אנדרו ווד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנדרו ווד
Andrew Wood
אנדרו ווד (במרכז) עם להקת מאת'ר לאב בון, 1989
אנדרו ווד (במרכז) עם להקת מאת'ר לאב בון, 1989
לידה 8 בינואר 1966
קולומבוס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 19 במרץ 1990 (בגיל 24)
סיאטל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה אנדרו פטריק ווד
שם במה Landrew the Love Child
"Man Of Golden Words"
אנדי ווד
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1980 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Bainbridge High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק אלטרנטיבי, גראנג', גלאם מטאל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה בס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים C/Z רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים מאלפנקשן, מאת'ר לאב בון
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנדרו פטריק וודאנגלית: Andrew Patrick Wood;‏ 8 בינואר 1966 - 19 במרץ 1990) היה הסולן של להקות הרוק מאת'ר לאב בון ומאלפנקשן. הוא הושפע, הן במראה החיצוני והן בסגנון השירה, מזמרי גלאם כמו פרדי מרקיורי מקווין ופול סטנלי מקיס.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ווד התחיל לנגן בתחילת שנות השמונים עם להקת מאלפנקשן שהקים ביחד עם אחיו קווין ווד ועם רייגן האגר. הלהקה השתמשה בשמות במה שהיו אלטר אגו, ו-ווד קרא לעצמו "לאנדרו ילד האהבה" ( Landrew the Love Child). למרות שהלהקה שחררה שני אלבומים בלבד, היא נמנית בתודעה כאחת המייסדות של סצנת הגראנג' של סיאטל. עד לשנת 1988 מאלפנקשן התפרקה, והוא הקים יחד עם סטון גוסארד וג'ף אמנט (יוצאי להקת גרין ריבר) את מאת'ר לאב בון, שאחרי שנה של עבודה משותפת שחררה את המיני-אלבום "Shine".

ב-16 במרץ 1990, מספר ימים לפני שחרורו הצפוי של אלבום הבכורה של הלהקה, "Apple", ווד, לו הייתה היסטוריית שימוש בסמים קשים ומספר ניסיונות גמילה, אושפז במצב של מוות מוחי כתוצאה ממנת יתר של הרואין, לאחר שנמצא על ידי חברתו. לאחר שלושה ימים של אשפוז בבית החולים, תחת תמיכה של מכשירים רפואיים על מנת לאפשר לחבריו ובני משפחתו להיפרד ממנו, נפטר ווד כשהוא בן 24 בלבד, מה שהביא לסיום דרכה המעשית של הלהקה. שחרור האלבום שנדחה עקב מותו של ווד, שוחרר לבסוף ב-19 ביולי 1990. וסיבוב ההופעות שתוכנן לשם קידום האלבום התבטל.

לאחר מותו של ווד, חלק מחברי ההרכב שנותרו, גוסארד ואמנט, התחילו לעבוד עם מאט קמרון וכריס קורנל מסאונדגארדן על שני שירים שקורנל כתב לווד, שהיה חברו הטוב. התפתחות שהביאה בסופו של דבר לאלבום שלם שיצא ב־1991 תחת השם טמפל אוף דה דוג (Temple of The Dog), על שם אחד מהשירים שכתב ווד. ביצירת האלבום השתתפו גם מייק מק'ריידי ואדי ודר, וכך למעשה נולדה להקת פרל ג'אם.

להקת טמפל אוף דה דוג הקליטה את אלבומה היחיד לזכרו של אנדרו ווד ולהקת אליס אין צ'יינס הקדישה לאנדרו ווד את אלבום הבכורה שלה Facelift ואת אחד מלהיטיה הגדולים, ?Would.

ב-1995 החליט חברו לשעבר בלהקה, וחבר להקת פרל ג'אם בהווה, סטון גוסארד, לאגד יצירות ישנות שלהם שהוקלטו בשנים 1986-1987 בתור להקת מלפאנקשן, וליצור אלבום בשם "Return to Olympus". האלבום מכיל סך הכל 33 רצועות מתוכן רק 13 עם סאונד (רצועות 1-12 ורצועה 33) וכל השאר ללא אודיו.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם האלבום תאריך יציאה חברת תקליטים סוג האלבום להקה
Shine 1989 Mercury Records EP מאת'ר לאב בון
Apple 1990 Mercury Records אלבום אולפן
Mother Love Bone 1992 Mercury Records אלבום אוסף
Return to Olympus 1995 Loosegroove Records אלבום אולפן מאלפנקשן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקאים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.