אמא'לה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמא'לה
סוגה דרמה
יוצרים מולי שגב, תמר מרום, רם נהרי
כותבים תמר מרום
בימוי רם נהרי
שחקנים אורנה בנאי
מיה דגן
אלון פרידמן
תיקי דיין
אלון אבוטבול
יובל שגב
ארץ מקור ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3
מספר פרקים 27
הפקה
חברת הפקה שידורי קשת
מוזיקה אביתר בנאי ואמיר צורף
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור שידורי קשת (ערוץ 2)
ערוץ ההומור (ש.ח, פברואר 2019 - הווה)
ערוץ 24 (ש.ח, נובמבר 2019 - הווה)
תקופת שידור מקורית 21 בדצמבר 200521 בדצמבר 2008
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמא'לה היא סדרת דרמה בכיכובה של אורנה בנאי אשר שודרה בערוץ 2 במסגרת שידורי קשת החל מ-21 בדצמבר 2005. הפרק הראשון זכה למדרוג (רייטינג) של 28.2%[1]. העונה הראשונה זכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה לסדרה הקומית דרמטית הטובה ביותר[2].

העונה השנייה עלתה לשידור בערוץ 2 ב-14 במרץ 2007[3].

העונה השלישית עלתה לשידור גם היא בערוץ 2 ב-9 בנובמבר 2008[4]. הפרק הראשון בעונה השלישית זכה לרייטינג של 30.3%[5].

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה, אותה ביים רם נהרי וכתבה תמר מרום, עוקבת אחר סיפורה של אפרת ("אפי") בכר (אורנה בנאי), רווקה בת 38 שגרה לבדה בתל אביב. אפרת היא שחקנית כושלת ועיקר עבודתה בהצגות ילדים דלות-תקציב, פרסומות ותפקידים שוליים בהצגות. חייה של אפרת משתנים כאשר היא מגלה שהיא בהיריון. בעוד שהיא לא יודעת מיהו האב של התינוק המיועד, מחליטה אפרת לשמור את התינוק כנגד כל הסיכויים, ולגדלו בעתיד לבדה. הסדרה, שנכתבה בעזרתה של בנאי עצמה, דומה לסיפור הריונה שלה, כשילדה את בנה אמיר בשנת 2003.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דפנה "דפי" (מיה דגן) (עונות ראשונה ושנייה): שחקנית בת 32. חברתה הטובה ביותר של אפרת, אשר משחקת איתה בהצגות הילדים. דפנה לוקחת כדורים נגד דיכאון מאז שעברה התמוטטות עצבים בתקופה בה עזב אותה בן זוגה – יגאל. כמו אפרת, גם דפנה היא רווקה. השתיים נוהגות לבלות את רוב זמנן יחדיו.
  • אילנה בכר (תיקי דיין) (כל העונות): מנהלת תיכון לשעבר בת 65. אימהּ האלמנה של אפרת, אשר מנהלת עם בתהּ יחסים מורכבים עוד מילדות. אישה עצבנית ושתלטנית. אילנה חודרת במידה רבה לחייה של אפרת כשזאת מגלה שהיא בהיריון.
  • קובי (אלון פרידמן) (כל העונות): אדריכל הומוסקסואל בן 30. שכנהּ וחברהּ של אפרת, העוזר לה בתקופה זו של חייה ומשמש כתחליף אבהי לתינוקה.
  • מיקי פרנקל (אלון אבוטבול) (עונה ראשונה): שחקן מצליח בן 40. מיקי מנהל עם אפרת רומן סודי הנמשך מספר שנים. למיקי אישה, תמי, וילדה, איה. מיקי הוא אדם שרמנטי ומצליח, שלא מסכים לקבל את העובדה שהוא יכול להיות אב ילדהּ של אפרת.
  • צחי פרנקו (יובל שגב): ברמן בן 22. בין פרנקו ואפרת נוצרת מערכת יחסים בלתי צפויה, וזאת לאחר ששניהם שיקרו בקשר לגיל האמיתי שלהם. כשפרנקו מגלה שאפרת בהיריון, הוא בורח לטיול שתכנן לאחר הצבא להודו.

