ארנה רביב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארנה רביב
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 14 ביוני 1962 (בת 61)
פתח תקווה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארנה רביב (נולדה ב-14 ביוני 1962) היא מפיקה ובמאית ישראלית. בעלת תואר דוקטור בפילוסופיה. מרצה במכללת שנקר ובאוניברסיטת חיפה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארנה רביב נולדה וגדלה בנווה עוז, פתח תקווה, בשם ארנה ארנון. היא הבכורה במשפחה ולה אחות אחת ושני אחים. בצה"ל שירתה בנח"ל והייתה שייכת לגרעין שהקים את קיבוץ שיזפון בנגב.

סבה מצד אביה הוא האגרונום וחתן פרס ישראל יצחק ארנון. אביה, דנצ'ו ארנון, הוא צלם, עיתונאי, מרצה ומורה דרך. מצד אמה ארנה היא דור 13 בארץ, משפחתה הגיעה לארץ ישראל מהעיר פאס שבמרוקו, במאה ה-17. אמה, נעמי ארנון, הייתה מורה ואחר-כך עבדה במכון מופ"ת ובסמינר לוינסקי.

היא בוגרת תואר ראשון מהחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב (1987). סרט הגמר שלה "עין בעין", נעשה בשיתוף עם יוחנן רביב ובכיכובו של ארנון צדוק.

בעלת תואר שני בהצטיינות בחוג לפילוסופיה של אוניברסיטת תל אביב (2007).

זכתה במענק הצטיינות מטעם המחלקה לפילוסופיה, אוניברסיטת תל אביב, 2004. ב-2011 זכתה במלגת דן דוד בתחום הקולנוע והחברה.

היא סיימה את לימודי הדוקטורט שלה בבית הספר לפילוסופיה של אוניברסיטת תל אביב (2014). עבודת הדוקטורט שלה "מעבר למסך: הממד האתי של החוויה הקולנועית", מציעה פרשנות של החוויה הקולנועית, כחוויה שיש בה, במהותה, פתיחות לממד האתי. העבודה נכתבה בהדרכת פרופסור חגי כנען.

ביימה והפיקה ביחד עם בעלה יוחנן רביב, את הסרט "כלבים לא נובחים בירוק" (1996) – סרט קולנוע קומי, בהשתתפות קרן מור, רמי הויברגר, מנשה נוי, דב נבון ואנסמבל שחקנים נוספים, ביניהם שמיל בן ארי, שאול מזרחי, דנה רז ושרון רג'יניאנו.

הפיקה את הסרט התיעודי "השומרונים - בגלימות לבנות ובג'ינס כחולים" (2002) בבימויים של נירה שרמן סידס ואליה סידס. הפיקה יחד עם יונתן ארוך את הסרט התיעודי "הכובעים של ירושלים" (2005), בבימויו של נתי אדלר. הסרט מבוסס על הספר "כובעים בראש" מאת אביה. הפיקה את הסרט התיעודי "יום ירושלים" (2007), בבימויו של יונתן ארוך.

רביב ביימה את סרט התעודה "עוקף לוד" (2009) בהפקתה שולה שפיגל, דנה הפקות. הסרט מתרחש בבית ספר עמל 1 בלוד ועוקב אחרי אילן הקארי מנהל בית הספר ושלושה מתלמידיו. הסרט עוסק בנושא החינוך בפריפריה.

רביב הקימה את מגמת הקולנוע בתיכון בליך, רמת גן וניהלה אותה במשך שלוש שנים. היא ריכזה את מגמת הקולנוע בתיכון לאמנויות בירושלים ולימדה בקאמרה אובסקורה. היא מלמדת באוניברסיטת תל אביב ובשנקר.

רביב בשיתוף עם שי גינזבורג היא ממייסדיו ומארגניו של "מבט מבפנים, מבט מבחוץ", הכנס הבינלאומי על קולנוע דוקומנטרי ישראלי. הכנס מאורגן על ידי פורום היוצרים הדוקומנטריים, פסטיבל ירושלים ואוניברסיטת דיוק ומתקיים בכל שנה מאז 2012 במסגרת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים.

נשואה ליוחנן רביב מאז 1988 ולהם שתי בנות.

סרטים שביימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים שהפיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • “The Cinematic Point of View: Thinking Film with Merleau-Ponty,” Studia Phaenomenologica Journal. Volume 16, 2016.
  • Andy Warhol's Screen Tests: A Face to Face Encounter.” Angelaki: Journal of the Theoretical Humanities. Volume21, Issue 2, 2016.
  • “The Cinematic Close-up: Reflections in Light of the Philosophy of Emmanuel Levinas,” From Plato's Cave to the Multiplex: Contemporary Philosophy and Film, edited by Renzi Barbara Gabriella, Rainey Stephen (Cambridge Scholars Press, 2006)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]