אקס-מן: ערב ההשמדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערב ההשמדה
Eve of Destruction
עטיפת החוברת X-Men Vol.2 #111 מאפריל 2001, אמנות מאת לייניל פרנסיס יו.
עטיפת החוברת X-Men Vol.2 #111 מאפריל 2001, אמנות מאת לייניל פרנסיס יו.
מידע קומיקס
יוצר סקוט לובדל
סוגה קומיקס
תקופת פרסום מקורית מרץ 2001 – יוני 2001 (כ־13 שבועות ויומיים)
סינדיקציה מארוול קומיקס
מסת"ב מסת"ב 0-7851-1552-8
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר החוברות 6
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ערב ההשמדהאנגלית: Eve of Destruction) הוא קשת סיפור ואירוע קרוסאובר ביקום מארוול שפורסם בחוברות הקומיקס אקס-מן על ידי חברת מארוול קומיקס בין מרץ ליוני 2001 למשך שש חוברות (Uncanny X-Men #392-393 ו-X-Men Vol.2 #110-113). את הסיפור כתב סקוט לובדל, באיורם של אמנים כלייניל פרנסיס יו, סלבדור לארוקה וטום רייני.

קשת הסיפור הייתה חלק מתקופת זמן בת ארבעה חודשים, בהם הכותב הוותיק סקוט לובדל חזר כדי לסגור קצוות עלילה פתוחים של וירוס הירושה לפני הגעתו של גרנט מוריסון והרצת החוברות החדשה שלו, New X-Men. קשת הסיפור נחשבת לסיום הסיפורים המסורתיים והמקובלים יותר של האקס-מן עד כה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שוירוס הירושה נרפא באמצעות הקרבתו הנאצלת של קולוסוס (שמשפחתו נהרגה כתוצאה מהוירוס), מגנטו נעשה אובססיבי לאקס-מן ומייחל למותם, משום שלדעתו, צ'ארלס אקסבייר לא הצליח למנוע את מותו של קולוסוס לטובת גזע המוטאנטים.

מגנטו תוקף את אחוזת אקס, חוטף את אקסבייר ולוקח אותו לג'נושה, היכן שהוא צולב את חברו לשעבר ומניח על ראשו מתקן המנטרל את כוחותיו. לאחר מכן, הוא מתחיל בגיוס חסר רחמים של מוטאנטים לצבא ג'נושה. הוא גם מאשר לעיתונאית טריש טילבי לבקר את ג'נושה ולדווח על האירועים. בראיון אישי עמו, מגנטו מכריז כי כעת כשג'נושה חופשית מווירוס הירושה, יחלו הצעדים כדי להבטיח את העולם כמקומם הראוי של המוטאנטים. הוא מוסיף ומאתגר את האנושות להתקיף את מדינתו הריבונית.

פעולותיו של מגנטו מגיעות בזמן לא טוב עבור קבוצת האקס-מן, שנמצאת במצבה החלש ביותר מבחינת כוח. סטורם, חיה, רוג, פסיילוק, טסה, בישופ ות'אנדרבירד השני עזבו את ארצות הברית כדי למצוא את יומניה של איירין אדלר, אמה המאמצת של רוג, שגם ידועה בתור המוטאנטית דסטיני, בעלת כוחות ראיית הנולד. קייבל ושאדוקאט פרשו מחיי ההרפתקנות, אנג'ל לקח תקופת היעדרות מהקבוצה, ורק סייקלופס, וולברין וג'ין גריי נותרו כדי להתמודד עם מאבק הכוחות של מגנטו וחטיפתו של אקסבייר.

בעוד וולברין וסייקלופס מסתננים לג'נושה כדי לעזור לפולאריס להוציא משם בבטחה בני אדם, ג'ין גריי אוספת קבוצת מוטאנטים. בנוסף לשני אזרחים מוטאנטים, היא מגייסת גם את חבר אלפא פלייט נורת'סטאר ואת ג'ואנה "פרנזי" קארגיל, שכירת חרב עצמאית אשר תומכת במגנטו, אותה היא מעבירה שטיפת מוח כדי שתהפוך לחברת אקס-מן. ליו יושידה, אחותו של המוטאנט היפני סאנפייר, מופיעה במקומו לעזרה. היא זרה לג'ין, אך משום שהמצב הוא קיצוני ביותר, ג'ין מקבלת את עזרתה. כשהקבוצה מתכננת להגיע לג'נושה, מצטרפת אליה חברת האקס-מן לשעבר דאזלר. בוועידה טלפתית בין חברי הקבוצה, דאזלר מודיעה להם כי הצטרפה כדי לבקש מהם עזרה לאחר שיקום מוג'ו נכבש בידי גרסאות תינוק לאפוקליפס וארבעת פרשיו מהמציאות החלופית עידן אפוקליפס. היא אומרת לג'ין שגרסה זו של אפוקליפס הרגה את מוג'ו ואת לונגשוט, אך היא מסכימה להניח בצד את בעיותיה כדי לעזור לאקס-מן. בינתיים, אמיליה וייט - חברתו לשעבר של אקסבייר שהפכה לחסידתו של מגנטו - מתחילה לחשוש לעתידה של ג'נושה אם מדיניותו האגרסיבית החדשה של מגנטו תביא למלחמה כוללת בין בני אדם למוטאנטים.

קבוצת אקס-מן המאולתרת מותקפת בידי מגנטו בהגיעה לג'נושה. מטוסם מושמד והם נוחתים בכוח המגנטיות לתוך כיכר מגדה, זירה אותה הכין מגנטו לקרב הסופי. הוא מציג בפניהם את אקסבייר הצלוב, ודאזלר מתקיפה אותו, אך הוא מפורר אותה לאבק בעזרת כוחותיו המגנטיים. הדבר מוביל לקרב בין קבוצת האקס-מן המאולתרת - שוולברין וסייקלופס הצטרפו אליה - לבין מגנטו. מגנטו מאיים על וולברין שיקרע מעליו את שלד האדמנטיום בשנית (כפי שעשה ב"משיכות קטלניות"), אך לתדהמתו הרבה הוא אינו מסוגל לעשות זאת.

בנקודה זו, אקסבייר מופיע, ומסביר כי אמיליה שחררה אותו מהצלב בתחילתו של הקרב בעוד ג'ין מסתירה זאת באופן טלפתי, ודאזלר השתמשה בהולוגרמה כדי שתופיע בדמותה (ואותה השמיד מגנטו). היא לקחה את מקומו של אקסבייר על הצלב ונטלה את דמותו לצורך האשליה. מגנטו מבין כי הקבוצה הצליחה להערים עליו, אך ממשיך בשלו בנוגע להפיכת ג'נושה למעצמה צבאית בשם המוטאנטים. וולברין מגיב לכך על ידי דקירת מגנטו בבטנו, והאקס-מן עוזבים את מגנטו מדמם על רצפת הכיכר.

בשובם לאחוזת אקס, דאזלר מסרבת להצעה להצטרף לקבוצה, ומתכוננת עם שאר חברי האקס-מן לעזוב ליקום מוג'ו ולשחרר אותו מעולם של אפוקליפס ופרשיו. אקסבייר, סייקלופס, ג'ין גריי ו-וולברין נותרים לבדם באחוזה, וזה האחרון מציע להם משקה לכבוד ניצחונם האחרון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]