בובספוג: הסרט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בובספוג הסרט
The SpongeBob SquarePants Movie
כרזת הסרט הרשמית בעברית
כרזת הסרט הרשמית בעברית
מבוסס על בובספוג מכנסמרובע מאת סטיבן הילנבורג
בימוי סטיבן הילנבורג
הופק בידי סטיבן הילנבורג
גינה שי
ג'וליה פיסטור
אלבי הכט
דרק דרימון
תסריט סטיבן הילנבורג
דרק דרימון
טים היל
קנט אוסבורן
אהרון ספרינגר
פול טיביט
זאוס סרבס
אריק ויזה
שרם כהן
טאק טאקר
קיילב מאירמאר
מייק רות
עריכה לין הובסון
הנפשה - אלן סמארט
שחקנים ראשיים דייוויד הסלהוף (עצמו/עצמה)
Dylan Haggerty
Bart McCarthy
Cole S. McKay
אלכס בייקר
Kristopher Logan
Mageina Tovah עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים טום קני
ביל פייגרברייק
סקרלט ג'והנסון
קלנסי בראון
ג'פרי טמבור
דאג לורנס
רוג'ר בומפאס
אלק בולדווין
ניל רוס
דייוויד הסלהוף
סטיבן הילנבורג
מדבבים בעברית עידו מוסרי
לירון ברנס
עדי קוזלובסקי
אוהד שחר
דב רייזר
אמנון וולף
גלעד קלטר
מולי שולמן
יורם יוספסברג
יואב יפת
מוזיקה גרגור נרהולץ
צילום ג'רזי זיילינסקי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה

סרטי ניקלודיאון

אולפני יונייטד פלנקטון
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 19 בנובמבר 2004
ישראלישראל דצמבר 2005 (הפצה לDVD בדיבוב לעברית)
ישראלישראל 11 באפריל 2005 (הפצה לאולמות הקולנוע בשפה המקורית עם כתוביות לעברית)
משך הקרנה 87 דקות
שפת הסרט אנגלית, עברית (באולפן של עידו מוסרי)
סוגה סרט קומדיה והנפשה
תקציב 30 מיליון דולר
הכנסות 140.2 מיליון $ דולר (19 בנובמבר 2004)
הכנסות באתר מוג'ו spongebob
סרט הבא בובספוג מכנס מרובע: הסרט
סרטים בסדרה בובספוג: הסרט
בובספוג מכנס מרובע: הסרט
בובספוג הסרט: מבצע הצלה
תרגום לעברית אולפני אלרום שביים עידו מוסרי
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בובספוג: הסרטאנגלית: The SpongeBob SquarePants Movie) הוא סרט קולנוע מונפש משנת 2004 המבוסס על סדרת הטלוויזיה "בובספוג מכנסמרובע". הסרט, בבימויו של סטיבן הילנבורג, משלב דמויות מצוירות עם שחקנים חיים. בישראל הסרט יצא לראשונה ב-DVD בדצמבר 2005 בדיבוב לעברית. ב-11 לאפריל של אותה שנה, הסרט הוקרן בבתי הקולנוע בשפה המקורית עם כתוביות בעברית.[1]

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הסרט מפליג שודד ים זקן בשם בארט, כאשר אחד ממלחיו מוצא תיבת אוצר ובה כרטיסים לסרט "בובספוג: הסרט". הם מפליגים לבית הקולנוע הקרוב וצופים בסרט.

הסרט הוא המשך העלילה של הסדרה. בתחילת הסרט בובספוג מכנסמרובע חולם חלום בו הוא מנהל את הסניף השני של מסעדת הסרטן הפריך. כשהוא מתעורר, הוא נזכר שהגיע היום הגדול בו ייבחר מנהל למסעדת הסרטן הפריך 2. לצערו מר קראב (מנהל המסעדה) בוחר דווקא בסקווידוויד התמנון (הקופאי), ואומר לבובספוג שכדי להיות מנהל הוא צריך להיות גבר ולא ילד. בינתיים, פלנקטון מחליט להוציא לפועל את "תוכנית ת'". התוכנית היא לגנוב את הכתר של נפטון מלך הים, למכור אותו לעיר הצדפים, ולהפליל את קראב. פלנקטון קיווה שבעקבות זאת קראב יוצא להורג, וכשזה יקרה הוא יוכל לגנוב את המתכון הסודי של מסעדת הסרטן הפריך וליהנות מהתהילה לה מעולם לא זכה.

