אמילי אוונס (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמילי אוונס
Emily Owens, M.D.
לוגו הפתיחה
לוגו הפתיחה
סוגה דרמה
דרמה רפואית
יוצרים ג'ני שניידר אורמןĭ
שחקנים מיימי גאמר
ג'סטין הארטלי
אייז'ה נעמי קינג
קלי מקרירי
מייקל ריידי
נקאר זאדגאן
הארי לניקס
פסקול The Transcenders
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 13 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל ג'ני שניידר אורמן
דן ג'ינקס
בהראת נאלורי
חברת הפקה אולפני CBS
האחים וורנר
דן ג'ינקס הפקות
הפצה CBS Television Distribution עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים ונקובר עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 40 דקות
שידור
רשת שידור The CW עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל yes Drama
פורמט (תמונה) HDTV 1080i
פורמט (קול) דולבי דיגיטל
תקופת שידור מקורית 6 באוקטובר 20125 בפברואר 2013
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמילי אוונסאנגלית: Emily Owens, M.D.) היא דרמה רפואית שנוצרה על ידי ג'ני שניידר אורמן. הסדרה עלתה לשידור ב-16 באוקטובר 2012 ברשת The CW. ב-28 בנובמבר 2012 הסדרה בוטלה על ידי הרשת. הפרק האחרון בסדרה שודר ב-5 בפברואר 2013.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחרי חייה של ד"ר אמילי אוונס (מיימי גאמר) בתקופה שבה היא מרגישה שהתבגרה. היא סוף סוף יכולה לשים את ימי התיכון כ"חנונית המיוזעת" מאחוריה. אמילי סיימה את לימודי הרפואה והיא מתחילה את התמחותה בבית החולים "דנבר ממוריאל" שבו, לא בדיוק במקרה מתמחֶה גם אהבת נעוריה מימי התיכון וויל קולינס (ג'סטין הארטלי).

אמילי במהרה מגלה שגם "אויבתה המושבעת" מימי התיכון, קסנדרה קופלסון (אייז'ה נעמי קינג) אף היא מתמחה בבית החולים. מתמחה נוספת היא טיירה דופר (קלי מקרירי) המזהירה את אמילי כי "חבורות" מימי התיכון בבית החולים הן דבר ידוע: הספורטאים הם מנתחים אורתופדים, הבנות הרעות הן מנתחות פלסטיות, ה"מורדים" הם בחדר מיון וכו'. טיירה מוצאת עצמה בסיטואציה מביכה כבתו של מנהל בית החולים - ד"ר טים דופר (הארי לניקס). טיירה הופכת לחברתה הטובה ביותר של אמילי בבית החולים במהרה מספרת לה שהיא לסבית והיא מעוניינת בקשר רומנטי עם אחות מסוימת בבית החולים. טיירה חולקת עם אמילי את הפרטים האישיים ביותר על חייה.

אמילי אמנם מצאה חברים חדשים, אך היא במהרה מגלה שהיריבות ארוכת השנים עם קסנדרה רק מתחילה לגדול. כעת שתי המתמחות מתחרות זו בזו על-מנת להרשים את ד"ר ג'ינה באנדרי (נקאר זאדגאן), מנתחת לב וחזה ידועה שהיוותה מקור השראה לשתיים במהלך השנים, בעוד השתיים מתחרות על תשומת לבה המקצועית של ד"ר באנדרי, הן גם מתחרות על תשומת לבו של וויל. וויל ואמילי היו חברים טובים בזמן לימודיהם, אם כי פניו הנאות וקסמו האישי גרמו לאמילי לקוות שהקשר ביניהם יתפתח מעבר לחברות טובה. וויל הבהיר לאמילי שהוא מעדיף שהקשר ביניהם יישאר אפלטוני. אמילי משכנעת עצמה שקשר חברי בלבד עם וויל זה מספיק, אך היא מגלה שמפריע לה אפילו רק לצפות בוויל וקסנדרה מדברים.

בינתיים, אמילי מכירה את ד"ר מייקה ברנס (מייקל ריידי) הנאה והחכם אך גם תלותי. מייקה המתמודד עם בעיות רפואיות קשות במשפחתו וחמלתה של אמילי כלפיו מוכיחה עצמה כעזרה שלא תסולא בפז. מורשם מיכולותיה המקצועיות של אמילי ויחסיה האנושיים המעולים לחולים, מייקה מצרף את אמילי לניתוח עדין שבו הוא מנחה אותה מה לעשות, אירוע זה מחזק את ביטחונה עצמי של אמילי ומקרב את השניים אישית ומקצועית.

על אף השעות המרובות ועומס העבודה וללא שום מחסור בדרמה אישית שממלאת את ימיה כמתמחה, אמילי עדיין מרגישה כ"חנונית" שוב, וזה עדיין מביך באותה מידה כמו בתיכון. בבית החולים, אמילי מתחילה להבין שהיא אמנם עדיין "חנונית", היא יכולה להתפתח ולהיות רופאה מצוינת.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקני משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח והפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחודש מאי 2012 הזמינה רשת The CW שלושה-עשר פרקים של הסדרה. הפיילוט היה זמין לצפייה כ-3 שלושה שבועות לפני השידור בטלוויזיה באתר האינטרנט הרשמי של הרשת וכמו כן גם ב-פייסבוק, טוויטר, iTunes, Hulu ובאפליקציה סלולרית. בנוסף היה הפיילוט זמין לצפייה ב-YouTube כשבוע לפני השידור בטלוויזיה.
הסדרה צולמה בוונקובר, קולומביה הבריטית, קנדה.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר האינטרנט של ערוץ E! תוארה הסדרה כשילוב בין האנטומיה של גריי לסרט ילדות רעות. באתר הביקורות Metacritic קיבלה הסדרה ציון של 47%.
בטקס פרסי האמן הצעיר זכתה הסדרה בפרס "הופעת האורח הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה לגילים 10 ומטה" - ברוס סלומון.

שידור בינלאומי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד בארצות הברית, הסדרה שודרה ב-8 מדינות נוספות ברחבי העולם:

ארץ שידור רשת שידור
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית The CW
קנדהקנדה קנדה CTV Two
אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה Network Ten
הונג קונגהונג קונג הונג קונג TVB Pearl
הולנדהולנד הולנד NET 5
ישראלישראל ישראל yes Drama
בריטניהבריטניה בריטניה Really
איטליהאיטליה איטליה Rai 3
הפיליפיניםהפיליפינים הפיליפינים ETC

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]