אריק קרטמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
אריק קרטמן
Eric Theodor Cartman
תוכנית טלוויזיה סאות' פארק
הופעה ראשונה Jesus vs. Frosty (אב טיפוס, קצרים) (1992)
Jesus vs. Santa (רשמי, קצרים) (1995)
יוצרים מאט סטון, טריי פארקר עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב טריי פארקר
מידע
שם אמיתי אריק תיאודור קרטמן
כינויים A.W.E.S.O.M.-O 4000
הקון
ילד זמן
מינג לי
איירן הרעה
הרד הרוסי
הדוג
המלך המכשף
מיטש קונר
מר קרטמנז
פאטאס
בראד פיט
גיל 10
תאריך לידה 1 ביולי
מין

זכר

נקבה (The Cissy)
מקצוע תלמיד
כוחות ברקים (סאות' פארק: גדול יותר, ארוך יותר ולא מצונזר)
דת רומני קתולי, יהודי (לשעבר), בלאנטולוג (לשעבר)
אזרחות אמריקאי
מקום מגורים סאות' פארק, מחוז פארק, קולורדו, ארצות הברית
דמויות קשורות
משפחה ליאן קרטמן (אימא)
ג'ק טנורמן (אבא)
מייבל לואיס קרטמן (סבתא)
הרולד קרטמן (סבא)
פלורנס קרטמן (סבתא-רבתא)
דוד מסריח קרטמן (דוד)
הווארד קרטמן (דוד)
בוב השמן קרטמן (דוד)
ליסה קרטמן (דודה)
פרד קרטמן (בן דוד)
אלווין קרטמן (בן דוד)
אלכסנדרה קרטמן (בת דוד)
ג'ק טנורמן (חצי אח)
גברת טנורמן (אמא חורגת)
אבא ואחות ללא שם (פיילוט)
חברים סטן מארש, קני מקורמיק, קייל ברופלובסקי, באטרס סטוץ', ג'ימי ולמר, שף, טולקין בלאק, קרייג טאקר, היידי טרנר (עונות 20–21)
אויבים קייל ברופלובסקי, סקוט טנורמן, ונדי טסטברגר, יהודים, היפים, מנהיג כיתה ו', תלמידי כיתה ו ', מר הרברט גריסון, המנהלת ויקטוריה, גברת נלסון, טרנס מפסטו, סדאם חוסיין, ליזי, גברת סטריבל, טרנט בויאט, בילי מאייר, סטיבן טמיל, תלמידי כיתה ה', דוד "דייוויד" רודריגז, מר וגברת רודריגז, הסמל האריסון ייטס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
אריק קרטמן רוכב על תלת אופן

אריק תיאודור קרטמן הוא אחת מהדמויות המרכזיות בסדרת ההנפשה האמריקאית סאות' פארק, סדרה העוסקת בחייהם של ארבעה ילדים בני תשע הגרים בעיירה קטנה בהרי מדינת קולורדו. ככל הנראה קרטמן הוא הדמות המורכבת והרב-ממדית ביותר מבין ארבעת הבנים וככזו גם הפופולרית ביותר בקרב קהל צופיה. מזוהה לרוב כטיפוס מפונק, אגואיסט ספק נרקיסיסט, פחדן, מניפולטיבי, שוביניסט, פשיסט, אנטישמי, גזען וג'ינג'פוב אשר בז גם לבודדים הסובלים את התנהגותו החריגה. קרטמן גם מפגין לעיתים מכלול של התנהגויות לא אופייניות לבני גילו - מאניה דיפרסיה, הפרעת אישיות אנטיסוציאלית וחמדנות אשר אינה יודעת גבולות. בניגוד לחבריו המכונים בשמם הפרטי, קרטמן מכונה בשם משפחתו.

לדברי יוצרי הסדרה, טריי פארקר ומאט סטון, כשיצרו את "סאות' פארק" הצטערו על כך ש"כיום, אין זה אפשרי ליצור דמויות בשר ודם בסגנון ארצ'י בנקר עבור תוכניות טלוויזיה", ויצאו מתוך הנחה שהדבר יתאפשר בדמויות מצוירות - וכך נוצר הבסיס לדמותו של קרטמן. קרטמן מדובב על ידי טריי פארקר.

