ארמנד אסנטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארמנד אסנטה
Armand Assante
לידה 4 באוקטובר 1949 (בן 74)
ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Armand Anthony Assante Jr. עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1974 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג מארה ונייר עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס האמי לשחקן ראשי במיני סדרה או סרט (1997) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.armandassante.net
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ארמנד אסנטה

ארמנד אנתוני אסנטה ג'וניוראנגלית: Armand Anthony Assante, Jr.; נולד ב-4 באוקטובר 1949) הוא שחקן קולנוע אמריקאי, זוכה פרס אמי ומועמד לארבעה פרסי גלובוס הזהב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אסנטה נולד בניו יורק וגדל בעיירה קורנוול. בנם של קת'רין, מורה למוזיקה וארמנד אנתוני אסנטה האב, צייר. אסנטה למד משחק ב"אקדמיה האמריקאית לאמנויות דרמה".

לאסנטה שתי בנות מגרושתו קארן מק'ארן.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעתו הגדולה הראשונה הייתה לצידו של סילבסטר סטאלון ב"סמטת גן עדן", שהיה גם סרטו הראשון של סטאלון כבמאי. אסנטה הופיע ב-1980 בקומדיה "טוראית בנג'מין" בתפקיד הנרי טרמונט, הרופא הצרפתי אותו פוגשת הטוראית ג'ודי בנג'מין (גולדי הון) במהלך שירותה הצבאי. באותה שנה הופיע גם בסרט "חמודות קטנות". על הופעתו לצד מייקל קיין במיני סדרה "ג'ק המרטש", היה אסנטה מועמד לפרס גלובוס הזהב ולפרס אמי.

אסטנה שיחק בסרט הפשע של סידני לומט "מבחן האמת" וגילם את בוס המאפיה הפורטו-ריקני רוברטו טקסדור; על הופעתו בסרט קיבל מועמדות לפרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר.

ב-1992 הופיע בדרמת הפשע הביוגרפית של דני דה ויטו, "הופה", בתור המאפיונר קרול ד'אלנסדרו, שותפו של מנהל ועד העובדים המושחת ג'ימי הופה (ג'ק ניקולסון). שיחק בסרטו של רידלי סקוט "1492: מעבר לאופק", וכן בדרמה "ממבו קינג" בתור סזר קובני המהגר מהוואנה ביחד עם אחיו נסטור (אנטוניו בנדרס) לניו יורק[1].

אסטנה גילם את הרוצח הפסיכופת ריקו דארד בעיבוד הקולנועי של הקומיקס "השופט דרד". שיחק בקומדיה הארוטית "סטריפטיז" בתפקיד הבלש אל גרסיה. ב-1997 זכה אסנטה בפרס אמי לשחקן הטוב ביותר בתפקיד ראשי, על הופעתו בתור ג'ון גוטי ראש משפחת הפשע גמבינו בהפקת הHBO "גוטי".

אסנטה היה מועמד לפרס גלובוס הזהב בפעם הרביעית בקריירה שלו על תפקידו בתור אודיסאוס, בעיבוד הטלוויזיוני בהפקתו של פרנסיס פורד קופולה למיתולוגיה "אודיסיאה". ב-2005 שיחק במותחן הימורי הספורט "כוח הכסף" וב-2007 בסרט הפשע הביוגרפי "אמריקן גנגסטר" בתור ראש משפחת הפשע לוצ'סי דומיניק קטאנו[2].

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארמנד אסנטה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]