אפטרמת' אנטרטיינמנט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף אפטרמת')
Aftermath Entertainment
נתונים כלליים
מייסדים ד"ר דרה
תקופת הפעילות 1996–הווה (כ־28 שנים)
חברת אם יוניברסל מיוזיק גרופ
מיקום המטה סנטה מוניקה עריכת הנתון בוויקינתונים
 
aftermathmusic.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אפטרמת' אנטרטיינמנטאנגלית: Aftermath Entertainment) היא חברת הקלטות אמריקאית שהוקמה על ידי אמן ההיפ הופ והמפיק ד"ר דרה. היא פועלת כחברת בת של אינטרסקופ רקורדס, השייכת לחברת יוניברסל מיוזיק גרופ, והיא גם מופצת דרכה. החברה כוללת את האמנים: ד"ר דרה, אמינם, ג'ון קונור, אנדרסון פאאק, Justus וקנדריק לאמאר. 17 מתוך 22 אלבומים שהוציאה החברה הוכתרו כאלבומי פלטינה על ידי איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי (RIAA).

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר העזיבה מדת' רואו רקורדס ביוני 1996, ד"ר דרה הקים את אפטרמת' אנטרטיינמנט דרך אינטרסקופ רקורדס. אפטרמת' הוקמה כ"חברת בוטיק", שמתמקדת באיכות האלבומים מאשר בכמותם.

בסוף 1996, ד"ר דרה הוציא את אלבום הקומפילציה "Dr. Dre Presents the Aftermath" (האלבום הראשון שיצא לאור על ידי אפטרמת'). האלבום כלל אמנים חדשים שחתמו בחברה (רוב האמנים שהתארחו באלבום עזבו את החברה מאוחר יותר). ב-1997 עזבה הזמרת דון רובינסון את להקת הרית'ם אנד בלוז "En Vogue" וחתמה באפטרמת', אך לקראת סוף 1997 היא עזבה את החברה בטענה שד"ר דרה לא מיהר לקדם את הפרויקטים שלה בחברה.

בסתיו 1997, אפטרמת' הוציאה לאור את האלבום "The Album" של הסופרגרופ "The Firm" (שכולל את האמנים: נאז, פוקסי בראון, AZ ו-Nature). האלבום הופק בעיקר על ידי ד"ר דרה והגיע לראש מצעד בילבורד 200. ב-1998 הלהקה התפרקה. האלבום הבא של החברה היה אמור להיות עם הראפר King Tee, אך האלבום שלו נגנז ו-King Tee שוחרר מההתחייבות שלו לחברה ב-2001. הראפר Last Emperor חתם ב-1997 בחברה, אך בשל מחלוקות מקצועיות הוא עזב את החברה.

ב-1998 אפטרמת' החתימה את אמינם, לאחר המלצה מהמנכ"ל והמייסד של אינטרסקופ רקורדס, ג'ימי איובין. שנה לאחר ההחתמה, אמינם הוציא לאור את האלבום הראשון שלו בלייבל, "The Slim Shady LP". האלבום הגיע לראש מצעד בילבורד 200 והוכתר ארבע פעמים כאלבום פלטינה. ב-1999 ד"ר דרה הוציא את האלבום השני שלו, "2001", שהוכתר כאלבום פלטינה שש פעמים.

מספר אומנים חתמו בחברה, אך עזבו אותה בעקבות מחלוקות מקצועיות. בעיות משפטיות כנגד זמרת הרית'ם אנד בלוז "Truth Hurts" הובילו לפרישתה מהחברה לאחר שהאלבום שלה שוחרר בלייבל. ב-2003 אפטרמת' הוציאה לאור בשיתוף פעולה עם שיידי רקורדס את האלבום הראשון של 50 סנט, "Get Rich or Die Tryin'". ב-2003 הראפר דה גיים חתם בחברה והוציא את אלבומו הראשון, "The Documentary", בשיתוף פעולה עם ג'י-יוניט רקורדס. אך לאחר שנוצרו מתחים בינו לבין 50 סנט הוא עזב את אפטרמת' באמצע 2006.

ב-2004 הראפר באסטה ריימס חתם בלייבל וב-2006 הוא הוציא לאור את האלבום "The Big Bang", אך לאחר הוצאת האלבום הוא עזב את החברה בעקבות סכסוך עם מנכ"ל אינטרסקופ, ג'ימי איובין. ב-2008 הראפר Stat Quo שוחרר מהלייבל. בתחילת 2009, הראפר Slim the Mobster חתם באפטרמת', בשיידי רקורדס ובג'י-יוניט רקורדס; לאחר מכן הוא נשאר רק באפטרמת'. בסוף 2009 הראפר Hayes חתם באפטרמת' בשיתוף פעולה עם הלייבל של טימבלנד Mosley Music Group, אך לאחר מכן שוחרר מהחוזה שלו בחברה.

בינואר 2010, הראפר בישופ לאמונט עזב את הלייבל, בעקבות דחיית שחרור האלבום שלו. באותה השנה, גם זמרת האר אן בי מרשה אמברוזיוס עזבה את החברה. במרץ 2012, הראפר קנדריק לאמאר חתם בלייבל. ב-15 באוקטובר 2013, הראפר ג'ון קונור הכריז במהלך טקס פרסי BET שהוא חתם בחברה.

ב-30 בינואר 2016, הודיע המוזיקאי אנדרסון פאאק כי חתם בלייבל, לאחר שזה התארח ב"Compton", אלבום הסולו השלישי של ד"ר דרה.

אומנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אומנים נוכחיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם האומן שנת החתמה מספר אלבומים באפטרמת'
ד"ר דרה 1996 2
אמינם 1998 11
קנדריק לאמאר 2012 4
אנדרסון פאאק 2016 2
סילק סוניק 2021 1

אומנים שעזבו את החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפיקים נוכחיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפיקים שעזבו את החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]