דמותו של קרטמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אריק קרטמן ללא הכובע

קרטמן הוא ילד כבן 9, לבוש תמיד בכובע צמר תכול-צהוב, מעיל אדום, כפפות צהובות ומכנסיים חומים. צבע שערו חום (אם כי לעיתים הוא שחור). קרטמן מתואר כשמן יותר מיתר דמויות הילדים; בעל סנטר כפול, ידיים ורגליים שמנמנות ולפי העונה הראשונה אריק שוקל 40 ק"ג. גופו השמן משמש כמושא לעג בפי חבריו אשר אינם מהססים לכנותו בשמות גנאי כגון "תחת-שמן" (Fat Ass) וחוזרים על סלידתם ממנו והוא מצידו אינו נשאר חייב ומקלל אותם בכל הזדמנות. נראה כי קרטמן נמצא בהכחשה לגבי משקלו באומרו שהוא "אינו שמן אלא בעל עצמות גדולות". למרות גודלו החריג, קרטמן חלש פיזית מילדים אחרים ובדרך כלל בעימותים הפיזיים עם חבריו הוא יוצא כשידו על התחתונה. כך לדוגמה בפרק "חג המולד בקנדה" קרטמן מתגרה בקייל לאורך כל הפרק ומזמינו תכופות לקרב. בסופו של הפרק השניים מתעמתים, קייל סוטר לו קלות וקרטמן פורץ בבכי.

גם תחביביו ויכולותיו של קרטמן הם חריגים בין חבריו: הוא חובב רוק מתקדם, בעל יכולת רטורית גבוהה ביותר, בנוסף לאנגלית הוא מדבר גרמנית וספרדית באופן שוטף, בעל יכולות תפעול נשק חם, מטוסים קלים. אך מעל הכול קרטמן הוא בעל יכולת נדירה להברחת חפצים שונים בפי הטבעת: מזהב ותכשיטים, צלחות לווין ועד מתקנים שלמים מדיסנילנד.

בתור האנטי-גיבור השמנמן שבחבורה, קרטמן מעולם לא אמור היה להיחשב כגיבור הסדרה, ובתחילתה תואר כילד חצוף, גס רוח, שובב ובעל אינטליגנציה בינונית ומטה, ובעל מאפיינים רבים המקבילים לדמות מצוירת אחרת - בארט סימפסון. עם התקדמות הסדרה קרטמן נעשה פופולרי יותר ויותר בקרב קהל צופיה ובד בבד עם עלייה זו חל שינו בדמותו: היוצרים הפכו אותו לערמומי ונועז יותר בתוכניותיו הזדוניות, הפרעותיו הנפשיות הוקצנו לממדים לא מציאותיים, למשל בפרק "סקוט טנרנמן חייב למות" בו הילד סקוט טנרנמן מוכר לקרטמן שיער ערווה וקרטמן מגלה שסקוט עבד עליו והוא זומם תוכנית שמסתיימת בזה ששני הוריו של סקוט מתים והופכים לתבשיל צ'ילי וסקוט אוכל ממנו. ובנוסף בעיותיו המשפחתיות הפכו גלויות יותר לצופים.

התנהגותו השערורייתית כוללת בין השאר הטחת עלבונות ב"חבריו" סטן, קייל, קני ובאטרס. בצדדיה היותר קיצוניים ניתן למנות בזיזת תאי גזע, ניצול פרשת קריקטורות מוחמד על מנת לבטל סדרת טלוויזיה שנואה והאכלת אחד מיריביו בתבשיל צ'ילי אותו הכין מהוריו לאחר שרצח אותם.

למעשה, בשלב מתקדם בסדרה, כמעיין מחווה לדמותו הראשונית, נפגשו קרטמן ובארט סימפסון והשניים התרברבו מי יותר שובב: בעוד בארט ציין מעשי שובבות כמו גנבת ראש הפסל של העיירה, קרטמן הפגין את "שובבותו" בסיפורים על הרג וביזה. בארט וקרטמן הסכימו מיד שהאחרון הוא "המנצח" מביניהם.

