אנג'ל (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף אנג'ל (סדרה))
אנג'ל
Angel
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
מבוסס על באפי ציידת הערפדים עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה המשכית / על טבעי / פנטזיה / אימה
יוצרים ג'וס ווידון
דייוויד גרינוולט
כותבים ג'וס וידון, מרטי נוקסון עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ג'וס וידון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים דייוויד בוריאנז
כריזמה קרפנטר
אלכסיס דניסוף
גלן קווין
ג'יי אוגוסט ריצ'רדס
איימי אקר
אנדי האלט
וינסנט קרתייזר
ג'יימס מרסטרס
פסקול Angel: Live Fast, Die Never עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 110 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק ג'וס וידון עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה, הולו, נטפליקס, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים מלון אמבסדור עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה כריסטוף בק עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור The WB עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל ערוץ 3
סטאר וורלד
תקופת שידור מקורית 5 באוקטובר 199919 במאי 2004
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנג'לאנגלית: Angel) (בעברית מלאך) היא ספין אוף של סדרת הדרמה ההמשכית האמריקאית "באפי ציידת הערפדים". הסדרה נוצרה על ידי ג'וס וידון, יוצרה הראשי של "באפי", ודייוויד גרינוולט, מצוות הכותבים שלה. אנג'ל שודרה במשך חמש עונות ברשת WB בין השנים 19992004 והופצה על ידי חברת ההפקות של ג'וס וידון, Mutant Enemy. בישראל הסדרה שודרה בערוץ 3 וסטאר וורלד.

הסדרה עוסקת בסיפור מבחניו המתמשכים של הערפד אנג'ל, שנשמתו האנושית מוחזרת אליו על ידי צוענים כעונש על רצח ועינוי חפים מפשע במשך מאות בשנים, ובכך משאירים אותו מיוסר ברגשות אשמה וחרטה. לאחר שחבר לבאפי במלחמתה נגד ערפדים במשך שלוש עונות הסדרה ב"באפי ציידת הערפדים", אנג'ל עובר להתגורר בלוס אנג'לס, שם הוא מקים משרד חקירות ויחד עם חבריו קורדיליה ודויל יוצא להשיב את האמונה לאנשים ו"להציל את נשמותיהם" של אלה אשר איבדו את דרכם. מלבד מטרות אלו, מטרתו העיקרית היא לכפר על עוונותיו הרבים שלו ולהשיב את אמונתו בעצמו.

סדרה זו מבגרת את הדמויות הפועלות בה (כדוגמת קורדיליה ווסלי, המתחילים כדמויות קומיות ומסיימים כטרגדיה בפני עצמם). אופי הסדרה אפל יותר מקודמתה, העיר לוס אנג'לס לובשת פן אפל וזדוני יותר, אוצרת בחובה הרבה יצרים הרסניים וסכנות גדולות יותר, כשבמרכז ההתרחשות עומדת חברת "וולפראם אנד הארט" (Wolfram & Hart), שמהר מאוד מתגלה כמרכזם של אירועים על-טבעיים וערפדיים.

ב-21 בנובמבר 2007, חברת הקומיקס IDW Publishing הוציאה את החוברת הרשמית הראשונה בסדרה הממשיכה את קורות העונה החמישית, העונה לשם "Angel: After The Fall". החוברת נכתבת על ידי בריאן לינץ' אשר מגבש את העלילה בשיתוף עם ג'וס וידון עצמו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתוסכל ובודד פוגש אנג'ל בדויל (גלן קווין), חצי-שד המקבל חזיונות מ"הכוחות שהינם" (כוחות הטוב), המזהירים אותו מפני אירועים על-טבעיים העומדים להתרחש וכן - אנשים הנתונים במצוקה. יחד עם קורדיליה (קריזמה קרפטנר) מ"באפי" הם מקימים את "אנג'ל חקירות" תחת הסיסמה "We help the helpless", ומצילים הן אנשים מהחזיונות של דויל והן לקוחות בתשלום.

