בובה פט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף בובה פאט)
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
בּוֹבַּה פט
שם סרט מלחמת הכוכבים
תוכנית טלוויזיה ספיישל חג המולד של מלחמת הכוכבים, מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים, המנדלוריאן,הספר של בובה פט
הופעה ראשונה ספיישל חג של מלחמת הכוכבים
הופעה אחרונה הספר של בובה פט
יוצרים ג'ורג' לוקאס עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות ג'רמי בולוק (הטרילוגיה המקורית), דניאל לוגןטרילוגיה המקדימה), טמוארה מוריסון (המנדלוריאן)
דיבוב טמוארה מוריסון, אלן רוזנברג, אד ביגלי ג'וניור, טים גלובצקי, האקר ג'ו ודניאל לוגן
מידע
תאריך לידה BBY 32
מקום לידה קמינו עריכת הנתון בוויקינתונים
גזע מנדלוריאן, אדם
מין זכר
מקצוע צייד ראשים
שיוך קונפדרציית המערכות העצמאיות, האימפריה הגלקטית, מגני המנדלוריאנים, הפדרציה הגלקטית של בריתות החינם
כלי רכב סלייב I עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה ג'נגו פט (אב)
צבא המשובטים ("אחים")
חברים ג'אבה ההאט, דארת' ויידר, זאם וויזל, האימפריה הגלקטית, המנדלוריאן, פנק שאנד
אויבים אובי ואן קנובי, מייס ווינדו, האן סולו, ברית המורדים (לוק סקייווקר, צ'ובאקה, ליאה אורגנה, R2-D2 ועוד)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בּוֹבַּה פטאנגלית: Boba Fett; נולד בשנת BBY 32) הוא דמות בדיונית המככבת בזיכיון "מלחמת הכוכבים". בסרטים גולם על ידי ג'רמי בולוק ודניאל לוגן. בובה פט הופיע בסרטים "מלחמת הכוכבים - פרק 5: האימפריה מכה שנית", "מלחמת הכוכבים - פרק 6: שובו של הג'דיי" וב"מלחמת הכוכבים - פרק 2: מתקפת המשובטים". בובה הוא צייד ראשים, ושיבוט של ג'נגו פט אשר גדל כבנו, וזה חינך אותו על הערכים המנדלוריאנים, בדגש על חשיבות הכבוד והרדיפה אחר תהילה בקרב. בובה פט הוא דמות פולחן פופולרית ביותר.

תפקידו בסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתקפת המשובטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעתו הראשונה כרונולוגית של בובה פט התרחשה בסרט "מלחמת הכוכבים - פרק 2: מתקפת המשובטים". בובה הוא שיבוט של ג'נגו פט, אך כחלק מהחוזה בין ג'נגו למשבטים, בובה רשאי לגדול כבנו של ג'נגו ולא כחייל בצבא המשובטים, ובגלל ההסכם המשבטים בקאמינו לא מזרזים את גדילתו, כמו שעשו לצבא המשובטים. בובה גדל בקאמינו. אובי ואן קנובי, החוקר את ניסיונות ההתנקשות, מגיע לקאמינו ונפגש עם ג'נגו ובנו. לאחר קרב בין ג'נגו לאובי-ואן, בובה ברח לספינת "עבד 1" של משפחת פט, וירה בג'דיי. בדרך לכוכב ג'נוסיס, בובה עודד את אביו להרוג את אובי-ואן, שנחשב למת. עם זאת, מתגלה כי אובי-ואן פרק את הזבל של החללית, והחללית לא ניזוקה כלל, אובי וואן הצמיד אותה לאסטרואיד כדי שבובה ואביו לא יבחינו בו. כשהקרב על ג'נוסיס החל, בובה עמד לצד אביו, הרוזן דוקו, ניוט גונריי והארכידוכס פוגל לסר. מייס ווינדו מגיע למקום, ומנסה לחלץ את אובי-ואן, אנקין סקייווקר ופאדמה. בובה צפה באביו נרמס על ידי אחת ממפלצות הריק, וראשו נערף על ידי ווינדו. בעוד העימות בין צבא הרפובליקה הגלקטית וצבא הדרואידים ההבדלני נמשך, בובה יוצא ממחבואו, מרים את קסדתו של אביו ונשבע לנקום בווינדו.

הטרילוגיה הישנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגרסת המהדורה המיוחדת של "מלחמת הכוכבים - פרק 4: תקווה חדשה" מופיע פט לזמן קצר.

בסרט "מלחמת הכוכבים - פרק 5: האימפריה מכה שנית", בובה פט הופיע לראשונה ביקום הקולנועי. הוא מופיע בתור דמות הנבל הראשי אחרי דארת' ויידר. הוא עוקב אחר המילניום פלקון ומסייע לדארת' ויידר ללכוד את נוסעיה. ויידר מענה את קפטן האן סולו, ובובה שואל את ויידר האם סולו ישרוד הקפאה בפחמן. ויידר מבטיח לבובה שהאימפריה תפצה את בובה אם סולו מת, אך לאחר שסולו מוקפא בפחמן מתגלה שהוא חי. בובה מעביר את סולו הקפוא לארמונו של ג'אבה ההאט כפרס.