מטרת חייו של קרטמן היא השגת סכום כסף בן עשרה מיליון דולרים. בין תוכניותיו להגשים חלומו זה נמנו הקמת כנסייה, התחזות לפיית השינים וגנבת כסף מילדים תמימים ואיסוף כספי תרומות לרווחתו האישית והקמת להקת-בנים בשם "פינגרבאנג" (באנגלית - "זיון עם אצבע", קרטמן לא מבין את ההקשר המיני של השם וטוען כי שמע אותו לראשונה בטלוויזיה). בנוסף, הוא חש דחף עז להביס את סטן, קייל וקני בכל התחומים, ונוהג לקיים עמם התערבויות שונות, בין היתר מי יקים בית-עץ גדול יותר או יזכה באלבום פלטינה (בפרק שבו קרטמן מקים להקת רוק נוצרי). באחד הפרקים קייל בירך את קרטמן לרגל ניצחונו בהתערבות והרס את תחושת הסיפוק האגואיסטי שחש קרטמן לאחר שהשפיל אותו.

באחד הפרקים זכה קרטמן במיליון דולרים, על פי צוואת סבתו. בכסף השתמש כדי לקנות פארק שעשועים, שרק הוא היה זכאי להיכנס אליו ("אני לא סובל את התורים..."). גורלו של המיזם, כיתר תוכניותיו של קרטמן, מובן מאליו.

בפרק האחרון של העונה ה-15 כאשר הוריו של קני נשלחים לכלא וקני עובר לגרינלי קרטמן מגלה שהוא הילד הכי עני בבית ספר.

הסיבות להתנהגותו של קרטמן מגוונות ולעיתים סותרות. מצד אחד, ייתכן כי שורש הלכותיו הרעות הוא גנטי, שכן שאר בני משפחתו המורחבת ניחנים במזג רע זהה. עם זאת, ייתכן שלחיי המשפחה שלו יש יד בדבר; בדיחה חוזרת ונשנית לאורך פרקי הסדרה היא שלמרות טוב ליבה ומזגה הנעים של אמו, היא למעשה מלכת פורנו הרמאפרודיטית המרבה להופיע בסרטי פורנו גרמניים המשלבים מין וצואה. בנוסף, כפיצוי על בדידותה, גברת קרטמן מפנקת את בנה היחיד באופן חריג, רואה בו חבר ולא בן וקרטמן משיג בדרך כלל את כל מבוקשו באמצעות יבבות גרידא.

זהות מגדרית ובעיות נפשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרטמן, לאחר שספג זעזוע מוח, לבוש ומתנהג כזונה וייטנאמית

רמיזות שונות הצביעו על כך שקרטמן סובל מבעיות התנהגותיות ורגשיות חמורות, ואף נתון במשבר סביב זהותו המגדרית; ביטויים להתנהגותו הכפייתית כוללים שירת השיר "Come Sail Away" של להקת סטיקס (Styx); שינון תת-הכרתי של השורה "...They mostly come at night" ("הם לרוב באים בלילה...") מהסרט "שובו של הנוסע השמיני"; קיום מסיבות תה עם בובות צמר (כולל שחזור קטעים מהסרט "שתיקת הכבשים" באמצעותן) או כאשר איבד את זכרונו וחשב שהוא זונה וייטנאמית. באטרס אף צילם את קרטמן מעמיד פנים שהוא בריטני ספירס, ברוקדו מול בובת קרטון של ג'סטין טימברלייק. במהלך העונה הרביעית, הצטרף קרטמן ל"אגודה הצפון אמריקנית לאהבת גברים-ילדים" (North American Man-Boy Love Association, או NAMBLA, אגודה אמריקאית אמיתית התומכת בלגליזציה של פדופיליה) ונעשה ילד-השעשועים שלהם, לפני שהוצל בסופו של דבר על ידי "כפיליו הצפון אמריקניים של מרלון ברנדו" (North American Marlon Brando Look Alikes, או, גם הפעם, NAMBLA).

