אקס-מן: ימי עבר עתידי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ימי עבר עתידי
Days of Future Past
עטיפת האוגדן X-Men: Days of Future Past, אמנות מקורית מאת ג'ון ביירן וטרי אוסטין.[1]
עטיפת האוגדן X-Men: Days of Future Past, אמנות מקורית מאת ג'ון ביירן וטרי אוסטין.[1]
מידע קומיקס
יוצר כריס קלרמונט
ג'ון ביירן
סוגה קומיקס
תקופת פרסום מקורית ינואר 1981 – פברואר 1981 (כ־4 שבועות ו־4 ימים)
סינדיקציה מארוול קומיקס
מסת"ב מסת"ב 0871355825
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר החוברות 2
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ימי עבר עתידיאנגלית: Days of Future Past) היא קשת סיפור פופולרית שפורסמה בחוברות הקומיקס The Uncanny X-Men #141-142 מבית מארוול קומיקס בין ינואר לפברואר 1981. את הסיפור כתב כריס קלרמונט ואייר ג'ון ביירן. הסיפור עוסק בעתיד חלופי דיסטופי שבו מוטאנטים נכלאים במחנות ריכוז. קיטי פרייד המבוגרת מעבירה את תודעתה לתוך קיטי פרייד הצעירה מזמן ההווה, ומביאה את חבורת האקס-מן למנוע מרגע גורלי בהיסטוריה לגרום לפאניקה המונית נגד המוטאנטים.

באותה תקופה, הצוות הקריאייטיבי כריס קלרמונט וג'ון ביירן פרסמו גם את קשת הסיפור "אקס-מן: סאגת הפניקס האפלה". שני הסיפורים הללו העלו את פופולריותו של הזיכיון, ועלילתו של "ימי עבר עתידי" עובד מספר פעמים לאורך השנים, בין היתר גם ב"אקס-מן: סדרת האנימציה". הגיליון הראשון של קשת הסיפור נבחר במקום ה-25 ברשימת חוברות הקומיקס הגדולות מכל הזמנים של שנת 2001. מציאות זו נקבעה כארץ-811.

עלילת הסיפור עובדה לאקס-מן: סדרת האנימציה, שבה שולבו אלמנטים מהסיפור לסיפורו של בישופ, שחוזר בזמן כדי לגלות בגידה בשורות האקס-מן. כמו כן, וולברין והאקס-מן הציגה עלילה דומה, כאשר פרופסור אקס נמצא בתרדמת למשך 20 שנה. כשהוא מתעורר, הוא מגלה שהמוטאנטים בעולמו נכלאו בידי זקיפי הסנטינל. הוא מתקשר עם האקס-מן מהעבר בצורה טלפתית כדי למנוע מהדברים להתרחש. עד לסוף העונה, עתיד זה נמנע, אך למעשה הוחלף בעידן אפוקליפס.

החוברת מהווה בסיס עיקרי לעלילת הסרט "אקס-מן: העתיד שהיה".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסיפור נעה בין זמן ההווה - שבו האקס-מן נלחמים באחוות המוטאנטים של מיסטיק - לזמן העתיד שבו האקס-מן לא הצליחו למנוע מאחוות המוטאנטים להתנקש בחייו של הסנאטור רוברט קלי. ביקום עתידי זה, זקיפי הסנטינל שולטים בארצות הברית, והמוטאנטים חיים במחנות ריכוז. חברי האקס-מן מזמן ההווה מוזהרים על העתיד לבוא בידי גרסה מבוגרת יותר של קיטי פרייד, חברת קבוצתם, שתודעתה נסעה בזמן והשתלטה על הצעירה כדי להזהירם. היא מצליחה במשימתה וחוזרת לזמנה רק כדי לגלות שהעתיד נותר ללא שינוי.

כחלק מהשלכות הסיפור, רייצ'ל סאמרס נסעה חזרה בזמן כדי להצטרף לקבוצת האקס-מן בזמן ההווה. נמרוד, הסנטינל האולטימטיבי, עקב אחריה והפך ליריבם של האקס-מן ושל מועדון הלפייר בזמן ההווה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The X-Men #141, January 1981