בסרט "מלחמת הכוכבים - פרק 6: שובו של הג'דיי", בובה נמצא בארמונו של ג'אבה כאשר ברית המורדים מגיעה כדי לחלץ את סולו. המורדים מובסים, ונלקחים על ידי ג'אבה לבור הסארלאק כהוצאה להורג. המורדים נאבקים נגד השומרים, ובובה עצמו נאבק נגד לוק סקייווקר. בסופו של דבר, האן סולו מתנגש ומצית בטעות את תרמיל הריחוף של בובה, הנופל לתוך פיו של הסארלאק.

סרט עצמאי וסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-6 בפברואר 2013, אנטרטיינמנט ויקלי דווח כי חברת וולט דיסני, הבעלים הנוכחית של לוקאס פילם, תפתח סרט עצמאי לבובה, שיתקיים בין אירועי תקווה חדשה ל"האימפריה מכה שנית", או לחלופין בין אירועי "האימפריה מכה שנית" ל"שובו של הג'דיי". הסרט היה אמור להיות מבוים על ידי ג'וש טראנק, אך הפקתו בוטלה.[1] ב-25 במאי 2018 דווח שהפרויקט מתוכנן לצאת לדרך. שרביט הבימוי יופקד בידיו של ג'יימס מנגולד, במאי "לוגאן".[2] אך באוקטובר של אותה שנה הסרט דווח כ"100% מת" כאשר האולפן מעדיף להתמקד בסדרת המנדלוריאן שמשתמשת בדמות בעלת מראה דומה. בסופו של דבר הרעיון נזנח והדמות הופיעה כדמות משנית בסדרת הטלוויזיה המנדלוריאן.

הופעות במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות אנימציה וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הופעתו הראשונה של בובה, הן טלוויזיונית והן ביקום מלחמת הכוכבים כולו, התרחשה בספיישל חג המולד של מלחמת הכוכבים של אולפני Nelvana. בובה שומר על R2-D2, צ'ובאקה ו-C-3PO ממפלצת ענקית, אך בוגד בלוק סקייווקר לאחר שבובה מתגלה כצייד ראשים העובד עבור דארת' ויידר.
  • בסדרה מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים, בובה הצעיר מופיע כאנטגוניסט קבוע, ומנסה בין היתר לנקום במייס ווינדו.
  • בסדרה המנדלוריאן, בובה פט מגולם על ידי השחקן טמוארה מוריסון אשר שיחק גם את ג'נגו פט בפרק 2. בפרק החמישי של העונה הראשונה שהתחרחש בטטואין דמות מסתורית ניגשה אל הגופה של ציידת הראשים פנק שאנד מה שהוביל למעריצים לשער כי מדובר בבובה פט. בפרק הראשון של העונה השנייה לאחר שהמנדלוריאן פגש בשריף קוב וונת' שהחזיק בשריון של בובה פט והעניק למנדלוריאן את השריון לאחר שעזר לו להרוג את דרקון הקריאט. דמות של גבר צופה במנדלוריאן עם השריון של בובה פט. בפרק השישי של העונה הדמות הייתה אכן בובה פט ופנק שאנד לצידו כשותפה לאחר שהציל אותה ממוות בעונה הראשונה. פט עקב אחרי המנדלוריאן בספינה שלו לכוכב טייתון במטרה לקחת בחזרה את השריון שלו ומסביר לו שאביו ג'נגו הצטרף כאסופי למנדלורים והמנדלוריאן מעניק לו את השריון בתמורה לכך שיעזור להגן על הילד שהתלווה אליו גרוגו. פט ושאנד נלחמים מול חיילי הסער במטרה למנוע מהם לחטוף את הילד אך הם נכשלים כשהוא נחטף על ידי הדרואידים האפלים של גדעון. פט ושאנד נשבעים לעזור לו לחלץ את גרוגו. בפרק האחרון של העונה השנייה נחשף כי סדרת טלוויזיה בשם "הספר של בובה פט" נמצאת בשלבי הפקה ובה בובה פט יהווה דמות ראשית.

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאור מעמדו של פט בקרב מעריצי מלחמת הכוכבים, הוא מופיע במשחקי וידאו רבים. בכל סדרת משחקי Lego Star Wars, בהם ניתן לשחק בתור דמותו, או להילחם בו. במשחק הסמארטפון "Angry Birds Star Wars", בובה הוא חזיר הניתן לפגיעה; כאשר פוגעים בו, הוא מתרומם למעלה וגורם לנזק. במשחק זה ישנה רמה מיוחדת בשם "משימות בובה פט", הניתן לפתוח אותה על ידי תשלום בכסף אמיתי או על ידי מציאת חמישה תרמילי ריחוף ברחבי המשחק. בובה מופיע גם במשחק ההמשך, "אנגרי בירדס מלחמת הכוכבים 2" בובה פט מופיע גם במשחק "Star Wars Battlefront" משנת 2016, שם הוא מוגדר כרשע עם כוחות מיוחדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בובה פט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]