בפרק נוסף, קרטמן צייר על ידו את דמותה של ג'ניפר לופז והחל לחקות את הכוכבת כפיתום ברמת שכנוע כה גבוהה, עד שנדמה היה שדמות היד הזו מפתחת אישיות עצמאית. בהמשך דמות היד החלה מפתחת קריירת שירה ואף ניהלה רומן לוהט עם השחקן בן אפלק שהעדיף אותה על פני ארוסתו, לופז האמיתית, בשל גילה הצעיר יותר. רומן, אשר במהלכו קרטמן, באמצעות דמות היד, העניק לאפלק עינוג מיני לא-מודע. כדי להתחמק מהאשמה על שחולל הוא טוען כי למעשה ידו הייתה נתונה לדיבוק של נוכל בשם "מיטש קונר" שעובר מעיר לעיר ומרמה את התושבים התמימים, כאשר הוא פותח את ידו שוב לרווחה האיפור עליה נמחק ויש תחושה של שחרור מאחיזתו של "קונר" - מה שמציע כי אריק סובל מפיצול אישיות. בפרק אחר הוא טען כי מיטש קונר הוא למעשה פצוע מלחמה מהחטיבה החמישית ממלחמת וייטנאם, ששוחרר בשל פציעתו מהמשך הלחימה. מסתבר כי "קונר" שירת ביחד עם מר גריסון ו"מר כובע" בצבא וידע על אביו של קרטמן יותר מאשר הוא עצמו ידע, מה שמעלה את התהייה האם קרטמן לא שיקר כאשר טען כי הוא לא מי שמדבב או שולט על "קונר".

בפרק אחר, קרטמן מנסה להשיג 5 ליטר זרע לאחת מתוכניותיו הזדוניות ומוצא "מישהו פראייר מהרחוב שהסכים לתת לי זרע בחינם וכל מה שהייתי צריך לעשות הוא לעצום את העיניים ולמצוץ אותו מהצינור שלו!". בעונה האחת עשרה מאובחנת אצל קרטמן תסמונת טורט כחלק מתחבולה שלו לקלל בטלוויזיה ולזכות על כך בשבחים, אך הוא מגלה שהדבר מעורר אצלו פליטות פה לא רצוניות. למשל, הוא מתוודה על תשוקותיו לפטי נלסון, על שהוא בוכה בלילות ועל הצמדת פינים שעשה עם בן דודו. קרטמן נוהג לדמיין כי יש לו "כפיל קופידון" (Cupid-Me) שדואג לסייע לו בנושאי אהבה, אולם לפעמים נדמה כי היצור הדמיוני הזה באמת משפיע על רצף האירועים של דמויות שבחייהם הוא מתערב באופן עצמאי או מטיל צואה בשירותי ביתו של אריק מבלי לפתוח מים שמתגלה בידי אמו של אריק, ומעמיד בספק את היותו יציר דמיונו של קרטמן בלבד.

בעונה 19 קארטמן מתחזה לטרנסקסואל כדי שיתאפשר לו לא לחכות בתור בשירותי הבנים ולעשות את צרכיו בשירותי הבנות הנקיים, מה שמוביל לכך שהשיג תא שירותים משל עצמו כ"חסר זהות מגדרית". החל מעונה 20 הוא נמצא במערכת יחסים עם היידי טרנר, ילדה שבשל בריונות רשת מצד אביו של קייל מצאה את עצמה נוטשת את טוויטר ומתחברת עם אריק שחבריו השמידו את ציוד המחשב שלו במחשבה כי הוא הטרול רשת שאחראי ל"מלחמת המינים" בין הבנים לבנות בבית הספר, היידי נפרדת מאריק בסוף העונה.

