באטמן: ארקהם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באטמן: ארקהם
Batman: Arkham
כללי
סוגה הרפתקאות-פעולה
פיתוח Rocksteady Studios
הוצאה לאור Square Enix Europe
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה באטמן: ארקהם
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן אחד\אונליין
פלטפורמות

פלייסטיישן 3,Xbox One,Xbox360,פלייסטיישן 4

Microsoft Windows ו-mac
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

באטמן: ארקהם היא סדרת משחקי מחשב מז'אנר הרפתקאות-פעולה המפותחת על ידי Rocksteady Studios המבוססת על דמות הקומיקס באטמן מבית DC קומיקס. הסדרה יצאה על גבי פלטפורמות המשחק פלייסטיישן 3, Xbox One, Xbox360, PS4 ו-Microsoft Windows.

במשחקים מגלמים את ברוס ויין, איש תעשייה מיליארדר, שבעת הצורך לובש על עצמו את חליפת העטלף ומתפקד כלוחם בפשע וגיבור-העל באטמן. לבאטמן אמנם אין כוחות על, אך הוא לוחם נינג'ה ובעל מיומנויות לחימה וחמקנות משופרות, חליפה משוריינת, כלי תחבורה ייעודיים ומתקדמים, ומגוון גאדג'טים שבהם הוא משתמש (בהם רובה חבלים, באטראנגים ופצצות עשן). במהלך המשחק מגיעים למצבים בהם באטמן נלחם מול אויביו המוכרים כמו הג'וקר, המסיכה השחורה, ראס-אל-גול, הדחליל, הפינגווין, איש החידות, דו-פרצוף, קילר קרוק, פויזן אייבי, הוגו סטריינג', מיסטר פריז, סולומון גרנדי, הארלי קווין, פני חימר, דת'סטרוק, דדשוט ועוד.

הסדרה זכתה להצלחה רבה וקיבלה שבחים רבים - הן מהמבקרים והן מהציבור, וכן זכתה במספר פרסים בתחום משחקי הווידאו.

המשחקים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. באטמן: ארקהם אסיילום (2009) - במשחק זה באטמן מנסה לעצור את מזימתו של הג'וקר להשתלט על המוסד הפסיכיאטרי ארקהם ולגנוב את הכימיקל הסטרואידי שנקרא "טיטאן" שיהפוך אותו לחזק בעולם עם צבא של מפלצות בעלות כוחו הפיזי של נבל-העל ביין.
  2. באטמן: ארקהם סיטי (2011) - שיא עימותו של באטמן עם הג'וקר ועם עוד נבלים במקביל, ניסיון לגלות ולעצור את "פרוטוקול עשר", מזימה של פרופסור הוגו סטריינג'.
  3. באטמן: ארקהם אוריג'ינס (2013) - פריקוול לשני המשחקים הקודמים, שבהם רואים את באטמן בשנותיו הראשונות בפעולה, ובניסיונו לעצור את המסיכה השחורה, שהוציא חוזה על איש העטלף ואסף שמונה מתנקשים מהטובים בעולם.
  4. באטמן: ארקהם נייט (2015) - המשחק המסיים של טרילוגיית המשחקים בציר הזמן. במשחק זה, הדחליל משתלט על העיר ומאיים להרוס אותה עם גז הפחד שלו ובנוסף, מוצגת דמות נבל חדשה לעולם של באטמן, הארקהם נייט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא באטמן: ארקהם בוויקישיתוף