אמה בנטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמה בנטון
Emma Bunton
אמה בנטון, 2019
אמה בנטון, 2019
לידה 21 בינואר 1976 (בת 48)
לונדון, אנגליה
שם לידה Emma Lee Bunton עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Baby Spice עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1994
מקום לימודים בית הספר למשחק של סילביה יאנג, Queen Elizabeth's Girls' School, Barnet and Southgate College עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Virgin, 19/Universal
בן או בת זוג Jade Jones (13 ביולי 2021–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמה לי בנטוןאנגלית: Emma Lee Bunton; נולדה ב-21 בינואר 1976) היא זמרת פופ, שחקנית ומנחת טלוויזיה אנגלייה, אשר התפרסמה כחלק מלהקת הבנות המצליחה ה"ספייס גירלז" באמצע שנות ה-90.

ילדותה ותחילת דרכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנטון נולדה בפינצ'לי, לונדון, וגדלה בוודסייד פארק, בת לפולין, מדריכת קארטה ולטרבור, חלבן, אשר התגרשו כשבנטון הייתה בת 11. בנטון נשארה עם אמה ואחיה הקטן, פול ג'יימס. בנטון למדה בבית ספר לאמנויות ולפני שהחלה את הקריירה המוזיקלית שלה, הופיעה בתפקידים קטנים בתוכניות טלוויזיה שונות.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

1994-2000: בייבי ספייס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ספייס גירלז

בסוף שנת 1994 הצטרפה בנטון ללהקת הבנות ה"ספייס גירלז" (שאז נקראה "טאץ'"), במקום החברה המקורית, מישל סטפנסון. הלהקה הפכה להצלחה בינלאומית ומכרה יותר מ-30 מיליון עותקים משלושת אלבומיה. בנטון הייתה ידועה בלהקה כ"בייבי ספייס", גם בשל היותה הכי צעירה מבנות הלהקה וגם בשל התדמית ה"תינוקית" שנוצרה לה. בשנת 2000, לאחר הקלטת האלבום "Forever", הודיעה הלהקה כי היא מתפרקת. ההפסקה נמשכה כשבע שנים, ובשנת 2007 התאחדה הלהקה לאלבום אוסף וסיבוב הופעות עולמי.

קריירת סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמה בנטון בהופעה בשנת 2007

אלבום הבכורה של בנטון, A Girl Like Me, הנפיק את הלהיטים "What Took You So Long?‎" אשר כבש את פסגת מצעד הלהיטים הבריטי, "What I Am" בשיתוף טין טין אאוט אשר כבש את המקום השני ו-"Take My Breath Away" אשר נכנס למקום החמישי. האלבום נמכר בכ-500,000 עותקים ברחבי העולם.

אלבומה השני של בנטון, Free Me יצא לאור בשנת 2004 ונכנס למקום השביעי במצעד מכירות האלבומים הבריטי. האלבום מכר יותר מאלבום הבכורה של בנטון, והסינגלים "Free Me", "Maybe", ו-"I'll Be There" זכו להצלחה והצליחו להיכנס לעשרת המובילים במצעדי הלהיטים. האלבום יצא גם בארצות הברית מאוחר יותר, אך לא זכה להצלחה גדולה.

בנובמבר 2006 הוציאה בנטון את הסינגל "Downtown", אשר כל הכנסותיו היו מיועדות לצדקה. הסינגל נכנס למקום השלישי במצעד הבריטי, והיה חלק מהאלבום הבא של בנטון, Life in Mono אשר יצא בסוף אותה שנה. האלבום לא נחל הצלחה ומכר עד היום רק 45,000 עותקים, הסינגל השני, "All I Need to Know", נכנס רק למקום 60 במצעד הלהיטים ונחשב לכושל בסינגלים של בנטון.

טלוויזיה וקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006 בנטון הופיעה בתפקידי אורח קטנים בסדרות טלוויזיה שונות. באוקטובר של אותה שנה השתתפה בעונה הרביעית של הגרסה הבריטית המצליחה ל"רוקדים עם כוכבים", והשיגה את המקום השלישי לצד הרקדן דארן בנט.

נודע כי בנטון אמורה להשתתף בסרט ההמשך לסרט "הפנתר הוורוד" וכי קיבלה את התפקיד הראשי, אך לבסוף, לאור הריונה נאלצה בנטון לבטל את השתתפותה.

בשנת 2018 הצטרפה לצוות המנחים לתחרות האפייה האמריקאית "The Great American Baking Show" ברשת ABC, בעונתה הרביעית ושנה לאחר מכן המשיכה גם לעונתה החמישית והאחרונה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן זוגה של בנטון הוא ג'ייד ג'ונס, סולן להקת "צ'ריבלאקסטון". ב-10 באוגוסט 2007 ילדה בנטון את בנה הבכור בו לי בנטון. בתאריך 23 במאי 2011 התארסה לג'ייד ג'ונס ואמרה שהם עומדים להתחתן, ושקרובים ללידת בנם השני בחודש מאי.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אמה בנטון בוויקישיתוף