אנשים ומחשבים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנשים ומחשבים
נתונים כלליים
מייסדים פלי פלד, דליה פלד
תקופת הפעילות 1981–הווה (כ־43 שנים)
משרד ראשי בית הוורד, גבעתיים, ישראל
מוצרים עיקריים כנסים, עיתונות
 
http://www.pc.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קבוצת אנשים ומחשבים עוסקת בהוצאה לאור ובהפקת כנסים בתחום המחשוב. היא בעלת אתר האינטרנט PC.co.il הנושא את שם הקבוצה, העוסק בחדשות ובחידושים מעולם המחשוב.

על הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקבוצת אנשים ומחשבים שלושה עיסוקים עיקריים: עיתונות מודפסת, מדיית אינטרנט וחברת הכנסים והאירועים[1]. הקבוצה מפעילה 12 פורומים מקצועיים לקהילת ה-ICT, בהם פורומים למנמ"רים, מנכ"לים, מומחי אחסון, מנהלי אתרי אינטרנט ואחרים. לצד זאת עורכת החברה כנסים מקצועיים וכנסי לקוחות והיא נחשבת כיום למובילה בתחום.

אנשים ומחשבים היא גם חברת ההפקות הגדולה ביותר של כנסים ואירועי היי-טק בישראל. מפיקים אירועים ללקוחות בינלאומיים ולחברות מקומיות רבות בפרט. הכנסים המקצועיים, שעוסקים בתחומי טכנולוגיות וסקטורים ספציפיים, נהיו פופולריים עד כדי כך, עד שרבים מהם הפכו כבר מזמן למסורת שנתית. דוגמאות בולטות לאירועים כאלה הם CyberSec, InfoSec, DevCon, eGov, mPay, Agile ועוד. האירועים של אנשים ומחשבים, שמפגישים יחד את אנשי ה-IT, המחשוב והטכנולוגיה המובילים בישראל ובעולם, הם גם המקום שבו מכריזים על הזוכים בתחרויות השנתיות היוקרתיות, בהן מוענקים תארים כגון: המנמ"ר המצטיין של השנה, פרויקטי IT המצטיינים של השנה, האפליקציה המצטיינת של השנה וכו'. על רשימת הזוכים נמנים הבנקים הגדולים בישראל, חברות תקשורת מובילות, חברות תעופה, ממשלת ישראל, צה"ל ועוד רבים וטובים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה הוקמה בשנת 1981 על ידי בני הזוג פלי[2] ודליה פלד ומשה אלון (שפרש בשנת 1984 כדי להשתתף בהקמת חברת "כלנית")[3]. ב-18 בנובמבר 1981 יצא לאור הגיליון הראשון של כתב העת "אנשים ומחשבים" בפורמט טבלואיד. בתחילה הופיע העיתון כדו-שבועון ולאחר מספר גיליונות הפך לשבועון. הקבוצה הגיעה להסכמי תוכן עם קבוצת המדיה האמריקנית CMP InformationWeek, שבעקבותיהם שונה שם השבועון ל-InformationWeek, אם כי עיקר תוכנו עוסק בישראל. כיום הוא מפורסם אלקטרונית מדי שבוע וגרסה נוספת מודפסת אחת לחודש.

לצד השבועון החלה החברה בשנת 1989 להפיץ "עיתוני פקס", שנשלחו בפקס מדי בוקר לאנשי התעשייה. עם התפתחות הטכנולוגיה הפך עיתון הפקס לעיתון וירטואלי, Daily Maily, שמופץ כיום (2009) לכ-90,000 קוראים בתחום המחשוב. כמו כן מפיצה הקבוצה את הירחון PC PLUS, שמכיל חומרי מקור וחומר מתורגם מהירחון הבריטי[4]. בנוסף הפיקה את הגרסה הישראלית של ירחון העסקים האמריקאי "ביזנס 2.0" של תאגיד טיים וורנר[5] עד לסגירתו ב-2007[6], ואת כתב העת 32Bit בשנות התשעים.