באמצע העונה נהרג דויל, לא לפני שמנשק את קורדיליה ומעביר אליה את כוחות החיזיון שלו. לחבורה מצטרף ווסלי, צייד-שדים כושל שפוטר ממועצת "הצופים" (שנועדה להשגיח על קוטלות הערפדים באשר הן), בעל ידע רב בענייני שדים ושפות קדומות.

החל מהפרק הראשון נתקל אנג'ל בחברת עורכי הדין "וולפראם אנד הארט" (Wolfram & Hart), המתגלה כבעלת היסטוריה ארוכה וסניפים ברחבי העולם ובממדים אחרים, המייצגת שדים ופושעים בעלי עוצמה, ומתכננת זה אלפי שנים את יום הדין המובטח בנבואות העתיקות. אנג'ל מגלה בעזרת "הכוחות שהינם" כי מיועד לו תפקיד חשוב באפוקליפסה המתקרבת.

בעונה זו מתוודעים הצופים לדמותה של דרלה, שהוצגה בבאפי ציידת הערפדים. בסוף עונה זו "וולפראם אנד הארט" מקימים אותה לתחייה כבת-אדם, מתוך מטרה לערער את חייו של אנג'ל ולעורר את היצר הרשע שבו. בעונה מתארחות כמה דמויות מבאפי ציידת הערפדים כבאפי עצמה ופיית'.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה עוסקת בעיקר בהשלכות של הקמתה לתחיה של דרלה. אנג'ל מנסה לעזור לדרלה להסתגל לחיים כבת-אדם בעלת נשמה, וכשהיא חוזרת לגסוס ממחלת העגבת ממנה גססה כבר בחייה הקודמים עד שעורפדה על ידי ה"אדון", הוא מסכים לעבור סדרת מבחנים במטרה לזכות במתנת החיים עבורה, ביודעו כי דרלה מתייסרת על מעשיה הרבים כשם שהוא התייסר בעבר. מאחר שלא ניתן לעזור לדרלה, משום שכבר חזרה מהמתים בעבר, "וולפראם אנד הארט" מביאים את הערפדה המטורפת דרוסילה ההופכת את דרלה חזרה לערפדה. כשעומדת בפניו המשימה לעצור צמד ערפדות מסוכן, אנג'ל מתקרב יותר ויותר לצד האפל ומסתכן באיבוד חבריו לצוות. הערפדות טובחות ב-"W&H" ורוצחות 13 עורכי דין במרתף היינות של הולנד מאנרס (ראש אגף למבצעים מיוחדים בפירמה), כולל אותו. אנג'ל, שהפירמה כבר נמאסה עליו, מסרב להציל את עורכי הדין. שני הניצולים היחידים מהטבח ממשיכים למרר את חייהם בהמשך הסדרה.

