פיינאפל אקספרס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף אננס אקספרס)
פיינאפל אקספרס
Pineapple Express
בימוי דייוויד גורדון גרין עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'אד אפאטו עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'אד אפאטו,
סת' רוגן,
אוואן גולדברג
עריכה קרייג אלפרט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים סת' רוגן,
ג'יימס פרנקו,
גארי קול,
רוזי פרז,
קרייג רובינסון,
אמבר הרד,
קווין קוריגן,
דני מקברייד
מוזיקה גרים רוול עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום טים אור עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי קולומביה, Apatow Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Columbia Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 6 באוגוסט 2008
משך הקרנה 112 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט חבר'ה, סרט קומדיה, סרט פעולה, stoner film, סרט פשע עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 25,000,000 דולר[1]
הכנסות 101,624,843 דולר[1]
הכנסות באתר מוג'ו pineappleexpress
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיינאפל אקספרסאנגלית: Pineapple Express) הוא סרט משנת 2008 שבוים על ידי דייוויד גורדון גרין, נכתב על ידי סת' רוגן ואוון גולדברג ובכיכובם של רוגן עצמו וג'יימס פרנקו. המפיק ג'אד אפאטו, שעבד קודם לכן עם רוגן וגולדברג על הסרטים "הדייט שתקע אותי" ו"סופרבאד - חרמן על הזמן", השתתף בכתיבת העלילה. הסרט יצא לאקרנים ב-6 באוגוסט 2008. ג'יימס פרנקו היה מועמד לפרס גלובוס הזהב על משחקו בסרט זה.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייל דנטון (סת' רוגן) הוא בחור בן 25 שמשתמש במריחואנה באופן קבוע ומתפרנס מהגשת צווי התייצבות לבית משפט. הוא מגיע לביקור אצל סוחר הסמים שלו, סול סילבר (ג'יימס פרנקו) על מנת לרכוש מריחואנה. דייל מספר ששם האדם הבא שהוא הולך להגיש לו צו נקרא טד ג'ונס וסול אומר שייתכן שהוא מכיר אותו. לאחר מכן דייל נוסע לבית של טד ושם הוא עד כיצד שוטרת, קרול ברייזר (רוזי פרז), וטוד יורים למוות באדם אסייתי. בשלב זה דייל נכנס לפאניקה ונמלט מהמקום אבל משאיר אחריו בזירה פילטר של הג'וינט שלו שהכיל מריחואנה מסוג נדיר בשם "פיינאפל אקספרס" (אננס אקספרס). טד מצליח לזהות את סוג המריחואנה הזו ושולח את שני הבריונים שלו, בודלופסקי ומאתסון (קווין קוריגן וקרייג רובינסון) הישר לסוחר סמים בשם רד (דני מקברייד), שמספר שהוא מכר את הסם רק לסול.

דייל מגיע בבהלה לדירה של סול ומבין ממנו שטד הוא סוחר סמים מסוכן וייתכן שהוא יצליח לעלות על כך שהסם הגיע מסול. יחד הם בורחים ליער בזמן שהבריונים של טד מכריחים את רד לקבוע פגישה בינו לסול. דייל וסול נרדמים באוטו של דייל ומתעוררים לגלות שהם איחרו והחמיצו את הפגישה עם רד. הם עוזבים את היער ומגיעים לבית של רד, בתקווה לגלות האם טד הצליח לעלות עליהם. רד אומר שטד לא אחריהם אבל דייל מבין שהוא משקר ומתחיל קטטה שבסופה רד מאבד את ההכרה. הם מעירים את רד ומענים אותו עד שהוא מספר להם שטד גילה מי הם ומתכוון לרצוח אותם. לאחר מכן הם מחליטים להימלט מהעיר.