ב-2019 השיקה הקבוצה פודקאסט בשם אנשים ומחשבים.

בין העורכים ואנשי תקשורת בולטים שליוו את הקבוצה מאז ועד היום: רני רוגל שהיה מנכ"ל העיתון ועורכו, דודי גולדמן, ניסו כהן, דוד גורדון ודן בילסקי.

תערוכות בינלאומיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 1999 ערכה החברה לראשונה את תערוכת המחשבים הבינלאומית קומדקס בישראל[7]. התערוכה זכתה לשיא של 30,000 מבקרים במהלך שבוע התערוכה ולביקורים של אנשי עסקים בכירים רבים מישראל ומהעולם[8]. בנוסף נערך במסגרת התערוכה כנס "מזרח תיכון חדש", ביוזמת השר לשיתוף פעולה אזורי שמעון פרס, אליו הוזמנו חברות תוכנה פלסטיניות. במוקד הכנס עמד החזון של פרס על הקמתה של תעשיית היי-טק פלסטינית לצד הישראלית שתפעל בשיתוף פעולה[9].

תערוכת קומדקס נערכה שוב בספטמבר 2000[10]. בשנה זו הוקם ביתן בו הציגו 16 חברות תוכנה מהרשות הפלסטינית[11]. תערוכת קומדקס נערכה בישראל בפעם השלישית והאחרונה בדצמבר 2001[12].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ גלית ימיני, פרס הצטיינות מיוחד לאהוד גרף ולרביב צולר בכנס "אנשים ומחשבים", באתר הארץ, 11 באוקטובר 2003
    גליה ימיני, מנהל מערכות מידע של בנק לאומי - יצחק מלאך -זכה באוסקר ה-IT, באתר הארץ, 10 באוקטובר 2005
  2. ^ שלימים שינה את שמו הפרטי ל"פלי הנמר"
  3. ^ טל זלמנוביץ ותמר לוריה, ‏אני לא זברה, באתר גלובס, 20 במרץ 2003
  4. ^ TheMarker digital, קבוצת אנשים ומחשבים משיקה מגזין חדש - PC Media Plus, באתר TheMarker‏, 15 במאי 2001
  5. ^ השבוע יצא לאור "ביזנס 2.0", ירחון אמריקאי לכלכלה החדשה, בגרסתו הישראלית; יכיל תכנים מתורגמים ומקוריים ויופק ע"י קבוצת "אנשים ומחשבים", באתר TheMarker‏, 28 בספטמבר 2000
    אביבה משמרי, ‏מהדורה ישראלית של מגזין האינטרנט "ביזנס 2.0" - בקיץ, באתר גלובס, 12 ביוני 2000
  6. ^ ניו יורק טיימס, קורבן ה-2.0 הראשון: חברת טיים סוגרת את מגזין הדפוס "ביזנס 2.0" בגלל ירידה בפרסום, באתר הארץ, 5 בספטמבר 2007
  7. ^ תערוכת קומדקס תתקיים גם בישראל, באתר גלובס, 22 ביוני 1999
  8. ^ מעריב, ‏נציגי קרן ההשקעות סופטבנק יגיעו לחפש הזדמנויות עסקיות, באתר גלובס, 19 באוקטובר 1999
  9. ^ רוני ליפשיץ, ‏ההיי-טק יביא את השלום, באתר גלובס, 25 בנובמבר 1999
  10. ^ אבי גנאור, ‏10 מיליון שקל יושקעו בתערוכת קומדקס ישראל, באתר גלובס, 22 באוגוסט 2000
  11. ^ ג'ודי מלץ, ‏אאוטסורסינג לפלשתינים, באתר גלובס, 19 בספטמבר 2000
  12. ^ מאת יובל דרור, קבוצת "אנשים ומחשבים" דוחה את תערוכת קומדקס לדצמבר, באתר הארץ, 22 באוגוסט 2001