בעונה זו מצטרפים לסדרה צ'ארלס גאן, לורן ופרד, שהחבורה הצילה בסוף העונה לאחר שהייתה כלואה חמש שנים כעבד בממד אחר.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הזו עוסקת במספר נושאים: חזרתה של דרלה כשהיא נושאת בבטנה את בנו של אנג'ל, קונור, בן אשר ימלא תפקיד מפתח בעימות בין הטוב והרע, בין אנג'ל ל"וולפראם אנד הארט"; למרות שערפדים הם סריסים מבחינה ביולוגית, הדבר התאפשר הודות לניסיון הרפוי שניתן לדרלה בפרק "המבחן" בעונה הקודמת. נוספה גם חזרתו לזמן הנוכחי של צייד ערפדים בריטי מהמאה ה-18 בשם סרן דניאל הולץ (באמצעות שד הזמן סג'אהן), שאנג'ל ודרלה רצחו בעבר את משפחתו (וערפדו את ביתו) והוא דורש נקמה; בגידתו של ווסלי באנג'ל כאשר הוא מגלה נבואה שקרית שאומרת כי "האב יהרוג את הבן"; ונקמתו המושלמת של הולץ באנג'ל בכך שחוטף את בנו ומגדל אותו כשלו בממד אחר, ולאחר מכן מפליל את אנג'ל ברציחתו. בכך גורם לבן לשנוא את אביו.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה זו מביאה את עלילת האפוקליפסה עליה נרמז בתחילת הסדרה, אשר נהיית סבוכה יותר ויותר כאשר יצור אפל בשם "החיה" קם ממעמקי האדמה אחרי שמחק את הזכרונות של כל מי שראה אותו בעבר, ולחבורה מתברר כי רק אנג'לוס (החבוי במוחו של אנג'ל, ולכן זכרונו לא נמחק) יודע איך לעצור אותו, והם עומדים בפני ההשלכות להחזרתו של אנג'לוס בשנית. מתבררת אף הסיבה האולטימטיבית לשינויים שקרו בשתי העונות הקודמות - מניפולציה זדונית שנועדה ליצור ישות עליונה בשם ג'סמין, אחת מ"הכוחות שהינם" שנועדה להשליט "שלום" ו"אחווה" על פני האדמה.

בעונה זו חוזרת פיית', ואף דמות נוספת מהסדרה באפי קוטלת הערפדים, ווילו, שעוזרת להחזיר את נשמתו של אנג'ל, בפעם השנייה בחייה.

עונה חמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה זו נקבעה כאחרונה בידי רשת השידור, וככזו, ג'וס וידון אולץ לסגור הרבה קצוות בטרם סיום העונה. כצפוי, הרבה עלילות נותרו, מאולצות-מה.

אנג'ל מקבל חסות על סניף לוס אנג'לס של "וולפראם אנד הארט" כפרס על הבסת ג'סמין והפסקת השלום העולמי בעונה הקודמת. לינדסי, שהיה משותפי "וולפראם אנד הארט" בשתי העונות הראשונות בסדרה, חוזר כדי לנקום באנג'ל ובשותפים הבכירים. מאמצע העונה פרד נשלטת על ידי איליריה, אלה קדמונית מרושעת שהוחזרה לעולם הזה על ידי מעריציה. אנג'ל מחליט לסכן הכול כדי לעצור את סוף העולם שהשותפים הבכירים עומדים להביא.

קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקומיקס ממשיך את הסדרה. בהתחלה אנג'ל והחבורה בלוס אנג'לס ההרוסה מלאת השדים וגאן ערפד. בהמשך וולפראם את הארט מחליטים להחזיר את הגלגל אחורה ולוס אנג'לס חוזרת להיות נורמלי והחבורה חוזרת למלון היפרון- כשהם זוכרים הכל.

דמויות עיקריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אנג'ל - נולד ב-1727 בגלאווי אירלנד כליאם, נער ממורמר ששנא את אביו, ועורפד על ידי דרלה ב-1753. כערפד, הוא אימץ את הכינוי אנג'לוס (מלאך בלטינית), וביחד עם דרלה זרע טרור והרס ברחבי העולם ונחשב לערפד האכזרי והנורא ביותר שאי פעם חי. לאחר שרצח נערה צועניה ברומניה ב-1898, הוא קולל בקללה שהחזירה לו את נשמתו האנושית (ואיתה הרגשות וייסורי המצפון) אשר תפוג רק כאשר יחווה חוויית אושר עילאי. בהתחלה אנג'ל היה הורג רק רוצחים ואנסים ושותה את דמם, אבל לאחר שנתיים בסין הפסיק גם עם זה. לאחר 99 שנים של התמרמרות והתנזרות (כמעט) מוחלטת מדם אנושי (ושתיית דם חזירים ועכברושים) אנג'ל מקבל כיוון מ"הכוחות שהינם" באמצעות דויל, שמקבל חזיונות של אנשים במצוקה, ומחליט לכפר על מעשיו בעזרה לאנשים ובלחימה בשדים ובערפדים. כמו כן הוא מגלה בעונה ראשונה כי משרד עורכי הדין "וולפראם אנד הארט" אחראי למרבית ההתרחשויות העל טבעיות שקורות בלוס אנג'לס, ובהמשך העונות נאלץ אנג'ל ללחום נגד אהובתו הנצחית דרלה וכן דרוסילה (עונה שנייה), צייד הערפדים הולץ (עונה שלישית), החיה (עונה רביעית) ואגודת הקוץ השחור (עונה חמישית). את אנג'ל גילם השחקן דייוויד בוריאנז (עונה 1 - 5).
