באגס באני במרדף בדרכים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באגס באני במרדף בדרכים
The Bugs Bunny/Road Runner Movie
בימוי צ'אק ג'ונס
פיל מונרו
הופק בידי צ'אק ג'ונס
תסריט צ'אק ג'ונס
מייקל מלטזה
עריכה טרג בראון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים מל בלאנק עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Dean Elliott עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 בספטמבר 1979
משך הקרנה 98 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מונפש מסורתית עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא לוני טונס: הסרט המטורף מטורף של באגס באני עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

באגס באני במרדף בדרכיםאנגלית: The Bugs Bunny/Road Runner Movie) הוא סרט לוני טונס משנת 1979. כמו רבים אחרים, גם סרט זה הוא לקט של סרטונים קלאסיים מבית היוצר של האחים וורנר, ומורכב מסרטונים קצרים שמשולבים בין קטעי קישור בהנחייתו ובכיכובו באגס באני.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מסתבר שלבאגס באני יש עבר מפואר במרדפים. בסרט זה, הוא נותן לצופה הצצה לכמה מהמרדפים הגדולים ביותר בהיסטוריה של הלוני טונס, כאשר הצופה מוזמן לאחוזתו, שם באגס מספר על אויביו ועל מרדפים של אחרים, ועוד מתקופת האדם הקדמון. לאחר שנכנסו הצופה האורח לאחוזתו, הוא מציג בפניו את סיפור חייו בעזרת תמונות שתלויות על קיר ביתו. בתמונה הראשונה, מופיע אלמר פאד, אשר ביזבז שנים ארוכות ומתסכלות ברדיפה אחריו. בתמונה השנייה, נמצא יוסמיטי סאם, אשר מתגלה שמשום מה הוא שונא ארנבים, ובפרט את באגס. בנקודה זו, באגס מעלה את השאלות: "מה גרם למרדפים הללו?" ו"מתי היה המרדף הראשון?", כדי לגלות את התשובה. באגס לוקח את האורח למסע בזמן לתחילת האנושות.

כעת באגס, אשר מודע לקיומו כדמות מצוירת (ולא מתאכזב מכך ש"אין חיה כזאת"), עובר לאזור אחר בבית, שעליו תלויות תמונות של יוצריו:

  • טקס אייברי, פריץ פרילינג, צ'אק ג'ונס ובוב מקימסון - שביימו את רוב סרטיו.
  • טד פירס, וורן פוסטר ומייק מולטיז, שכתבו את קורות חייו.

לסיום, באגס מציג את תמונותו של מל בלאנק ומתאר אותו כך: "...וכמובן, אב בשם מל בלאנק שהיו לו אלפי קולות, והיה נחמד מצידו לתת לי אחד מהם".

כעת, עוברים לסרטון "Hare-Way to the Stars", שבו באגס מגיע בטעות לחלל ומציל את העולם ממרווין איש המאדים, שבכוונתו הזדונית לפוצץ את כדור הארץ, בטענה שהוא מפריע לו לראות את כוכב ונוס. ואז, חוזרים לאחוזתו של באגס שלוקח אותנו לסרטון נוסף של מרווין: "Duck Dodgers in the 24½th Century". אך הפעם, זה לא באגס שנתקל ביצור הקטן ממאדים אלא דאפי דאק, המכונה "הברווז דודג'רס" ונשלח לחלל ביחד עם פורקי פיג, בחיפוש אחר "אטום קצף גילוח", שנמצא בכוכב X. שניהם נלחמים על הכוכב עד הרס.

בחזרה לאחוזה, באגס מעלה זכרונות מהזמן שבו דאפי טען שהוא יורשו של רובין הוד בסרטון "Robin Hood Daffy". דאפי החליט לנסות פעם נוספת את נושא המוסקיטרים, אבל הוא הסתבך עם יריב מאוד מסתורי בסרטון "Duck Amuck". באגס מקטר על זה שאחת הבעיות שתמיד היו לו עם ציירים היא שנראה שהם אף פעם לא יודעים להבחין בין ארנב לחפרפרת, ובשל כך, דהינו בגלל שהם חושבים שהוא חפרפרת, מאלצים אותו לחפור את דרכו לכל מקום, וכאן נכנס הסרטון "Bully for Bugs". באגס יושב ליד תמונתה של סופי, ואומר שהוא מעדיף לטייל עם "ארנבת חתיכה", כפי שהוא מתאר אותה, אך לעיתים קרובות, לרוע מזלו, מוצא את עצמו נוסע עם דאפי דאק. בשלב זה עוברים לסרטון "Ali Baba Bunny", שבו השניים מגיעים למאורת אוצר. באגס עובר ליד תמונותיהם של וויל אי. קיוטי ואלמר פאד, ומדבר על כך שהוא מרגיש כאילו כל האנשים בעולם מעוניינים בדבר אחד - לירות, לטגן, לבשל ולהרתיח למוות ארנבים ו/או ברווזים, כדוגמת אלמר פאד. פה נכנס הסרטון "Rabbit Fire", שבו באגס ודאפי מוציאים אותו מדעתו בעת שהם מתווכחים אם בעונת הציד הזו המטרה המכוונת היא ברווזים או ארנבים.

באגס מביא אותנו עד לצרפת בעקבות פפה לה פיו, אשר מתאהב בחתולת רחוב וחושב אותה לבואשית בסרטון "For Scent-imental Reasons". באגס מנגן על פסנתר, ונזכר במעלליו עם בן אדם ששונא מאוד מוזיקה. מיד אחרי זה, נראה הסרטון "Long-Haired Hare" ולאחר מכן "מה נשמע באופרה?", שבו באגס לוקח אופרה שלמה של 18 שעות ומקצר אותה ל-7 דקות. באגס מאיר את עינינו ומספר שלזכותו של אלמר יאמר כי "הוא לא באמת רוצה לאכול את החיות אותן הוא צד ושהוא עושה את זה רק בשביל הספורט, בניגוד לכמה אחרים שצדים בגלל שהם רעבים...", כמו זאב הערבות, ווייל אי. קיוטי, שיאכל כל דבר, כולל את עצמו בסרטון "Operation: Rabbit". בסרטון זה, קיוטי, שבדרך כלל רודף אחרי רוד-ראנר, מתפנה לנסות לתפוס את באגס ולאחר שהוא מבין שכנראה זה לא רעיון טוב, חוזר לרדוף אחרי הקוקייה הרצנית. לסיום, באגס מסכם את הסרט באמרו שאם האדם הראשון לא היה מתחיל את המרדף הראשון, אולי לא היו ממציאים גם את הצחוק ושזה היה הפסד גדול באמת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]