אסף לביא צנעני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף אסף צנעני)
אסף לביא צנעני
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 24 בינואר 1979 (בן 45)
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אסף צנעני (נולד ב-24 בינואר 1979) הוא כותב, מלחין ומפיק מוזיקלי ויוצר מוזיקה ומלחין וגם יוצר מוזיקה. בין יצירותיו "אז מה?!" שכתב והפיק לאמו, מרגלית צנעני, והלהיטים "באש ובמים" שכתב והלחין לזמר קובי פרץ, "רוצה אותך" בביצועו של ישי לוי ו"אל תבכי" בביצועו של עומר אדם.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אסף לביא צנעני נולד וגדל בשכונת תל כביר בדרום תל אביב כבן יחיד לזמרת מרגלית צנעני ומורדי לביא, שהתגרשו בהיותו בן חמש. אביו ריצה מספר שנים בבתי סוהר שונים.

בצעירותו גילה צנעני עניין רב במוזיקה ועסק כתחביב בעריכת רמיקסים של להיטים לועזיים מוכרים באותה תקופה. הרמיקסים שיצר התנגנו רבות במועדונים וברחבות הריקודים למרות שהופקו באופן מחתרתי. באוגוסט 1997 התגייס לשירות קרבי במשמר הגבול ונאלץ לנטוש את המוזיקה. עם שחרורו מהצבא בשנת 2000 נרשם לבית הספר למוזיקה של יואב גרא ובמקביל עבד באולפני הקלטות שונים. בשנת 2004 החליט לנסות את מזלו בכתיבת שירים והתחיל להפיק את האלבום "גלה לי" של אמו. האלבום זכה להצלחה גדולה והתאפיין בשירים קליטים ובהפקות מוזיקליות צעירות המשלבות אלמנטים אלקטרוניים. בין הלהיטים הגדולים באלבום נמנים "אין לי כוח למשחקים" ו"אז מה?!", העוסק בפרידה מבן זוג.

בעקבות הצלחת האלבום "גלה לי", קיבל צנעני פניות רבות מצד אומנים בז'אנר הים תיכוני. בין האומנים איתם שיתף פעולה נמנים אייל גולן, שלומי שבת, קובי פרץ, ישי לוי, עומר אדם ועידן יניב. בין להיטיו הגדולים נמצאים "באש ובמים" בביצועו של קובי פרץ, "קחי אותי" בביצועו של אייל גולן, "רוצה אותך" בביצועו של ישי לוי ו"אל תבכי" בביצועו של עומר אדם. במקביל התפרסם צנעני בשם "קפוצ'ינו הג'וקר" והיה אחראי לפרודיות מצליחות כגון "תנו צ'אנס לערס" (פרודיה לשיר "תתנו לו צ'אנס" של שלישיית מה קשור?, ו"מצ'מע פפייה" ("מה נשמע יפהפייה") בשיתוף עם רון שלום, הידוע כ"הרון הרון" מתוכניתו של דידי הררי ברדיו ללא הפסקה.

בשנת 2009 שוב שיתף פעולה עם אמו בהפקת אלבומה דווקא היום, בין השירים שהפיק וכתב באלבום נמצאים "אל תשברי", "צועקת אליך" ו-"אתה יודע". באותה שנה החל לעבוד עם הזמר עומר אדם, לו כתב והפיק את הלהיטים "אל תבכי" ו"את בליבי" שנכללו באלבום הבכורה שלו.

בשנת 2010 כתב והפיק לאמו את השיר "הלילה", שהיה לשיר הנושא של העונה השנייה של "זמר חתונות" בערוץ 24.

באוגוסט 2011 נעצר צנעני בחשד לסחיטה באיומים בפרשה שזכתה לכינוי "פרשת מרגול" באמצעות העבריינים מיכאל חזן ובן כהן. הפרשה סוקרה על ידי אמצעי התקשורת בצורה נרחבת למדי. בעקבות הפרשה הסתיים שיתוף הפעולה בינו לבין הזמר עומר אדם.

לאחר הפרשה המשיך צנעני לעבוד במרץ, הפיק וביים לאמו את הקליפ לשיר "ילד", השיר זכה להצלחה גדולה. כתב והלחין את השיר "רגע אמיתי" בביצועו של מושיק עפיה, כתב והלחין גם את השיר "באתי לכאן" בביצועו של שיר לוי, וכתב לאמו את השיר "רגשות מזויפים".

במהלך שנת 2012 החל לעבוד עם הזמר רן שפיר, בוגר התוכנית כוכב נולד 10. כיום צנעני משמש כמנהלו האישי של שפיר. צנעני גם כתב את שיר הבכורה של שפיר "דף חדש".

בתחילת שנת 2013 קיבל צנעני זימון לנבחרת האמנים בכדורגל. בנבחרת משחקים אמנים כמו אושרי כהן, אקי אבני, אנחל בונני, קובי אפללו ועוד.

ביוני 2016 כתב, הלחין והפיק את השיר "רחוק מכאן" בביצועה של אמו.

המעצר והחקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-16 באוגוסט 2011 נעצרו צנעני ואימו מרגלית צנעני בחשד לסחיטה באיומים. צנעני הבן נעצר בחשד לסחיטה באיומים, איומים, קשירת קשר לביצוע פשע ואחזקת נשק. על פי החשד, צנעני האם פנתה לעבריינים בכירים של העולם התחתון מארגון הפשע של עמיר מולנר, כדי לגבות כספים שלטענתה חייב לה האמרגן שלה ושל הזמר עומר אדם, אסף אטדגי. צנעני הבן שוחרר ממעצר לאחר 18 יום ותיק החקירה נגדו נסגר בשל חוסר ראיות.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ א' סניור, צנעני נעצרה: חשד לסחיטת אמרגנו של עומר אדם, באתר ynet, 16 באוגוסט 2011