בורסת הנגזרות של שיקגו

בורסת הנגזרות של שיקגו
Chicago Board of Trade
תאריך ייסוד 1848 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיר שיקגו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלים CME Group עריכת הנתון בוויקינתונים
www.cbot.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
בניין בורסת הנגזרות של שיקגו עם פסלה של האלה קרס בראש הבניין.

בורסת הנגזרות של שיקגואנגלית: Chicago Board of Trade; ר"ת CBOT), נוסדה בשנת 1848 והיא הבורסה הראשונה שקמה בעולם למסחר באופציות ובחוזים עתידיים. יותר מ-50 סוגים שונים של אופציות וחוזים עתידיים נסחרים בבורסה על ידי למעלה מ-3,600 חברים בזירת מסחר פתוחה ובמסחר אלקטרוני. בשנת 2003 נרשמו שיאי מסחר בבורסה של שיקגו כאשר תועדו 454 מיליון חוזים. ב-12 ביולי 2007 אוחדה בורסת הנגזרות עם בורסת הסחורות של שיקגואנגלית: Chicago Mercantile Exchange; ר"ת CME) והפסיקה להתקיים כישות עצמאית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רצונם של סוחרים אמריקאים להבטיח קונים לסחורות הניבו חוזים עתידיים לקניה ומכירה של סחורות. עדיין סיכון האשראי נותר בגדר בעיה רצינית. בורסת הנגזרות התהוותה במטרה ליצור מקום מרכזי שבו קונים ומוכרים יכולים להיפגש ולקיים משא ומתן לקראת כריתת חוזים עתידיים.

בשנת 1864 החל לראשונה בבורסת הנגזרות מסחר תקני בחוזים עתידיים. בשנת 1919 לשכת המסחר בחמאה וביצים, אשר יצאה מבורסת הנגזרות, אורגנה מחדש כדי לאפשר לחבריה מסחר בסחורות עתידיות ושמה שונה לבורסת הסחורות של שיקגו.

בניין בורסת הנגזרות בשיקגו הוא אחד הבניינים הבולטים בעיר. זהו גורד שחקים בגובה 184 מטר, אשר היה הבניין הגבוה ביותר בעיר בין השנים 1930-1965. הבניין הוא בסגנון אר דקו ובראשו פסל ענק של האלה קרס. ב-4 במאי 1977 הוכרז הבניין כאתר היסטורי לאומי.

זירת המסחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

המסחר בזירה פתוחה בבורסת הנגזרות מתקיים במבנה מתומן ומוגבה בקומת המסחר, אשר אמצעו נמוך יותר, בדומה למבנה של אמפיתיאטרון. צורתו של המבנה מאפשרת לסוחרים הרבים לראות ולשמוע איש את רעהו בעת המולת המסחר. צורתה של זירת המסחר מופיעה אף על הלוגו של בורסת הנגזרות. בקומת המסחר זירות רבות שבהן מתקיים מסחר בו-זמני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]