  • קורדיליה צ'ייס - לאחר שעזבה את סאנידייל (בסוף העונה השלישית של באפי ציידת הערפדים) במטרה להיות כוכבת הוליוודית, קורדיליה נתפסת על ידי מפיקים ערפדיים, ואנג'ל ודויל מצילים אותה. היא מצטרפת אליהם בלחימה בכוחות הרשע ולאחר מותו של דויל מקבלת אליה את החזיונות. במהלך העונות הדמות עוברת שינוי גדול וזונחת לגמרי את החלומות על קריירת המשחק לטובת העזרה לחסרי הישע, תוך שהיא מסכימה להפוך לשדה כדי שתוכל לעמוד בנטל של החזיונות, ולאחר מכן עוזבת את העולם לממד עליון של "הכוחות שהינם" כדי להיות ישות עליונה (עונה שלישית). בתחילת העונה הרביעית היא חוזרת, אך כעת גופה נשלט בידי ישות "הכוחות שהינם" בשם ג'סמין, כאשר בזמן היוולדה קורדיליה נכנסת לתרדמת. קורדיליה חוזרת בשנית לפרק אחד בעונה חמישית, שבו היא מזהירה את אנג'ל מפני האפוקליפסה הבאה (כפי שנרמז בפרק סיום העונה). את דמותה גילמה השחקנית כריזמה קרפנטר (עונות 1 - 4, פרק בעונה 5).
  • ווסלי ווינדהם-פרייס - "צופה" לשעבר (היה הצופה של פיית' בבאפי ציידת הערפדים), ומומחה בשדים ושפות עתיקות (כולל עברית בכתב קדום). הצטרף לחבורה בעונה הראשונה של הסדרה לאחר מותו של דויל. במהלך הסדרה הוא הופך מחנון שלומיאל ללוחם מיומן וקשוח. באמצע העונה השנייה מנהיג את החבורה לאחר שאנג'ל מפטר אותם והולך להילחם לבדו בדרלה ובדרוסילה. בעונה השלישית של הסדרה הוא בוגד באנג'ל ובעקיפין עוזר להולץ לחטוף את בנו של אנג'ל, קונור, לאחר שגילה נבואה (שבדיעבד הייתה מזויפת) אשר אומרת שאנג'ל יהרוג את בנו. בעונות הרביעית והחמישית ווסלי הוא רציני ושקול יותר, וזאת לאחר שטעם את טעם הבגידה. את דמותו גילם השחקן אלכסיס דניסוף (עונות 1 - 5).
  • צ'ארלס גאן - מנהיג כנופיית רחוב שנלחמה בערפדים. הצטרף לחבורה של אנג'ל לאחר שאחותו עורפדה והוא רצח אותה בלית ברירה. נשאר נאמן לאנג'ל לאורך כל הדרך. בעונה החמישית, עם קבלת השליטה על "וולפראם אנד הארט" הוא קיבל מהשותפים הבכירים שדרוג מוח וגישה למסמכים משפטיים שהפכו אותו לעורך-דין ממולח, מה שאיפשר לו בפעם הראשונה לא להיות רק "איש השרירים". את דמותו גילם השחקן ג'יי אוגוסט ריצ'רדס (עונות 2 - 5 ושני פרקים אחרונים בעונה 1).
