אפרת אביסרור פז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף אפרת אביסרור)
אפרת אביסרור פז
לידה 10 באוגוסט 1962 (בת 61) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה עברית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אפרת פז (נולדה ב-10 באוגוסט 1962) היא מתרגמת, עורכת ומוציאה לאור ישראלית.

תולדות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילדותה התגוררה לסירוגין בארצות הברית ובישראל, עקב עבודתו של אביה, פרופ' עזריה פז מהטכניון. בשנת 1988 סיימה אפרת את לימודיה לתואר ראשון בספרות אנגלית ולימודים כלליים באוניברסיטת ת"א. בשנת 1998 סיימה לימודי תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת ת"א, עם התמחות בשיווק ומנהל בינלאומי.

אפרת מתגוררת עם משפחתה באזור השרון.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הידע בשפות ובניהול ניתבה אפרת לשתי קריירות מקבילות – הראשונה, תרגום והוצאה לאור של ספרות מקצועית, והשנייה, כתיבה של תכנים קנייניים ושיווקיים בעברית ובאנגלית, המתאפיינת בהתאמות תרבותיות לקהלי יעד, יכולת הנובעת מהיכרותה את התרבות האמריקנית והאנגלו-סקסית מחד, ואת הישראלית מאידך.

בשנת 2001, לאחר כמה שנים כשכירה בהוצאת "מטר", הקימה עם שותפה את הוצאת הספרים "טורקיז" במסגרת שיתוף פעולה עם הוצאת "אחיאסף". הוצאת "טורקיז" התמחתה בספרי Vanity Publishing והוציאה לאור עשרות ספרים מסוגות שונות במשך כשנתיים, כשהמפורסם שבהם היה רב-המכר "הנה מה טופו ומה טעים" מאת טובה משולם.

בשנת 2003 נסגרה ההוצאה ואפרת עברה למתן שירותים שונים להוצאות ספרים. שימשה במשך שנים רבות עורכת תחום ניהול בהוצאת אופוס, וסיפקה להוצאות ספרים שירותי איתור, עריכה ותרגום של כותרים שהפכו מובילים בתחום זה בארץ. לאחר מכן הייתה שותפה במשך יותר מעשור במותג Family-Care מבית אמציה הוצאת ספרים, שם עסקה בהוצאה לאור של ספרות מקצועית בעולמות הטיפול, ובארגון כנסים מקצועיים בנושאים אלו.

רוב הספרים שאפרת פז ערכה (או כתבה עבור אנשי מקצוע), תרגמה והוציאה לאור הם ספרי עיון מקצועיים בתחומים שנעים על הסקאלה שבין ספרות ניהול ושיווק, דרך העצמה והתפתחות עצמית, ועד עולמות הפסיכולוגיה והטיפול הרגשי. עם זאת, היא מתרגמת, עורכת ומוציאה לאור גם ספרים ממגוון רחב של סוגות אחרות, כגון ספרי ילדים, פילוסופיה, הגות, ספרות יפה, דיאטה, סיפורי חיים ועוד. בנוסף, היא עוסקת גם בתרגום ובכתיבת שירה.

כיום מחלקת את עיסוקיה המקצועיים לשלושה תחומים עיקריים: הראשון, תרגום, כתיבה ועריכה של ספרות מקצועית (ספרי אוטוריטה) במגוון תחומים בדגש על תחומי התמחותה: טיפול, התפתחות עצמית, ניהול ושיווק; השני, ליווי מקצועי של תהליכי יצירה והפקה של מוצרי תוכן, אומנות והשראה לכותבים וליוצרים שמעוניינים להוציא לאור את יצירתם באופן עצמאי אך מקצועי - תחת המותג "פסיק-רגעים שאוצרים את הזמן", והשלישי, כיוצרת משותפת (יחד עם אורלי ברלר אלמגור) של סדרת קלפים טיפוליים תחת המותג "IPQ-לבחור בדיאלוג", משווקת את הקלפים ומנחה סדנאות שמלמדות כיצד לעבוד איתם.

בין הספרים שתרגמה, ערכה, כתבה והוציאה לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מארק ג'וינר, ההצעה שאי אפשר לסרב לה (אופוס)
  • סת גודין, פרה סגולה (אופוס)
  • סת גודין, להנהיג את השבט (אופוס)
  • סת גודין, ציר האופן (אופוס)
  • הארי ג' פרנקפורט, על "בולשיט" (אופוס)
  • Shai Levinger, Daddy's Cure (Indep. Pub.) (תרגום לאנגלית)
  • נופרת מרגליות, מקרוב, ספר שירה (פסיק)
  • אפרת פז ומונה אריאל, קלפי ירח מכושף (פסיק וסטודיו מונארט), ערכת קלפים לפיתוח חשיבה יצירתית

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אפרת אביסרור פז בוויקישיתוף