על מנת לממן את האוטובוס שעוזב את העיר, סול ודיל מוכרים מריחואנה מסוג פיינאפל אקספרס. שוטרת שמגיעה למקום עוצרת את דייל על מכירת מריחואנה והוא מנסה לשכנע אותה שהשוטרת ברייזר משוחתת. בעזרת תכסיס מתוחכם מצליח סול לגרום לשוטרת לצאת מהניידת וגונב את הרכב, הוא טוען שעשה זאת כי חשב שזו הייתה השוטרת ברייזר. באותו הזמן השוטרת ברייזר שומעת בקשר על המעצר של דייל והיא יוצאת למרדף בהילוך מהיר אחריהם. דייל וסול מצליחים להימלט אך מתחילים להתווכח בשל הסיטואציה שבה הם נמצאים. הם מחליטים להיפרד וסול הולך לבקר את סבתא שלו בבית האבות שלה. בבית האבות הבריונים של טד חוטפים את סול וכולאים אותו מתחת לאסם. דייל משכנע את רד לעזור לו לחלץ את סול אבל רד נסוג ברגע האחרון. התוכנית של דייל לא מצליחה והוא נתפס. בזמן שדייל וסול מוחזקים כבני ארובה הם משלימים ומתכננים כיצד לברוח.

לפתע, כנופיית סמים אסייתית שמתחרה בכנופיה של טד מתקיפה את האסם, זאת כנקמה על כך שטד והשוטרת ברייזר רצחו את אחד מחברם. דייל וסול מצליחים להשתחרר אבל נתפסים על ידי מאתסון. מאתסון מחורר את האוזן של סול ביריית אקדח אבל סול מצליח להשתלט עליו. סול ודייל יוצאים מהחדר בו הוחזקו ומצטרפים לקרב שמתחולל באסם. מאתסון יורה בבודלופסקי והורג אותו על כך שסירב לירות בסול. אחר כך הוא מיד פונה לכיוון סול אבל בדיוק אז רד פורץ עם רכבו לאסם ומוחץ את מאתסון. בו זמנית, מתרחש מאבק ארוך בין דייל לטד שמסתיים במותו של טד. במקום אחר באסם אחד האסייתים מפעיל פצצה שמתחילה לשרוף את כל המקום. השוטרת ברייזר יורה ברד והרכב שלו מתפוצץ ונופל עלייה. ההתפוצצות גורמת לסול לאבד הכרה אבל דייל מוצא אותו וסוחב אותו החוצה מהאסם הבוער. רד, איכשהו עדיין בחיים, מצליח גם כן להימלט ומשלים איתם. בהמשך הם אוכלים במסעדה ומדברים על ההרפתקאה שחוו. בסוף אמא של סול אוספת אותם ולוקחת אותם לבית החולים.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי המפיק ג'אד אפאטו, ההשראה לסרט הייתה הדמות פלוייד מהסרט "רומן על אמת" אותה גילם בראד פיט. אפאטו חשב ש"זה יהיה מצחיק לעשות סרט בו נוכל לעקוב אחר הדמות הזו מחוץ לדירה שלו ולראות איך רודפים אחריו פושעים". על פי רוגן תקציב ההפקה האידיאלי היה 40 מיליון דולר אבל בגלל הנושא - "סרט על סמים" - כפי שתיאר זאת, סרטי סוני הקצו 25 מיליון דולר. הסרט נקרא על שם סוג אמיתי של קנאביס שנקרא "אננס אקספרס".

ביקורות והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה בעיקר לביקורת חיוביות. באתר Rotten Tomatoes הסרט קיבל ציון 68%, כשרוב המבקרים שיבחו את המשחק שבסרט (בעיקר של ג'יימס פרנקו). חלק מהמבקרים התלוננו על הוולגריות בסרט, אך ציינו שהסרט עדיין מצחיק. הסרט זכה להצלחה בקופות ובסוף השבוע הראשון של הסרט הוא הוכרז לסרט עם הפתיחה השנייה הכי טובה של השנה אחרי "האביר האפל" וכיום הכנסותיו עומדות על 101,549,277 דולרים.

אפשרות לסרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'אד אפאטו הכריז שישנה סבירות גבוהה לסרט המשך, אך נכון להיום טרם נמסרה הודעה רשמית בנושא. בשנת 2013 ב-1 באפריל שוחרר סרטון כביכול-פרומו לקראת סרט המשך. בסרטון שיחקו רוגן, פרנקו, מקברייד ורובינסון את הדמויות מהסרט הראשון וג'ונה היל הופיע בתור וודי הרלסון. בהמשך התברר שהסרטון היה חלק ממתיחת 1 באפריל במטרה לקדם את הסרט "סוף.". על פי רוגן וגולדברג, הסרט הביתי שמוצג ב"סוף." מתאר את חזונם לסרט המשך.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 נתוני הסרט פיינאפל אקספרס מאתר Box Office Mojo, כניסה אחרונה ב-15 בינואר 2014