אנטישמיות וגזענות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרטמן מחזיק בהשקפת עולם גזענית ואנטישמית במיוחד. הוא מרבה להשתמש בסטריאוטיפים נגד אפרו-אמריקנים, ונראה נחוש להביא להשמדת היהודים. באחד הפרקים הוא צופה בסרט "הפסיון של ישו", ומסיק כי זוהי דרכו של מל גיבסון לשלהב את ההמונים נגד היהודים. הוא מתחפש להיטלר ומארגן מצעדים גזעניים ברחבי העיירה. עם זאת, אויביו המושבעים של קרטמן לאורך הסדרה הם דווקא ההיפים, אותם הוא מתעב מסיבות שונות. קארטמן לקח את הגזענות שלו לשלב שבו הוא לא מאמין שאדם לבן יכול לצאת עם אדם שחור, ולא מאמין שאהבה ביניהם יכולה להתקיים בשל ההבדלים בגוון העור, הוא אף מתחזה לבן זוגו ההומוסקסואל של קייל כאשר הוא לומד כי ניקול דניאלס (תלמידה חדשה בעיר ומעודדת שחורה) נמשכת אליו, וכי קייל נמשך אליה בחזרה ולקח אותה לדייט במשחק של הדנוור נאגטס (שנהרס בידי קארטמן שרוצה לשדכה לטולקין בלאק השחור). בנוסף, קרטמן גם שונא ג'ינג'ים, ואף קורא להחרים אותם באחד הפרקים בעונה התשיעית. נראה כי חלק ניכר מעמדותיו של קרטמן מקורן באמו. בפרק 3 בעונה 12. רואים את קרטמן מחביא חתולים בעליית הגג שלו, ובצד המסך נראה מקדש לאדולף היטלר. בפרק "ג'ופקברה" בעונה ה-16 משנה קרטמן את דתו ליהודי, זאת בעקבות כי "ניצל" על ידי אלוהים מיצור אוכל ילדים (האמת היא כי קייל הציל אותו).

קרטמן כגיבור[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם זאת, קרטמן הציל את חבריו, את העיירה ואת העולם כולו במספר הזדמנויות. שנאתו כלפי יערות הגשם מצילה את הילדים מילידיה האלימים לכאורה של קוסטה ריקה. בסרט הקולנוע "סאות' פארק: גדול יותר, ארוך יותר ולא מצונזר", פיו המלוכלך של קרטמן, לצד כשל בשבב שהושתל במוחו כדי למנוע ממנו לקלל, מציל את העולם מידיהם של סדאם חוסיין והשטן. בפרק "תמות היפי, תמות", שנאתו כלפי ההיפים מצילה את העיירה מקיום פסטיבל מוזיקלי היפי אשר איים על קיום העיירה. בפרק "מותו של אריק קרטמן" קרטמן חושב שהוא רוח רפאים ומשחרר את בני הערובה בשוד ביחד עם באטרס. בנוסף, קרטמן הציל את חייו של קייל ברופלובסקי לא פחות מארבע פעמים, למרות היריבות המרה ביניהם, באחד מהם הוא טוען שהמעשה נעשה לא מדאגה לקייל, בעוד אחד אחר נעשה מסיבות אנוכיות לגמרי.

משפחתו של קרטמן ודמויות הקשורות אליו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמו של אריק קרטמן, ליאן קרטמן

אמו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמו של קרטמן, ליאן קרטמן, מגדלת את בנה לבדה כמשפחה חד הורית. אף על פי שהיא אישה חביבה, נחמדה וטובת לב, היא בעצם שחקנית פורנו ונימפומנית אשר שוכבת עם כל הבא ליד. דוגמה להשפעת התנהגותה המופקרת על בנה ניתן למצוא בפרק "פיל שוכב עם חזירה", בו קרטמן שומע שסטן סופג מכות מאחותו הגדולה, ומגיב: "אם בחורה הייתה מרביצה לי הייתי אומר לה: היי, בחורה! תפסיקי להלביש אותי כמו דוור ולגרום לי לרקוד בשבילך בזמן שאת מעשנת קראק ושוכבת עם אדם שאינני מכיר על המיטה של אבא שלי!". לעיתים חבריו של אריק צוחקים עליו בגלל מצבו המשפחתי, דבר שבאמת פוגע בו. אמו של קרטמן מפנקת את בנה ללא גבולות, והוא משיג כל אשר יחפוץ באמצעות נדנודים ובכי. נסיונותיה המעטים לחנכו מסתיימים תמיד בכישלון מוחלט. בעונות מתקדמות יותר היא מבינה את הטעויות שעשתה בקשר לחינוך של קרטמן והיא משלימה עם העובדה שהוא לא הילד המושלם כמו שהיא חושבת ולכן היא מתחילה להציב לו גבולות, לנזוף בו כשצריך ולתת לו עונשים. בנוסף היא מפסיקה את ההפקרות שלה. בפרק "Tsst" (פרק 7 בעונה 10) נרמז כי הפינוק האינסופי שמקבל מאמו (והגורם להתנהגותו המופרעת והצורך המתמיד שלו בתשומת לב) מקורו במחסור של אמו בחבר או בעל לחלוק איתו את חייה (בסוף הפרק היא מתחננת מבנה לבוא איתה להצגה ואף משחדת אותו ואומרת שאם יבוא איתה יקבל מה שירצה).

