אקס-מן: מלחמת המשיח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלחמת המשיח
Messiah War
עטיפת החוברת Cable/X-Force: Messiah War ממאי 2009, אמנות מאת קארי אנדרוס, מייקל צ'ו וסוניה אובאק.
עטיפת החוברת Cable/X-Force: Messiah War ממאי 2009, אמנות מאת קארי אנדרוס, מייקל צ'ו וסוניה אובאק.
מידע קומיקס
יוצר קרייג קייל, כריסטופר יוסט, דוויין סוירצ'ינסקי
סוגה קומיקס
תקופת פרסום מקורית מאי 2009 – יולי 2009 (כ־8 שבועות ו־6 ימים)
סינדיקציה מארוול קומיקס
מסת"ב מסת"ב 0-7851-3157-4
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר החוברות 7
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלחמת המשיחאנגלית: Messiah War) הוא אירוע קרוסאובר] ביקום מארוול שפורסם בחוברות קייבל ואקס פורס על ידי חברת מארוול קומיקס בין מאי ליולי 2009 למשך 7 חוברות. את הסיפור כתבו קרייג קייל, כריסטופר יוסט ודוויין סוירצ'ינסקי.

"מלחמת המשיח" הוא האמצעי בטרילוגיית סיפורים שהחלה ב"תסביך משיח" ומסתיימת ב"הביאה השנייה".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סייקלופס מאלץ את קבוצת אקס פורס לעבור דרך זרם הזמן במרדף אחר קייבל והתינוקת, הופ, וקוטע את משימתם נגד מלכת המצורעים למרות מחאותיו של וולברין. קבוצת אקס פורס מגיעה לשנת 2973 עם מרווח זמן של כ-32.5 שעות להשלים את משימתם בטרם מכשיר הזמן יאיץ את הביולוגיה שלהם ויהרוג אותם. אליקסיר מסיר את רצועת הזמן שלו, אך באופן מסתורי אינו חוזר לזמן ההווה. כאשר המעלים מגלה שכוחות הטלפורטציה שלו גם אינם פועלים, הוא נורה בידי צלף, שמתגלה כדדפול העתידי. חברי אקס פורס לוקחים את דדפול איתם כדי לחפש את קייבל, ו-X-23 מאתרת אותו בבנין האו"ם הישן. וולברין עושה את דרכו פנימה ומוצא את הופ, אך ניצב בפני איומי אקדח בידי קייבל. כששאר חברי הקבוצה מוצאים אותם, קייבל אומר להם שהם נכנסים למלכודת, ומראה להם את מצודתו השמיימית של אפוקליפס במרחק.

דדפול אומר לאקס פורס ולקייבל את ההיסטוריה שלו מזה 900 שנים, ומגלה להם שסטרייף שולט בעתיד הזה, ולא אפוקליפס. קייבל מסרב להאמין בכך, אך לפני שהוויכוח מתלהט הם נארבים בידי חייליו של סטרייף. מתגלה כי סטרייף כרת ברית עם בישופ, שמסכים לעזור לסטרייף להרוג את אפוקליפס בתמורה למותו של קייבל. בישופ נמנע מלחשוב על משימתו האמיתית (שהיא להרוג את הופ) מתוך פחד ממעשיו של סטרייף אם זה האחרון יקרא את מחשבתו. כאשר אקס פורס מביסים את חייליו של סטרייף, ארכאנג'ל עף משם באופן פתאומי. דומינו מתחילה לחשוד בדדפול, שמציין שסטרייף השתגר ממצודתו ומתכוון להרוג את כולם. בינתיים, ארכאנג'ל חוקר מערה ומוצא בה את אפוקליפס פצוע אנוש אך עדיין חי.

אקס פורס וקייבל נלחמים נגד סטרייף אך אינם יכולים להתחרות בכוחותיו הטלקינטיים. קייבל מפוצץ מספר חומרי נפץ שגורמים לצוק להתמוטט, מתוך תקווה שהדבר יעניק לאקס פורס הזדמנות לסגת, אך סטרייף לוכד את הופ ואת וורפאת'. למרות שוורפאת' עובר עינויים רבים, הוא מסרב לחשוב על הופ וממשיך להתעמר בסטרייף. בישופ משתמש בהסחת הדעת הזו כדי לנטרל את סטרייף בעזרת רכיבי ננוטכנולוגיה ומנסה להרוג את הופ, אך כאשר הוא מכתר אותה סטרייף מתאושש ומביס אותו. חשיבותה של הופ מתגלה כאשר סטרייף סורק את מוחו של בישופ. הוא מתקרב אליה, והיא מסירה את קסדתו וחושבת אותו בטעות לקייבל בתחפושת. בינתיים, קבוצת אקס פורס מתפצלת לשניים - וולברין, אליקסיר וקייבל הולכים להתמודד עם סטרייף, בעוד דומינו, X-23, המעלים ודדפול מחפשים אחר המקור ששומר עליהם לכודים בעתיד.