  • ויניפרד "פרד" ברקל - סטודנטית לפיזיקה שנכלאה במימד המקביל "פייליאה" (סוף העונה השנייה) ונמצאה שם על ידי החבורה מתחבאת ומפוחדת וחזרה איתם אל העולם שלנו, אליו התאקלמה חזרה במהירות. בהמשך העונה השלישית נהייתה חברתו של גאן, כאשר אינה מודעת לחיבה שווסלי רוחש כלפיה. זכתה לנקום במדען שהיה אחראי לשליחתה לממד האחר. בעונה החמישית התוודעה לרגשותיו של ווסלי אליה, אך זמן קצר לאחר מכן השתלטה על גופה שדה קדמונית בשם איליריה. את דמותה גילמה השחקנית איימי אקר (עונות 3 - 5, שלושה פרקים אחרונים בעונה 2).
  • קונור - הבן האנושי הראשון אשר נולד לערפדים אנג'ל ודרלה. היה מטרה לאינספור גורמים שליליים. בעודו תינוק הוא נחטף על ידי צייד-הערפדים הולץ וגודל כבנו בממד הגיהנום "קורטות'" שם הזמן מתקדם מהר יותר, ובזכות הכוח והמיומנות שרכש הצליח לחזור לעולם שלנו, כעת בוגר יותר. כשחשב שאנג'ל הרג את אביו המאמץ הולץ, הוא כלא את אנג'ל בקרקעית האוקיינוס. למרות אהבתו אליו כבן, אנג'ל גרש אותו מהמלון. בעונה הרביעית הוא מתחבר לקורדיליה, שנשלטה בידי הישות העליונה ג'סמין, ועזר להביא לבריאתה הגשמית של ג'סמין, שהביאה "שלום עולמי" על פני האדמה. קונור חוזר לשתי הופעות אורח במהלך עונה 5, בהן הוא מקבל בחזרה את זכרונותיו ומחסל את סג'האן, השד שהחזיר את הולץ לזמן ההווה והיה אחראי להסתת ווסלי נגד החבורה בעונה שלישית. את קונור גילם השחקן וינסנט קרתייזר (עונות 4 - 5, שלושה פרקים אחרונים בעונה 3).
  • לורן ("המארח") - שד אמפת ירוק עור, יליד הממד "פייליאה" שהגיע לעולם שלנו. יש לו כוח לקרוא מחשבות ולחזות את העתיד של אנשים כשהם שרים, ועד לעונה השלישית הוא ניהל בר-קריוקי לשדים שהאלימות בו הייתה אסורה. בממד בו נולד לא קיימת מוזיקה אך הוא חובב גדול מאוד שלה, ואחרי שהחבורה הרסה לו (שלוש פעמים) את המועדון הוא הצטרף אליהם, והוסיף הרבה בידור והומור. בעונה החמישית, לאחר מותה של פרד, הוא איבד הרבה משמחת החיים שהייתה לו ועזב את החבורה. את לורן גילם השחקן אנדי האלט (עונות 2 - 5, קבוע החל מעונה רביעית).
  • אלן פרנסיס דויל - חצי-שד אשר קיבל חזיונות מ"הכוחות שהינם" והדריך את אנג'ל בתחילת דרכו. מת באמצע העונה הראשונה כשהקריב את עצמו להצלת שדים-למחצה (שכולל גם ערפדים) שנמלטו מידי צבא שדים הדוגל בטוהר הגזע. השחקן שגילם את הדמות, גלן קווין, מת ארבע שנים מאוחר יותר.
