ארקנטסה, שבעזרת גייבור יוכל לפתוח שער לעולמו, נרדיאן, ומשם יבואו דרקונים נוספים שיוכלו לכבוש את ארמדין. הוא גם מגלה לו את מיקומו של היהלום השחור, שנמצא בעיר איזלדיר, בירת הגורנים, השוכנת בממלכת החושך התת-קרקעית.

הגיבורים יוצאים לכיוון קניון האש, הכניסה הידועה היחידה לממלכת החושך כשבדרכם הם מסייעים לשבט מקומי בעצירת גשמים. מקניון האש נכנסת המשלחת לממלכת החושך. המשלחת מגיעה לנהר לבה, שם מתמוטטת תקרת המערה ומפצלת את הקבוצה לשתיים - בצד האחד טייראנה וניית'ן ובשני שאר המשלחת. משלחת המאזאלק ממשיכה במסעה, ונאבקת ביצורים שונים. לאחר מכן הם פוגשים שישה גורנים מתחזים המבטיחים לסייע להם במציאת היהלום השחור. הגורנים בוגדים בהם אך המשלחת מצליחה לתפוס את היהלום. במקביל, טייראנה וניית'ן נכלאים על ידי ננסי מעמקים שלבסוף משתכנעים לסייע למשלחת בקרב. המשלחת מנצחת בקרב אך בסופו מתגלה כי שאר היהלומים נגנבו. הם מתחילים לרדוף אחרי וודל נרות', הגורן שהוביל אותם לאיזלדיר וגנב את היהלומים. המשלחת יוצאת מממלכת החושך, ומתברר לה שוודל נרות' הוא בעצם דיימון טאר, שזייף את מותו.

הארגנון והקוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

משלחת המאזאלק המתוסכלת מתחילה בחיפושיה אחר היהלומים הנותרים. הם מבינים שאחד היהלומים נמצא כנראה בארגנון, מבנה מקולל דמוי שולחן. גייבור עובר דרכו, ומגיע אל היהלום האדום. הוא גם מוצא מגילה ובה כתוב מהו מיקומו של היהלום הזהוב: על גבו של הקוג, יצור אגדי המקיף את העולם.

המשלחת מתפצלת שוב. ניית'ן, בריק ובולק חוזרים אל צבאם, המתכונן למלחמה באולם. שאר המשלחת עולה על הגריפון גנדור ויוצאת אל הקוג. כשהם מגיעים לשם, הם נכנסים אל היכלי הקומאי, אלות השמיים. האלות נותנות להם את היהלום הזהוב. כשהם יוצאים מההיכל, הדרקון ראסקאר מנסה לגנוב את היהלום. במהלך העימות איתו לורין נופלת מגב הקוג אל מותה, והדרקון משיג את היהלום הזהוב והאדום.

המלחמה באולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

משלחת המאזאלק מתאחדת שוב, באולם. לפני המלחמה, טייראנה וניית'ן מתחתנים, וגייבור נותן להם את גנדור, שעליו יכלו לרכוב לבדם למשך יום שלם.

לאחר מכן צבאות ארגוס יוצאים למלחמה. במהלך הקרבות חוטף ראסקאר את גייבור מוביל אותו אל הצריח השחור שבהסדס גוראק. המלך המכשף פוגש אותו שם, ומנסה להוציא ממנו מידע על מיקומו של היהלום השחור. מכיוון שגייבור לא משתף פעולה, ג'רקון מתחיל להתקיף את גייבור. גייבור נכנע לו ואומר לו שהחביא את היהלום בתוך כוך בבטנו של הקוג. המלך המכשף פותח שער לשם, ומגיע אל היהלום. שם מסביר לו גייבור שעשה טעות, שכן הקוג מוקף בערפילי פנימור המבטלים כל קסם, גם את הקסם המאריך את חייו של המכשף. גייבור משאיר את המכשף לגסוס למוות, ולוקח את כל שבעת היהלומים.

באותו הזמן, ראסקאר רודף אחרי טייראנה וניית'ן. במהלך המאבק מולו ניית'ן נפצע אנושות. ראסקאר מובס, אך ניית'ן נהרג גם הוא. לפני מותו, הוא מספר לטייראנה על כך שהוא הכניס אותה להריון. למרות האבדות הקשות, צבאות ארגוס הצליחו לנצח את המלך המכשף, ולהשכין שלום בארצם.

פלישת האת'רונידון[עריכת קוד מקור | עריכה]

גייבור מוצא את עצמו, שוב, באי המרחף גמורה. הוא רואה את ארקנטסה, המתכונן למאבק בטייזאן, שמתגלה כדרקון גם הוא. טייזאן נעזר בסאלמרין במאבק, שבסופו הוא מביס את ארקנטסה. ארקנטסה מזהיר את גייבור שלא לפתוח את גשר האלים ולנקום את מותו בעזרת זימון דרקוני אור נוספים. גייבור לא מקשיב לאזהרה ולאחר שטייזאן מכעיס אותו ומשקר לו, הוא מגיע לגשר האלים ומנסה לפתוח שער לנרדיאן. הוא נכשל, והשער נפתח להאת'רונידון, עולמו של טייזאן. הספר נגמר בפלישתם של צבאות האת'רונידון לארמדין, ובהפיכתו של גייבור ללוחם הגוראק ומשרתו של טייזאן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]