וורפאת' נתקף בזעם כשהוא רואה את הופ בידיו של סטרייף, ומנסה להביס אותו, אך לשווא. כעת כשוורפאת' ובישופ הובסו, סטרייף ממתין בביטחון להגעתו של קייבל, שפותח במתקפה טלפתית אך מובס בקלות. סטרייף מגלה עד מהרה את האמת מאחורי המתקפה הטלפתית - להסוות את וולברין, שתוקף אותו בפראות. אליקסיר מנצל את ההזדמנות כדי להשתמש במגע המוות שלו על סטרייף, אך זה האחרון הודף את השניים בעזרת הטלקינזיס שלו. הוא מאלץ באופן טלפתי את אליקסיר לרפא אותו ומאלץ את וולברין לדקור את עצמו בעיניים. בינתיים במערה, ארכאנג'ל נאבק בהחלטה להרוג את אפוקליפס השברירי, אך לבסוף נמנע מלעשות זאת. הוא נותן לאפוקליפס שתי נוצות מתכתיות, בהן נעזר אפוקליפס כדי להצעיר את חייו. לאחר מכן, אפוקליפס מציע לו שהשניים יהרגו יחדיו את סטרייף.

דומינו, X-23, המעלים ודדפול מאתרים לבסוף את המקור שמונע מקבוצת אקס פורס לחזור לזמן ההווה: המוטאנטית קידן ניקסון אשר קשורה בספינת חלל למתקן שמשתמש בכוחות תימרון הזמן שלה כדי לשמור על מצודתו של סטרייף מחוץ לזרם הזמן. בעוד דומינו ו-X-23 מתווכחות מה לעשות עם קידן, דדפול מודיע בפתאומיות שהוא הולך להציל את "אותה ילדה משיחה מעצבנת" ועוזב. בינתיים, קייבל ובישופ מתאוששים מהתקפותיו של סטרייף ונלחמים אחד בשני, עד שבישופ מותיר את קייבל להילחם לבדו נגד וולברין, שסובל מפגיעה מוחית. כאשר בישופ מתעמת מול סטרייף והופ, קייבל מתערב וכמוהו גם וולברין, שתוקף את סטרייף. בשעה שסטרייף מצליח להביסם בשנית, דדפול מגיע עם תותח לייזר גדול ויורה בו. וולברין מתחיל להחלים ודדפול מתחיל בחגיגות, אך סטרייף חוזר וקורע את דדפול לשניים. בינתיים, ארכאנג'ל מחזיר את אפוקליפס למצודתו השמיימית, שם הוא מחלים לגמרי, והשניים מתכוננים להתעמת מול סטרייף.

וולברין, אליקסיר, וורפאת' וקייבל מתכוננים להילחם נגד סטרייף, אך מתקן הזמן מגיע לאפס ומנסה לשלוח את אקס פורס בחזרה בזמן. קידן עדיין חיה ומחוברת למתקן הספינה, ולכן אקס פורס נשארים בזמן העתיד ומתחילים לסבול מתופעות לוואי שמחלישות אותם. דומינו הורגת את קידן באמצעות ירייה בראשה למרות מחאותיה של X-23, והמעלים מסיר את רצועת הזמן שלו וחוזר לזמן ההווה. שאר חברי הקבוצה נשארים כדי לעזור לקייבל, שממשיך להילחם בסטרייף עד אשר ארכאנג'ל ואפוקליפס מגיעים לבסוף. אפוקליפס מכריז כי הוא נוקה מכל חולשותיו הקודמות וכי עידנו של סטרייף הגיע לקיצו. בישופ משתמש בהסחת הדעת הזו כדי לנסות פעם נוספת ולהתנקש בחייה של הופ, אך הוא נעצר בידי קייבל. במאבק המתחולל, ידו של בישופ נמצאת על העליונה אך וולברין מוציא את עינו. ארכאנג'ל ואפוקליפס מביסים את סטרייף, ובישופ נמלט בתוך זרם הזמן. אפוקליפס חש בכוח רב שחבוי בתוך הופ, ומחליט שהיא ראויה לאצור בתוכה את הווייתו, אך ארכאנג'ל דורש ממנו להחזיר אותה כתשלום על כך שחס על חייו. אפוקליפס מסכים, מוסר את הופ לקייבל, ומזהיר אותו שרגש יהיה הדבר אשר יגרום למפלתו. בעוד קבוצת אקס פורס עוזבת את המצודה, אפוקליפס משתגר משם כשהוא גורר מאחוריו את סטרייף ומבטיח להעביר לו את הווייתו.

כאשר קייבל והופ קופצים לתוך זרם הזמן, חברי אקס פורס נשארים מאחור כדי למקם את עצמם לקראת חזרה. וולברין, ארכאנג'ל ואליקסיר עושים את דרכם לבנין האו"ם, היכן שהם מקווים למצוא את הליון ואת סורג' כאשר יקפצו חזרה לזמן ההווה. כשהשלושה מסירים את רצועות הזמן שלהם, דומינו ו-X-23 נאבקות להגיע חזרה לבנין שבו בום-בום מוחזקת בידי מלכת המצורעים. דומינו מתעוורת, ו-X-23 חותכת את רצועת הזמן שלה, בראותה שדומינו לא תצליח. היא נשבעת להציל את בום-בום, בתמורה לכך שדומינו תעזור לקידן היכן שהיא לא הצליחה. X-23 זוחלת לכיוון מטרתה, ומסירה את רצועת הזמן שלה בדרכה להרוג את מלכת המצורעים.

באפילוג של הסיפור, בישופ נשבע לאתר את הופ, כשהוא חסר זרוע ועין.

ביבליוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Prelude to War[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • The Times and Life of Lucas Bishop #1-3
  • X-Force Vol.3 #12
  • X-Force Vol.3 #13

Messiah War[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • X-Force/Cable: Messiah War One-shot
  • Cable Vol.2 #13
  • X-Force Vol.3 #14
  • Cable Vol.2 #14
  • X-Force Vol.3 #15
  • Cable Vol.2 #15
  • X-Force Vol.3 #16

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]