  • ספייק - ערפד אנגלי (מאז 1880) עם נשמה (מאז 2002, לאחר מאורעות העונה השישית בבאפי ציידת הערפדים), שהיה אויבו של אנג'ל והמאהב של באפי אחריו. לאחר שמת מות גיבורים בפרק הסיום של "באפי" הוא מופיע ב"וולפראם אנד הארט" בעונה החמישית כרוח רפאים עד שחוזר להיות גשמי. כעת, כאשר יש שני ערפדים עם נשמה, ספייק ואנג'ל רבים ביניהם ללא הרף על תואר הגיבור. טיפוס מרדן וסרקסטי, אוהד של קבוצת הכדורגל מנצ'סטר יונייטד, וזו אחת הסיבות שהוא נגד השמדת העולם. הופיע גם כאורח בפרק השלישי שבעונה הראשונה. את דמותו גילם השחקן ג'יימס מרסטרס.
  • דרלה - אהובתו הערפדית הנצחית של אנג'לוס, שעירפדה אותו וערכה איתו מסעות קטל בעולם במשך המאות, עד שקיבל נשמה וחיסל אותה בעונה הראשונה של באפי קוטלת הערפדים. נולדה בסוף המאה ה-17, עבדה בזנות ועורפדה על ידי האדון כשגססה. בסוף העונה הראשונה היא הוחזרה לחיים כאנושית על ידי "וולפראם אנד הארט" כדי להשיב את אנג'ל לצד האפל, אך לאחר שנתגלה כי מחלת העגבת בה לקתה לפני שעורפדה חוזרת אליה, הובאה דרוסילה כדי לערפד אותה ובכך השתיים השליטו טרור בעיר. לאחר שהיא ואנג'ל קיימו יחסים, היא חזרה בעונה השלישית כשהיא בהריון עם תינוק אנושי, שהאנושיות שבו השפיעה גם עליה. כשהבינה שגוף הערפד שלה לא יכול ללדת היא נטלה את חייה במו ידיה, כדי לאפשר לו להיוולד. את דרלה גילמה השחקנית ג'ולי בנץ.
  • לינדזי מקדונלד - עורך-דין ב"וולפראם אנד הארט" שהיה אחד ה"כוכבים העולים" של החברה, עד שאנג'ל הגיע לעיר. אחראי על החזרתה לחיים של דרלה. אנג'ל כרת לו את היד כדי להציל מגילת נבואות עתיקה משריפה בסיום העונה הראשונה. אנג'ל גם כמעט וגרם לו לחזור למוטב, אך לינדסי העדיף בסופו של דבר את החיים השקטים. ברח מהעיר בסוף העונה השנייה, חזר בעונה החמישית וחבר לאיב כדי לנקום באנג'ל ובחברה. את דמותו גילם השחקן כריסטיאן קיין.
  • ליילה מורגן - עורכת-דין מ"וולפראם אנד הארט", שותפתו של לינדסי וכמוהו שרדה את הטבח במרתף היינות. קודמה בעונה השנייה לאחר מותו של הולנד מאנרס ועזיבתו של לינדסי ונהייתה למנהלת בפועל של "וולפראם אנד הארט". בעונה הרביעית ניהלה רומן עם ווסלי שננטש על ידי החבורה. ווסלי הציל אותה כשהחיה תקף את החברה וחיסל את עובדיה, אך מאוחר יותר היא נרצחה בדם קר בידי קורדיליה, שנשלטה על ידי ג'סמין. את דמותה גילמה השחקנית סטפני רומנוב.
  • קייט לוקלי - בלשית שבמהלך העונה הראשונה נעזרה באנג'ל בפענוח מקרים שמקורם בעל טבעי, ומאוחר יותר התוודעה לעובדה שהוא ערפד (בעקבות מצוד אחר ערפד שיצר). בעונה השנייה לאחר שאביה נרצח על ידי ערפדים רכשה טינה לאנג'ל ונעשתה אובססיבית בחקירת שדים וערפדים. היא פוטרה מהמשטרה על התנהגותה המוזרה וניסתה להתאבד, אך אנג'ל הציל אותה ברגע האחרון. את דמותה גילמה השחקנית אליזבת רוהם.
