בית טאלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל בית טאלי

בית טאלי הוא אחד מבתי משפחות האצולה בסדרת הפנטזיה שיר של אש ושל קרח מאת ג'ורג' ר. ר. מרטין. קייטלין סטארק, אשתו של אדארד סטארק ואחת הדמויות המרכזיות בסדרה היא בת למשפחת טאלי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית טאלי שלט אלפי שנים בארצות הנהר (נהרן) שבו משכנם של מספר בתים, ביניהם: בית פריי, בית מאליסטר, בית בלאקווד, ובית בראקן. בית טאלי קיבל את השליטה בארצות הנהר בעקבות הדחתו של המלך האפור מבית גרייג'וי ששלט בהארנהול.

בתקופת שלטונו של המלך המשוגע, ראש בית טאלי היה הלורד הוסטר טאלי. ללורד הוסטר היו שלושה ילדים: אדמור, קייטלין וליסה. אשתו מיניסה טאלי מבית וואנט נפטרה בעת לידתה של קייטלין. לורד הוסטר תמך ברוברט באראתיאון ובנד סטארק כאשר מרדו במלך המשוגע. בתו קייטלין הייתה נשואה לנד, בעוד בתו ליסה נישאה לג'ון מבית ארין.

במהלך מלחמת חמשת המלכים לורד הוסטר נוטה למות, ואדמור הוא ראש הבית בפועל. בית טאלי תומך במלך הצפון רוב סטארק. רוב סטארק נאלץ לשדך את אדמור לרוסלין פריי, כפיצוי על ששיקר לאביה, הלורד וולדר פריי ששולט בטירת התאומים. במהלך החתונה (שמקבלת לאחר מכן את הכינוי החתונה האדומה) הורג פריי את רוב סטארק, ואדמור טאלי מושלך לצינוק. בית פריי מקבל את נהרן וקייטלין נרצחת בברוטליות על ידי בנו של וולדר פריי, הלורד החדש של ארצות הנהר.

ליסה טאלי אלמנתו של ג'ון ארין שולטת בקן הנשרים. היא נשאת לפיטר בייליש, ימים אחדים אחר נישואיהם משליך אותה בייליש מבעד לדלת-הירח אל מותה.

מיקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאלי הוא אחד מהבתים הגדולים של שבע הממלכות, והוא הבית העיקרי בארצות הנהר (Riverlands). מקום מושבם המרכזי הוא בנהרן (Riverrun).

סמל[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמל הבית מציג טרוטה כסופה מזנקת מעל פסים כחולים ואדומים מעוקלים

סיסמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיסמת הבית היא "משפחה, חובה, כבוד".

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיר של אש ושל קרח מאת ג'ורג' ר. ר. מרטין
משחקי הכס עימות המלכים סופת החרבות משתה לעורבים ריקוד עם דרקונים רוחות החורף
(טרם יצא לאור)
חלום של אביב
(טרם יצא לאור)