בולט (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בולט
Chris Bradley
בולט, כפי שהופיע על עטיפת החוברת X-Men Unlimited #8 מאוקטובר 1995. אמנות מאת אדם פולינה ואיאן הרקין.
בולט, כפי שהופיע על עטיפת החוברת X-Men Unlimited #8 מאוקטובר 1995. אמנות מאת אדם פולינה ואיאן הרקין.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה X-Men Unlimited #8
(אוקטובר 1995)
יוצרים הווארד מקיי
טום גרומט
דן לאוליס
גילום הדמות דומיניק מונאהן עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
שם אמיתי כריסטופר "כריס" בראדלי
כינויים כריס, מאווריק, בריאן ג'ונסון
סטטוס לא פעיל
מקום לידה מחוז דאצ'ס עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע שכיר חרב, גיבור-על, תלמיד
כוחות תפעול ויצירת חשמל (טכנופת')
חבר לשעבר בקבוצה הלוחמים החדשים
המחתרת של קייבל
אומת הגנום
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בולטאנגלית: Bolt, בעברית: חזיז) הוא דמות בדיונית של גיבור-על מוטאנט שהופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת X-Men Unlimited #8 מאוקטובר 1995 ונוצרה על ידי הכותב הווארד מקיי והמאיירים טום גרומט ודן לאוליס.

בולט הוא האלטר-אגו של כריסטופר "כריס" בראדלי, טכנופת' צעיר שכוחותיו התגלו באמצע שיעור בבית-הספר. בראדלי חולץ על ידי ג'ין גריי וגמביט. לאחר שלקחו אותו לביתו, השניים הציעו לו מקום באקס-מן. בראדלי לא הצטרף לאקס-מן רשמית, אך עבר באופן זמני לאחוזת אקס. הוא פיתח ידידות עם אייסמן, וכאשר חיה ביצע בדיקה רפואית על בראדלי, התגלה כי בראדלי הצעיר נגוע בוירוס הירושה. בראדלי פחד ממותו, ובעקבות מתקפתו של באסטיון באירועי "אפס סובלנות", הוא הרגיש כי האקס-מן נוטשים אותו ועזב. מאווריק הנגוע גם הוא בווירוס נעשה למורה הרוחני של בראדלי, שהצטרף לקבוצת הלוחמים החדשים עד פירוקה.

כאשר מאווריק נעלם והפך לסוכן אפס, בראדלי מצא את השריון הישן שלו והפך למאווריק. הוא הצטרף למחתרת של קייבל - קבוצה שמטרתה לחשוף את הפנים האמיתיות של תוכנית נשק אקס. בעקבות תבוסת הקבוצה, בראדלי נלקח על ידי מארו לארגון אומת הגנום. כשניסה לחבל בארגון, מאווריק האמיתי הרג את בראדלי. במהלך אירועי נקרושה, בראדלי הוא אחד מהמוטאנטים שסלנה מקימה לתחייה. תחת פיקודה לקח בראדלי חלק במתקפה על האי אוטופיה. הוא ככל הנראה נהרג בידי סלנה כחלק מתהליך הפיכתה לאלה.

את דמותו בסרט הלייב אקשן "אקס-מן המקור: וולברין" גילם השחקן דומיניק מונאהן. בגרסה זו, בראדלי חבר בצוות המבצעים המיוחדים של תוכנית "נשק אקס".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.