ואכן הכתר נגנב ונפטון מגיע לסרטן הפריך כדי להוציא את קראב להורג. בדיוק אז מגיע למסעדה בובספוג, שהשתכר עם פטריק במועדון של בובי הבוטן. בובספוג רק מלבה את האש בכך שהוא ממשיך להאשים ולהקניט את מר קראב. נפטון מחליט לשרוף את מר קראב. בובספוג מתפכח, ואומר לנפטון שיוכל להחזיר לו את הכתר מעיר הצדפים. נפטון לועג לבובספוג, ובובספוג מתעקש. נפטון נותן לו 6 ימים להשלמת המשימה, ועד אז מר קראב יוקפא. הנסיכה מנדי מזהירה את בובספוג ופטריק לפני היציאה למסע, ואומרת שבדרך יפגשו בשודדים, מפלצות, וגרוע מכל- מפלצת הקיקלופ. הנסיכה מנדי מציידת אותם בשק רוחות שבעת פתיחתו יוצאת ממנו רוח חזקה, ובובספוג ופטריק יוצאים לדרך. כבר בתחילת הדרך מכוניתם נשדדת והם נאלצים להתמודד מול בריונים במועדון הקשוחים כדי להחזיר לעצמם את המכונית.

בינתיים פלנקטון גונב ממר קראב הקפוא את המתכון הסודי, מה שגורם לנהירת המונים אל מסעדת הדלי שבבעלותו. פלנקטון מעניק לכל לקוח קסדה במתנה. בהמשך מתברר כי באמצעות הקסדות מסוגל פלנקטון לשלוט במוחותיהם של תושבי ביקיני בוטום, ולהפוך אותם לצבא של רובוטים. קרן, רעייתו הממוחשבת של פלנקטון, מזהירה אותו שבובספוג ופטריק בדרך להצלת הכתר, מה שיוכיח שפלנקטון הוא הגנב. פלנקטון מרגיע את קרן ואומר שהוא שלח בעקבותיהם רוצח שכיר אכזרי בשם דניס. בינתיים בובספוג ופטריק מאבדים שוב את המכונית במנוסה ממפלצת ענקית, ולאחר מכן הם מתייאשים, שוקלים לחזור הביתה, ומודים שהם ילדים. מנדי מגיעה בהפתעה ומנסה לעודד אותם שימשיכו במשימה. מנדי אומרת לבובספוג ולפטריק שביכולתה להפוך אותם לגברים. הם מסכימים ומינדי מרמה אותם ובלי שהשניים שמים לב, מדביקה מתחת לאפם אצות דמויות שפם. בובספוג ופטריק חושבים שהם נהפכו לגברים וממשיכים במסעם ומתגברים על מפלצות מסוכנות תוך כדי שירה. בעוד השניים מתקדמים בבטחה לעבר עיר הצדפים, מגיע דניס, שליחו של פלנקטון. הוא כמעט מצליח להרוג אותם אך בדיוק אז דורך עליו מגף ענק. בובספוג ופטריק מגלים שזה לא אחר מאשר הקיקלופ האכזרי. הקיקלופ לוקח את בובספוג ואת פטריק לעיר הצדפים. הם מתעוררים בתוך אקווריום ומגלים להפתעתם הרבה, שעיר הצדפים היא בכלל חנות מזכרות על שפת הים, (הם גילו זאת כשקיקלופ ייבש אותם) והכתר האבוד נמצא בחנות. הם קוראים לדגים שיש בחנות לעזור להם אך מסתבר שכל הדגים האלה מתים. הם מגלים שהקיקלופ (שהוא צולל ובעליה של החנות) ייבש את כל הדגים. הקיקלופ לוקח את בובספוג ואת פטריק לייבוש על ידי מנורת חום. בובספוג ופטריק שרים לפני מותם את שירו של בובי בוטן ולאחר מכן זולגת דמעה מהעיניים שלהם. בשלב זה חוזרים אל בארט הפיראט בבית הקולנוע. כל שודדי הים בוכים, אך התוכי של בארט משתיק את כולם ואומר להם להסתכל אל המסך.

