בדיחה פנימית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בדיחה פנימית או בדיחה פרטית היא בדיחה שהבנת ההומור בה מותנית בידע מוקדם, צורת חשיבה או תפיסה, שיש רק לאנשים השייכים לקבוצה מסוימת. ידע, צורת חשיבה או תפיסה אלה אינם רווחים בכלל האוכלוסייה, ולכן הבדיחה עשויה להצחיק רק את אנשי הקבוצה אליה היא מיועדת.

קבוצות אלה יכולות להיות, לדוגמה:

לרוב, אין זה מן הנימוס לספר בדיחה פנימית בנוכחות אדם שאינו שייך לקבוצה אליה מיועדת הבדיחה. לרוב, גם אין טעם לנסות לחלוק עמו את הידע הנדרש להבנת הבדיחה, שכן הסבר מפורט על נסיבות הבדיחה בדרך כלל מסיר ממנה את העוקץ. שימוש בבדיחה פנימית נעשה לרוב כדי להגביר את הסולידריות הפנימית של קבוצת ההתייחסות. ניתן להשתמש בבדיחה פנימית גם כדי לרמוז בדרך עדינה לאנשים מסוימים שהם אינם שייכים לקבוצה אליה ניסו להתחבר.

לעיתים, בדיחה שסובבת סביב נושא של מקצוע מסוים יכולה להצחיק גם אנשים שלא מבינים בו לעומק, אם הבדיחה דורשת רק ידע שטחי ובסיסי בנושא. עם זאת, סביר שאלו שמתעמקים בנושא ייהנו יותר מבדיחה זו.

דקארט ישב בבר ושתה בירה. "האם תרצה כוס נוספת?" שאל הברמן. "אני לא חושב" ענה דקארט ונעלם כענן אבק.

בדיחה זו היא בבסיסה בדיחה פרטית, אך מכיוון שאנשים רבים שאינם פילוסופים יודעים שדקארט הגה את הביטוי "אני חושב, משמע אני קיים", הבדיחה יכולה להצחיק גם אותם. ניתן להבחין שאף יש טעות לוגית בבדיחה המכונה הכחשת הפותח.

דוגמאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספר "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" המספר 42 מוצג במכפלה של 6 ו-9, בעוד 6*9 = 54. לפי בדיחת מתכנתים, המחשב "הרהור עמוק" השתמש בתוכנית הבאה, הכתובה בשפת התכנות C.

#include <stdio.h>

#define SIX 1 + 5
#define NINE 8 + 1

int main()
{
 printf("What do you get if you multiply %d by %d?\n", SIX, NINE);
 printf("Answer: %d\n", SIX * NINE);
 return 0;
}

התוכנית מכילה באג בשל השימוש במקרו ללא סוגרים מתאימים, והוא הסיבה לערך השגוי, המתקבל כתוצאתו של הביטוי 1 + 5 * 8 + 1.

הייזנברג נוסע במכוניתו כשלפתע עוצר אותו שוטר. "אתה יודע באיזו מהירות נסעת?" שואל השוטר. "לא", עונה הייזנברג, "אבל אני יודע בדיוק היכן אני נמצא".

מדוע עשרת בני המן אינם יכולים להיות בסיס למרחב וקטורי? מפני שהם אינם בלתי תלויים.

מיהו המתכנת הדגול ביותר בגלקסיה? ג'אבה ההאט.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]