בוא לבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
בוא לבר
מוקד פעילות ישראלישראל חיפה, ישראל
תקופת הפעילות 20052013 (כ־8 שנים)
סוגה פאנק רוק, הארדקור פאנק, רוק אלטרנטיבי
חברת תקליטים Bandworm Records
חברים
חיים בנימיני - שירה
יונתן חרפק - שירה ותופים
ישי ברגר - שירה וגיטרה
יאיר קמפל - גיטרה בס
מתן כהן גרומי - גיטרה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בוא לבר הייתה להקת פאנק רוק ישראלית, מלהקות הפאנק הבולטות של שנות האלפיים. יחסית ללהקות אחרות בסגנון זה שפעלו באותה תקופה, "בוא לבר" זכתה להצלחה בסצנת הפאנק בישראל.

שירי הלהקה הם שירים הומוריסטים העוסקים לרוב בשתיית אלכוהול ועישון של מגוון סמים. על כן, השם "בוא לבר" מתבסס על אורח חייהם של חברי הלהקה - בילוי בברים ופאבים ושתיית אלכוהול.

פעילות הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005 החל ישי ברגר, חבר להקת הפופ פאנק יוסלס איי.די, בהקלטת דמואים לשירי פולק פאנק הומוריסטיים ואקוסטיים שכתב בביתו בחיפה, המלווים בגיטרה אקוסטית ובקולו. את השירים הוא פרסם תחת שם הבמה "ישקי אסקובר", ולאחר שהם לא זכו לתשומת לב, הוא גייס את חברו ליוסלס איי.די יונתן חרפק,הבסיסט יאיר קמפל, גיטריסט להקת בצפר מתן כהן גרומי ואת חבר להקת הורקור חיים בנימיני ("איוול חיים"), להקמת להקה. הארבעה החליטו על השם "בוא לבר".

הלהקה החלה להופיע ברחבי הארץ בברים ומועדונים קטנים, ביניהם הפטיפון והגדה השמאלית ופאב הסינקופה בחיפה, ובמועדונים גדולים יותר ברחבי תל אביב-יפו כמו מועדון הבארבי וקומפורט 13.

לאחר הקלטת סדרת דמואים, בשנת 2008 החליטה "בוא לבר" להקליט אלבום באורך מלא אשר יכיל משירי הדמואים שהוקלטו. מרבית האלבום הוקלט בשנת 2008, ויצאו להפסקה בשנת 2009 בשל התחייבויות קודמות שלהם. בתחילת 2010 חזרה לפעילות.

ביולי 2011 נכנסה הלהקה להקליט חלקים אחרונים לאלבומה הראשון, שיצא ב-1 באפריל באותה שנה בארץ ובחו"ל ונקרא "בונג רוק", האלבום כלל שירים פרובוקטיביים שלרוב לא עברו את גבול 2 הדקות - קצרים, מהירים, זועמים ומהולים בהומור ושפה גסה, שעסקו באלכוהול וסמים, בעיקר באנגים וקססות. האלבום זכה להצלחה וכלל בין השאר את השירים "קססה לבאנגים", "רק במחשב", "אסון בראשון", "קסס רעל", "באנגים קראחן", "עלק פאנק", "תביא ת'פח" ו"תביא לי פאף". באותו יום בו יצא האלבום, הודיעה הלהקה על חתימת חוזה עם חברת התקליטים "בנדוורם רקורדס" הגרמנית.

ב-2012 היצא לאור האלבום השני של הלהקה - "שתיים" אשר חברי הלהקה מכנים "התחליף להגדה של פסח". האלבום המשיך את הקו הקודם של "בונג רוק" ועסק בעיקר בסמים ואף בחוויות הפרשות גוף, ובין השאר כלל את השיר "ההופעה הכי גרועה בעיר", שנכתב אודות אווירת הופעותיה של הלהקה ועל תחושת השעמום של ארבעת חבריה הנובעת מכך שהם מנגנים את אותם שירים בכל הופעה. פרט לשיר זה כלל האלבום גם את השירים "חושם מת", "תל אביב", "זוכר ת'ימים", "אהבתי מאוד", "תודה לבאנגים" ו"עלובי החיים" וכן גרסת להקה חדשה לשיר "עלק פאנק" האקוסטי מהאלבום הקודם.

ב-1 בספטמבר 2013 יצא אלבומה האחרון "גימל" באתר באנדקאמפ אך ללא הודעה או התראה על כך מצד אף חברי הלהקה

בשל כך, ב-10 באוקטובר 2013 הודיעה על הפסקת פעילותה אך השיקה של אלבומה השלישי והאחרון, אשר נקרא "ג'". האלבום כלל 26 שירים שרובם לא עברו את גבול הדקה, אך כללו אזכורים של אושיית הפאנק עודד "גוצי" עידן (הידוע כמתופף להקת M.E.S.S וכמנהיג להקת האלקטרו-פאנק אתרוג) וכן של תמר אריאל מלהקת M.E.S.S ושל להקות פאנק ישראליות אהובות על ידי חברי הלהקה, ביניהן נוט און טור‏, City Rats, מונדו גקו, תמותאמן, מחלקת חניקות שוטרים וסכינים בעיניים. האלבום כלל את השירים "סטל", "מניש", "עיוור מבאנגים" ו"עיוורת מבאנגים", "לוע הנחש", "חפלה", "כל הכבוד" ו"רופא מרדים" וכן "סמיילי תחזור", שעסק במידת ההצלחה של הלהקה אל מול מידת ההצלחה של להקות פאנק אחרות בישראל. שיר נוסף שהוקלט לאלבום אך לבסוף לא נכלל בו הוא "להתמבחן".

על פי ישי סיבה נוספת לפירוק הלהקה היא העובדה שחברי הלהקה התרחקו מהעולם עליו הם כתבו בשירי הלהקה.[1]

בשנת 2016 יזם סולן ומקים הלהקה ישי ברגר הרכב בפורמט מעט שונה, ובשנת 2017 נולדה להקת הפאנק-רוק המלודית "טברנק" הכוללת הרכב דומה לשל בוא לבר, עם כמה שינויים, כמו מתופף הלהקה שהוחלף בקורי בן יהודה לאחר שיונתן חרפק עזב את תחום המוזיקה.

באפריל 2022 להקת בוא לבר השיקה בשיתוף האוזן השלישית ולייבל התקליטים "זהב שחור" תקליטון דמואים אקוסטים של שירים שלא נכנסו לאלבום "גימל" לכבוד יום התקליט 2022 והושק בהופעת "איחוד" אקוסטית של ההרכב על רצפת חנות האוזן השלישית.

ביולי 2022 הכריזה הלהקה כי בספטמבר בראש השנה תעשה הופעת איחוד חד פעמית של ההרכב המקורי יחד עם הלהקה "טברנק" וההרכב "ישי ברגר והאחים" במועדון הבארבי. אירוע שמאוד מהר נהיה סולדאווט ונחשב כהצלחה לפאנק (Punk) הישראלי הישראלי כז'אנר.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שרין לוי, ‏דרינק אחרון ופרידה, באתר "Time Out ישראל", 10 באוקטובר 2013