העונה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יובל ("יובי") (זהר שטראוס) (עונה שנייה): בן 31, חבר ילדות של קובי, שעובר לגור אצלו אחרי שחברתו זרקה אותו. מאחורי גבו של קובי הוא מנהל רומן סודי עם דפנה, והוא הבסיס למשולש רומנטי רווי סודות ושקרים.
  • דורון (צחי גראד) (עונות שנייה ושלישית): מתווך דירות, בן 40 פלוס, גרוש עם שני ילדים. הוא פוגש את אפרת במקרה, ועל אף שזה נראה בלתי אפשרי – נוצר ביניהם קשר זוגי משמעותי.
  • צביקה (אלי גורנשטיין (עונות שנייה ושלישית): בן שישים פלוס, מוותיקי החברים במקהלה אליה מצטרפת אילנה. צביקה נראה כשידוך האידיאלי לאילנה. אך בסוף עונה 3 נהרג בהתרסקות מטוס
  • סיוון (שני כהן) (עונה שנייה): בת 22, השותפה החדשה של אפרת בהצגות הילדים. היא מלאת אנרגיות ושמחת חיים, עד עכשיו עבדה בצוות בידור במלון באילת והיא מתמחה בהפעלות לילדים כשהיא לבושה בביגוד מינימלי.
  • שחקנים נוספים מכל העונות: נתן זהבי (מני), חנה לסלאו (סטלה), יעקב זדה דניאל (שרון), אדיר מילר (שרון), ורדה בן חור (פאני), יוסי מרשק (אבישי), פירה קנטור (זיווה), בני אבני (יגאל), גיא מרוז (דודו), מיכה לווינסון (פרקליט).

העונה השלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה שודרה מ-9 בנובמבר 2008 עד ל-21 בדצמבר 2008 וזו הייתה העונה האחרונה. אפרת עוברת לגור עם דורון ושני ילדיו, לאילנה יש הרפתקאות בתאילנד ולקובי יש חבר חדש בשם גדעון (יחזקאל לזרוב)- הבוס שלו.

בתחילת העונה אפרת וקובי מתכננים להביא יחד ילד לעולם, אף על פי שגדעון לא מתלהב מהרעיון. הכוונה הראשונית שלהם הייתה להיעזר ברופא, אך אפרת משכנעת את קובי לשכב איתה. הניסיון לא מצליח ואפרת לא נכנסת להיריון בפעם הראשונה.

אילנה נוסעת לטיול בתאילנד יחד עם צביקה. הם לא מסתדרים ואילנה מחליטה להמשיך בטיול לבדה, מגיעה לחוף בו היא פוגשת תלמיד לשעבר שלה בשם שרון מצליח, ואת חברו דימה. היא נקשרת לשרון ומתחילה להתנסות יחד איתם בתענוגות החיים, כולל סמים, מסיבות ואפילו פטריות הזייה.

אפרת נתקלת בדורון במקרה בחיפושיה אחר דירה חדשה, מה שמוביל אותם חזרה זה לזרועות זו. מסתבר שגרושתו של דורון, עירית, נהרגה חודשיים קודם לכן בתאונת דרכים, וילדיהם המשותפים- רותם (בת 15) ורועי (בן 12) עברו לחיות איתו במרכז. דורון מציע לאפרת לעבור לגור איתו ועם שני ילדיו בבית גדול ששכר עבורם בכפר סבא. המגורים המשותפים כרוכים בקשיים רבים- רותם מתמרדת ומתגעגעת לאמה, ורועי סובל מפחדים.

לאחר שאפרת ודורון חוזרים, אפרת מודיעה לקובי שהיא שינתה את דעתה. בשלב זה גדעון מתרצה, והוא וקובי מתחילים בתהליך של פונדקאות מארצות הברית.

בשלב מסוים מודיעים לאילנה מהקונסוליה שצביקה נהרג בתאונת מטוס (באותה שנה התרחשה תאונת המטוס בפוקט, בה נהרגו רבים, ביניהם 8 ישראלים). אילנה חוזרת ארצה וחולמת על הרגע שבו תיסע להודו להתאחד שנית עם שרון ודימה, אך שרון מודיע לה שתוכניותיו השתנו ואילנה נשארת בארץ.

אפרת ודורון מחליטים להתחתן, לאחר שאפרת מגלה שהיא בהיריון. קובי וגדעון מתבשרים כי העובר שנקלט ברחמה של הפונדקאית לא מתפתח ומחליטים על הפלה. קובי מחליט להיפרד מגדעון. רותם עתידה לעבור לפנימייה בצפון.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקודם:
2005 - אין, קטגוריה חדשה
פרס האקדמיה לטלוויזיה - הסדרה הקומית דרמטית הטובה ביותר
2006 - אמא'לה
הבא:
2007 - מסודרים