ביל קובס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ביל קובס
Bill Cobbs
לידה 16 ביוני 1934 (בן 89)
קליבלנד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה William Cobbs עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1974 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Karamu House עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וילברט "ביל" קובסאנגלית: Wilbert "Bill" Cobbs;‏ נולד ב-16 ביוני 1934) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה אמריקאי. מוכר בזכות תפקידיו בסרטים "שומר הראש", "לילה מוטרף במוזיאון", "ארץ אוז", "הקפיצה הגדולה" ו"צבע הכסף".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובס נולד בקליבלנד. בצעירותו כשחקן מתחיל השתלב בהצגות תיאטרון בתיאטרון האפרו אמריקאי "בית קראמו" שבעיר מגוריו, שם שיתף פעולה עם השחקן המצליח אוסיי דייוויס. בגיל 36 נסע קובס לניו יורק כדי לעבוד כשחקן, קובס אף דחה משרה במחלקת המכירות של NBC על מנת שיוכל לפנות לעצמו זמן להיבחן לאודישנים.

קובס החל את דרכו כשחקן בשנות ה-80 של המאה ה-20 בהן התבלט בעיקר בסרטו של מרטין סקורסזה "צבע הכסף" בתפקיד משני לצידם של פול ניומן וטום קרוז ובדרמה "דומיניק ויוג'ין" בתפקיד מר ג'ונסון המעסיק של דומיניק (טום הולס). ב-1990 שיחק קובס בהפקת NBC המוערכת "יום הקישוט" לצידו של ג'יימס גארנר בתפקיד גי פניוול. ב-1991 הופיע בדרמת הפשע "עיר החטאים" בתפקיד האיש הזקן היוצא כנגד סוחר הסמים נינו בראון (ווסלי סנייפס) ובסרט האימה של וס קרייבן "האנשים שמתחת למדרגות" בתפקיד סבא בוקר.

קובס זכה להכרה בשנת 1992 לאחר שקיבל תפקיד גדול במותחן המצליח בהפקת קווין קוסטנר "שומר הראש" בתור ביל דבאני מנהלה האישי של הכוכבת רייצ'ל מארון (ויטני יוסטון). בזכות התפקיד הצליח קובס לשדרג את מעמדו וזכה להופעות בסרטם של האחים כהן "הקפיצה הגדולה" בתפקיד מוזס מפעיל השעון, בקומדיה המוזיקלית של טום הנקס "מה שאת עושה לי" בתור נגן הג'אז דל פקסטון ובסרטים המשפחתיים "אייר באד" בתור המאמן ארתור צ'ייני, ו"פלוק".

בשנת 2006 שיחק קובס בסרט ההרפתקאות הקומי שובר הקופות "לילה מוטרף במוזיאון" בתפקיד השומר רג'ינלד. ב-2009 הופיע קובס בדרמה "מסיבת ההלוויה שלי" לצידם של רוברט דובאל וביל מארי בתפקיד צ'ארלי ג'קסון. בשנת 2011 השתתף בתפקיד הסבא בקומדיה המוזיקלית "החבובות". בשנת 2013 שיחק קובס בפנטזיית ההרפתקאות המצליחה של סם ריימי "ארץ אוז" בתפקיד מאסטר טינקר.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ביל קובס בוויקישיתוף