  • פיית' - קוטלת המופיעה ב"אנג'ל" במספר פרקי מעבר. בעונה הראשונה היא בורחת לשם מסאנידייל, ו"וולפראם אנד הארט" שוכרים אותה כדי לחסל את אנג'ל, אך לאחר קרב איתו הוא מחזיר אותה למוטב והיא מסגירה את עצמה למשטרה. בעונה הרביעית ווסלי מבריח אותה מהכלא והיא עוזרת להם להילחם בחיה ובאנג'לוס, וכמעט משלמת על כך בחייה. את דמותה גילמה השחקנית אלייזה דושקו.
  • הולנד מאנרס (עונות 1–2, סאם אנדרסון)- רל"ש המבצעים המיוחדים ב"וולפראם את הארט" בשתי העונות הראשונות. ככזה, אחראי ישירות על העימות עם אנג'ל. נרצח על ידי דרלה בטבח במרתף היינות אבל חזר כמת כדי להראות לאנג'ל שהעולם הזה הוא בעצם מלא רוע.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אויבים עיקריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה לבאפי ציידת הערפדים, אף כי פחות בבירור, גם באנג'ל יש רשע מרכזי בכל עונה, כשבכולן משחקת החברה "וולפראם אנד הארט" תפקיד מרכזי.

  • עונה ראשונה - "וולפראם אנד הארט" בראשות הולנד מאנרס (בעונות מאוחרות יותר ליילה מורגן).
  • עונה שנייה - דרלה ודרוסילה.
  • עונה שלישית - צייד הערפדים הולץ, שד הזמן סג'האן.
  • עונה רביעית - החיה, אנג'לוס וג'סמין.
  • עונה חמישית - לינדסי ואיב, המילטון, "אגודת הקוץ השחור".

ההיסטוריה הבלתי כתובה של דרלה ואנג'לוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1609, וירג'יניה, אמריקה: דרלה, פרוצה בשנות ה-20 לחייה, גוססת מעגבת. ה"מאסטר", ערפד חזק בן 300 שנה, מנהיג כת "מסדר אורליוס" מגיע אליה ככומר ומערפד אותה.
  • 1753, גלוואי, אירלנד: ליאם, בן 26, רב עם אביו ובורח מהבית. בסימטה חשוכה הוא פוגש את דרלה. היא מציעה לו לראות עולם. הוא מסכים, והיא מערפדת אותו. כאנג'לוס, הוא רוצח את כל משפחתו ויחד עם דרלה הם טובחים בעיירה.
  • 1760, לונדון: ליאם לשעבר, כעת אנג'לוס, מבקר את ה"מאסטר" יחד עם דרלה, ומסרב לקבל את מרותו.
  • 1764, יורק, אנגליה: צייד הערפדים דניאל הולץ, רודף את דרלה ואנג'לוס. השניים מטעים אותו ומגיעים לביתו, רוצחים את משפחתו ומערפדים את בתו הקטנה.
  • 1765, צרפת: דרלה ואנג'לוס נרדפים בצרפת על ידי המון זועם, שבראשם הולץ. דרלה נמלטת על הסוס היחיד שהיה להם ומשאירה את אנג'לוס מאחור.
  • 1771, רומא, איטליה: דרלה וערפדים פורצים לכנסייה ומצילים את אנג'לוס הכלוא מידי כמרי הוותיקן. הם הורגים את כולם חוץ מהולץ.
  • 1773, הולץ עושה עסקה עם שד הזמן סג'האן, וקופץ קדימה לשנת 2001 (עונה שלישית).
  • ?178, פרנקפורט, פרוסיה: "בן האלמוות" הורג נזירות שאנג'לוס רצה לעצמו, וכך מתחיל סכסוך ארוך ביניהם.
  • ?178, אנג'לוס פוגש את "החיה", שד חזק ואכזרי שערך טבח המוני, אבל מסרב לעבוד איתו.
  • 179?: אנג'ל מערפד צעיר בשם פן (ג'רמי רנר) ומלמד אותו להיות אכזרי כמוהו. השניים מטילים מורא בעירו של פן, שנהנה לרצוח את משפחתו כמו אנג'ל.