בעונה ה25 אחרי שאמו החלה לעבוד בתור אשת נדל"ן, על מנת לכלכל את הבית, הקים קרטמן עסק מתחרה והחל להשכיר את בתי חבריו על מנת להפיל את עסק הנדל"ן של אמו. אחרי שאמו גלתה את כוונתו, היא התפטרה והם החלו לגור במזללת נקניקיות המעוצבת בנקניקיה בלחמנייה ענקית שאותה קרטמן קנה במסגרת העסק שלו. בעונה ה26 היא מכרה את העסק לאחר שקרטמן, החיה את העסק מחדש והם שבו, ללא ידיעתו של קרטמן, לביתם הקודם.

אביו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק האחרון של העונה הראשונה ביקש קרטמן לגלות את זהותו האמיתי של אביו. הוא גילה שבלילה בו אמו התעברה היא שכבה עם כמעט כל הגברים בסאות' פארק וכל קבוצת הפוטבול, הדנבר ברונקוס. התשובה שקיבל בפרק השני של העונה השנייה היא שאמו של קרטמן היא אינטרסקס, בעלת אברי רבייה זכריים ונקביים כאחד ולמעשה, אמו של קרטמן היא בעצם אביו הביולוגי. תשובה זו העלתה שאלה שנשארה פתוחה לגבי זהותה של אימו הביולוגית. בפרק 200, בעונה הארבע-עשרה מגלה אריק כי התשובה שקיבל היא שקרית כיוון שתושבי העיירה רצו להגן עליו מפני האמת המרה.

בפרק ההמשך, 201, אריק נחטף על ידי סקוט טנורמן כחלק מנקמתו של האחרון על כך שבעונה החמישית קרטמן הרג את הוריו של טנורמן והכריח אותו לאכול תבשיל צ'ילי שהכין מגופות הוריו. סקוט מספר שכחלק ממסע הנקמה בקרטמן החליט לגלות את זהות אביו של קרטמן וגילה שהאמת הקשה היא הנקמה המרושעת ביותר: אביו של סקוט, משחקני קבוצת הדנבר ברונקוס, הוא גם אביו של אריק. למרות ההשלכות הקשות של גילוי זה (אריק הרג את אביו והוא וסקוט אחים למחצה), הידיעה שאביו האמיתי של אריק הוא ג'ינג'י היא זו שגורמת לאריק לבכות, בשל שנאתו העזה לג'ינג'ים, אך הוא מתנחם בגילוי שהוא גם "חצי ברונקו".

חיות מחמד[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקרטמן שתי חיות מחמד: מיסטר קיטי החתולה ופלאפי החזירה. באחד הפרקים מזדווגת פלאפי עם פיל המחמד של קייל ברופלובסקי, אך היא מתעברת בסופו של דבר מזרעו של מורם של הילדים, מר גריסון. בנוסף, קרטמן נהנה להכות בעלי חיים וחיות המחמד שלו אינן נמלטות מנחת זרועו.

בפרק הפיילוט שלא שודר נראה שבהתחלה תוכננו לקרטמן אבא ואחות קטנה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]