בוקר טוב ישראל (תוכנית טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קלטת של התכנית 'בוקר טוב ישראל' מתאריך 12 בדצמבר 2000, בארכיון הטלוויזיה הישראלית של רשות השידור

בוקר טוב ישראל הייתה תוכנית הבוקר הראשונה ששודרה בערוץ הראשון בטלוויזיה הישראלית.

התכנית עלתה למרקעים ב-15 בדצמבר 1991 והסתיימה בספטמבר 2006. את התכנית יזמה הנהלת רשות השידור, המנכ"ל אריה מקל ומנהל הטלוויזיה יוסף (ג'ו) בראל.

בעת מלחמת המפרץ הראשונה, החל ערוץ 1, שהיה אז ערוץ הטלוויזיה היחיד ששידר בישראל, לשדר מהדורת חדשות גם בבוקר, מהדורת חדשות רגילה שנוספו לה כמה אלמנטים חדשים שהותאמו לשעת השידור, כמו: פינת חדשות לילדים עם מיכאל דק ועוד.

עם סיום המלחמה בסוף חודש פברואר 1991, הופסק שידור מהדורת הבוקר, אבל ההנהלה ניצלה את המומנטום, ונעשה ניסיון להעלות תכנית בוקר קבועה. הוקמה מערכת, נבנתה תפאורה ואף צולמה תכנית פיילוט בהגשת חיים יבין וגילת לוי.

מסיבות לא ידועות נגנז רעיון העלאת תכנית הבוקר, התפאורה אוחסנה במחסן התפאורות ומערכת התכנית פוזרה.

ב-15 בנובמבר 1991, זימן מנהל הטלוויזיה יוסף בראל את בני עורי שהיה אז במאי, עורך ומפיק במחלקת התעודה בערוץ 1, והטיל עליו להעלות את תכנית הבוקר בתוך חודש ימים. בקשתו היחידה הייתה למצוא זוג מגישים, אישה וגבר שפניהם עוד לא נראו על מסך הטלוויזיה.

עורי ערך מאות מבחני מסך עד שהחליט על שני מגישים חדשים: רוני יובל שהייתה סטודנטית ובעברה שרתה בגלי צה"ל, ונועם אבירם שעבד אז כקריין חדשות ב'קול ישראל'. הרעיון המקורי היה שהתכנית תוגש בכל בוקר בידי שני המגישים, אלא שמסיבות שונות, החליט בני עורי שמגיש אחד יגיש את התכנית, וכך התחלקו יובל ואבירם בהגשת התכנית בששת ימי השבוע.

90 דקות השידור של 'בוקר טוב ישראל', בין 6:30 ל- 8:00 חולקו בין שתי חטיבות התוכן בערוץ 1: חטיבת התכניות הייתה אחראית על שעת שידור: בין שש וחצי לשבע ובין שבע וחצי לשמונה. בתווך, בשבע שודרה מהדורת חדשות של חצי שעה עליה הייתה אחראית חטיבת החדשות.

ב-15 בדצמבר 1991 בשעה שש וחצי בבוקר עלתה "בוקר טוב ישראל" לאוויר ושידורה נמשך ברציפות במשך מעל עשור. ביוני 2003 יצאה התוכנית לפגרת קיץ על מנת לחסוך בעלויות, אולם בהמשך נעלמה מן המסך. בקיץ 2006 חזרה התוכנית לשידור בעקבות מלחמת לבנון השנייה, אך מעט לאחר סיום המלחמה החליט מנכ"ל רשות השידור יוסף בראל להוריד את התכנית באופן סופי.

לאחר השבועיים הראשונים של שידור 'בוקר טוב ישראל', הוחלט עקב העומס הגדול על צוות ההקמה והעריכה הראשון של התכנית, לחלק את ימי השידור בין שתי מערכות, עובדה שהביאה גם לשילוב מגישים נוספים: דליה מזור, דניאל פאר, ליאת רון, יעל שטרנהל, גאולה אבן, דליק ווליניץ, אילנה צור, עמוס ארבל, בן כספית, גיל תמרי יעל דן, בני עורי, אורלי וילנאי, מאיר איינשטיין, מיכל גזית ועוד.

מלבד ההנחיה והראיונות, התוכנית כללה מספר פינות כמו פינת כושר, פינות חדשותיות, פינת ספרות, פינת המחשבים הראשונה בטלוויזיה הישראלית, חדשות לילדים בהגשת מיכאל דק, ופינת הילדים בה שודרו סרטוני אנימציה בניהם בולי איש השלג, האופנוברים ממאדים ואחרים.

בסוף חודש ספטמבר 1993 לאחר כשנתיים של שידור, החליט מנהל חטיבת התכניות החדש בערוץ 1 אליעזר (גזר) יערי, להעביר את כל התכנית לאחריותה של חטיבת החדשות, וכך פוזרו שתי המערכות של חטיבת התכניות, והתכנית קיבלה אופי חדשותי יותר, ועורכים ומגישים חדשים שולבו בתכנית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.