  • 1860-1880, לונדון, אנגליה: אנג'לוס הורג כומר, כשלתא הווידויים נכנסת נערה בשם דרוסילה, שלה מתברר יש כוחות חיזוי. אנג'לוס הורג את כל משפחתה, ומערפד אותה. ב-1880 היא מערפדת צעיר בשם ויליאם, שיכונה "ספייק".
  • 1894, איטליה: דרלה ודרוסילה בוגדות באנג'לוס וספייק עם "בן האלמוות", כשהפעם הוא כולא את אנג'לוס וספייק כדי שלא יפריעו לו.
  • 1898, בורסה, רומניה: ליום הולדתו דרלה נותנת לאנג'לוס צועניה במתנה, והוא מרוקן אותה לגמרי מדם. כתגובה, הצוענים מקללים את אנג'לוס בנשמה. דרלה מגלה זאת במהרה וזורקת אותו מהבית, באיום שתשפד אותו, ויחד עם דרוסילה וספייק הם משמידים את השבט.
  • 1900, סין: אנג'ל רודף אחר דרלה, שעורכת טבח בזמן מרד הבוקסרים, ומנסה להוכיח לה שהוא עדיין רע, אך מהר מאוד מגלה שאינו יכול להרוג (פרט לרוצחים ואנסים) עקב נקיפות מצפון, ובורח משם. דרלה חוזרת לעבוד עם "המאסטר".
  • 1943, ניו יורק: אנג'ל מקבל ביקור פתע של "היוזמה לחקר שדים" של ממשל ארצות הברית. באיום יתדות הם מצווים עליו לעזור לצוללת גרמנית (הכבושה בידי חיילים אמריקאים) שתקועה באוקיינוס האטלנטי כשעל סיפונה שלושה ערפדים אכזריים. אנג'ל צולל לקרקעית האוקיינוס ומגלה שאחד מהם הוא ספייק. הוא משפד את השניים האחרים, ומשתלט על הצוות ועל ספייק. לאחר שמפקד הצוות, סמואל לאוסון, גסס מהתנקשות של שבוי נאצי, אנג'ל נאלץ לערפד אותו כדי להציל את כל הצוללת.
  • 1952, לוס אנג'לס, קליפורניה: אנג'ל שוכן בבית-מלון רדוף שד אימתני, ולאחר שדיירי המלון מאשימים אותו ברצח הוא משאיר אותם להיאכל על-ידו.
  • ?197, ניו יורק: אנג'ל נוכח בעת שוד בחנות דונאט, ולא מצליח לעמוד ביצריו וניזון מבעל החנות הגוסס ממילא. נגעל מעצמו, אנג'ל הופך לנער אשפתות הניזון מחולדות עד שנות התשעים.
  • 1996 וויסלר, שליח של "הכוחות שהינם" מציג בפני אנג'ל את באפי סאמרס, קוטלת טרייה, ללא ידיעתה. אנג'ל עובר בעקבותיה לסאנידייל, שם הוא עוזר לה במאבקה ב"מאסטר" (ובדרלה), ומתאהב בה.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה אנג'ל זכתה במספר פרסים. ביניהם פרס סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר של הגילדה הבינלאומית לאימה, בשנת 2001; שישה פרסי סאטורן מהאקדמיה למדע בדיוני, פנטזיה ואימה - ביניהם בפרס "סדרת הרשת" ובפרס השחקן הראשי ב-1999, 2001 ו-2003; מועמדות לפרס אמי; כמו גם שלושה פרקים היו מועמדים לפרס הוגו כפרקי הדרמה הטובים ביותר בשנים 2003 ו-2004 (Waiting in the Wings מהעונה השלישית, Smile Time מהעונה החמישית, ו-Not Fade Away, הפרק החותם את הסדרה).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנג'ל בוויקישיתוף