הסרט ממשיך, והדמעה זולגת על כבל החשמל של המנורה עד שהיא מגיעה אל השקע החשמלי ויוצרת קצר. העשן מפעיל מערכת מתזים בחנות, מה שגורם לכך שבובספוג, פטריק, וכל הדגים חוזרים לחיים. ביחד הם מורדים בקיקלופ, ובובספוג ופטריק יוצאים לחוף עם הכתר. פטריק מפעיל את שק הרוחות אך זה מתעופף לכל הרוחות. למזלם הרב מגיע בחור שרירי (דייוויד הסלהוף בתפקיד עצמו) אשר מסכים לקחת אותם הביתה אל ביקיני בוטום. בדרך נאלצים בובספוג ופטריק להתמודד בפעם השנייה מול דניס שחוזר כדי להרוג אותם. לאחר מאבק הם נפטרים מדניס.

בינתיים נגמר הזמן שנפטון הקציב, והוא מגיע למסעדת הסרטן הפריך כדי להרוג את מר קראב. הנסיכה מינדי מנסה לעכב את ההוצאה להורג אך נפטון מסלק אותה. הוא מתכוון להרוג את קראב, אך בדיוק אז מגיעים בובספוג ופטריק ומבטלים את ההוצאה להורג. פלנקטון משתלט בעזרת קסדה על המלך נפטון, ומתגרה בבובספוג ואומר לו שהוא ילד. בובספוג אומר לפלנקטון שבמסע שהוא עבר הוא הבין שמה שעזר לו להתגבר על המכשולים הייתה הידיעה שהטוב ביותר הוא להישאר עצמך. בובספוג שר את השיר בובי בוטן בסגנון רוק, מה שמוציא מכלל פעולה את כל הקסדות. פלנקטון מושלך לכלא, המלך נפטון הפך לשליט טוב יותר, ומר קראב שחזר לחיים ממנה לתפקיד המנהל את בובספוג. בסוף הסרט (אחרי כתוביות הסיום) הסדרנית אומרת לשודדי הים לעזוב את האולם כי נגמר הסרט.

דמויות שנראו רק בסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הקיקלופ - צולל דמוי מפלצת ים בעל רוע לב ואכזריות רבה. הוא בעל החנות "עיר הצדפים". ניל רוס הוא זה שעושה את דמות הקיקלופ.

מדבבים בגרסה העברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט דובב באולפני אלרום ולא באולפני נ.ל.ס, בהם דובבה הסדרה לפני המעבר לאולמן מדיה ב-2013. את דיבוב הסרט ביים עידו מוסרי, המדבב גם את בובספוג עצמו.

שרון כהן היה אמור להיות במאי הדיבוב של הסרט. אבל מסיבות פרטיות, כהן לא יכל לביים את הסרט והיה יכול להקליט רק את השורות של עצמו כאשר הוא דיבב את הקריין הצרפתי בתחילת הסרט. הבימוי הועבר לעידו כאשר נטע בן-צבי, הטכנאית באולפן, הציעה לו לביים את הסרט.

הדיבוב העברי הופץ רק בגרסת ה-DVD של הסרט, ולא הוצג בהפצה הקולנועית של הסרט.

פסקול הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "SpongeBob SquarePants Theme" – Avril Lavigne - 0:46
  • "SpongeBob & Patrick Confront the Psychic Wall of Energy" – The Flaming Lips - 3:39
  • "Just a Kid" – Wilco - 2:51
  • "The Goofy Goober Song" – Mike Simpson with SpongeBob, Patrick, and Goofy Goober - 2:41
  • "Prince Paul's Bubble Party" – The Waikikis, Prince Paul, & Wordsworth - 2:29
  • "Bikini Bottom" – Electrocute - 3:40
  • "The Best Day Ever" – SpongeBob SquarePants (End Credits) - 3:02
  • "They'll Soon Discover" – The Shins - 3:24
  • "Ocean Man" – Ween - 2:07
  • "Under My Rock" – Patrick - 3:17
  • "Now That We're Men" – SpongeBob, Patrick, and The Monsters - 1:50
  • "Goofy Goober Rock" – Tom Rothrock with Jim Wise - 2:54
  • "You Better Swim" – Motörhead - 5:14
  • "The Jellyfish Song by The Jellyfish Band" – Plus-Tech Squeeze Box (featuring SpongeBob SquarePants) - 1:15
  • "SpongeBob SquarePants Theme" (Movie Version) – The Pirates - 1:01

סרטי המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט המשך, "בובספוג מכנס מרובע: הסרט", יצא לאקרנים ב-6 בפברואר 2015. הסרט השלישי של בובספוג יצא בשנת 2020.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בובספוג: הסרט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]